23948sdkhjf

Newline ökar tempot inför 2010

Sportklädvarumärket Newline har ökat sina ordrar inför 2010 med 25 procent. Cykelkläder ökar mest.

Under 2009 har sportklädvarumärket Newline haft en fördubbling av försäljningen av cykelkläder i Sverige. Även om löpkläder fortfarande är störst, och att cykelkläder inte står för mer än en fjärdedel av omsättningen, ser företagets svenska försäljningschef Rune Johansson ljust på framtiden. – Prisvärda kläder inom premiumsegmentet fungerar bra nu. Tittar vi på grundordrarna för 2010 så är de 25 procent högre jämfört med dem för 2009, säger Rune Johansson till Sportfack. Totalt omsätter danska Newline 80 miljoner svenska kronor och av det står den svenska försäljningen för 10 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063