3 insikter som besöksdata ger butiken
Ta reda på hur besökarna rör sig, analysera rätt KPI:er och lär känna dina besökare. Här är tre insikter som butiker kan ha nytta av för att kunna ta nästa steg i utvecklingen.
- Se hur besökarna och kunderna rör sig i butiken: Spåra besöksflödena för att optimera ytorna i butiken och öka shoppingupplevelsen.
- Mät vad som är värdefullt för din butik: Analysera KPI:er som konverteringsgrad och capture rate och ta reda på hur stor andel av besökarna som blir kunder respektive hur stor andel av förbipasserande som blir besökare till just din butik.
- Känn dina besökare: Samla in demografisk data för att kunna erbjuda en personligare upplevelse väl på plats.
Kombinerar tekniker och få ut mer
Man kan använda sig av olika tekniker för att samla in information om hur och när människor rör sig. Teknikerna har olika egenskaper och fördelar och därför är ofta en kombination många gånger den mest kostnadseffektivaste lösningen.
Sensorer: Du kan placera sensorer på utvalda ställen i butiken och se hur många som rör sig och hur länge de stannar i just det området. Sensorerna samlar samtidigt in demografiska uppgifter baserat på längd (barn eller vuxna) eller AI-teknik som skiljer mellan kvinnor och män.
WiFi-nätverk: Genom att analysera signaler från besökarnas mobila enheter kan butiker snabbt få tillgång till anonymiserad besöksdata. Tekniken passar bra när man har större ytor att täcka in.
Läs om våra analystjänster för butiker
Fördelar med att samla in besöksdata med hjälp av oss
Här kan du läsa mer om fördelarna med att kombinera olika tekniker.
Kontakta oss för att få en gratis konsultation från en av våra retail- specialister.