Hallå där... Louise Bergqvist, centrumledare på Nacka Forum

| Av Thomas Karlsson | Tipsa redaktionen

i helgen arrangerar ett event med fokus på teknik. Vad är Teknikdagarna?

– Vi kommer att under två dagar fokusera på olika former av teknik. Det kommer att bli allt från utställningar av olika former av tekniska prylar som säljs i våra butiker till föredrag om den hetaste tekniken liksom tävlingar och spel av olika slag.

Varför gör ni detta?

– Vi har ganska många teknikbutiker i Nacka Forum, men även många andra butiker som säljer tekniska prylar som exempelvis Åhléns och inrednings- och köksbutiker.

– Vanligtvis arrangerar vi mode- och matevent som framför allt lockar våra kvinnliga kunder, men den här gången riktar vi oss kanske mer till männen, även om teknik självklart intresserar även kvinnor och barn. Det ska finnas något för alla under de här dagarna.

– Dessutom ligger vi själva i framkant när det gäller användning av ny teknik i centrumet, exempelvis med vår egen app kartor där kunderna via sin mobil enkelt kan navigera sig runt i centrumet, hitta till bilen i garaget med mera. Vi har också ett digitalt lojalitetsprogram som kunderna använder via sina mobiler.

Vad kan kunderna göra?

– De kan bland annat utmana världsmästaren i spelet Fifa -13 och testa olika prylar. De mindre barnen kan också spela olika spel eller titta på 3D-bio. Och så håller vi en fotoskola som ska lära kunderna använda sin kamera.

Vad ska du själv göra?

– Kunderna ska självklart ha företräde, men om det finns utrymme så ska jag försöka mig på att spela något playstationspel. Och så vill jag gå på fotoskolan för att lära mig fota lite mer avancerat.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Herrskräddare klimatredovisar

Det helsingborgsbaserade klädföretaget Tailor Store redovisar sitt första klimatbokslut. Företaget arbetar aktivt med att få sina kunder att ta ett större miljöansvar.

Leksaker till Västermalmsgallerian

H&M visade i Los Angeles

Plantagen förvärvar växtleverantör

Apple spärrar ny betaltjänst

De blev februaris förlorarbranscher

Februari var en motig månad för många av detaljhandelns branscher. Totalt sett minskade detaljhandeln med 1,3 procent i februari i löpande priser. Men skottdagen ställer till jämförelsen.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas dagligen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Mariestad har varit en vit fläck...

Arkiv

Matjätte bjuder på fri wi-fi

Menigo i nytt förvärv

Nöjda butiker höjer köpcentrums omsättning

En ny, svensk analys visar att kundnöjdhet är starkt sammankopplad med ett köpcentrums omsättning. Köpcentrum som bryr sig om sina hyresgäster, har en dubbelt så stark tillväxt jämfört med andra.

Industriavtal: Arbetsgivar-ja, fack-nej

Glitter öppnar nytt koncept i Göteborg

Glitter öppnar ett nytt tjänstekoncept i Nordstan: Hairbar. Här kan kunderna få sitt hår stylat.

Johan Saxne om Bauhaus årsbörjan

Dagens Handel har tagit ett snack med Bauhaus marknadschef för Sverige, Johan Saxne, om hur året startas hos bygghandelskedjan.

H&M satsar på cirkulär ekonomi

Nu satsar H&M en miljon euro, nära tio miljoner kronor på projekt som ska skynda på skiftet till en modeindustri utan avfall.

Coop startar e-handel i norr

Stockholm får förpackningsfri matbutik

I slutet av sommaren öppnar Mathias Östlund och Naomi Glinn en förpackningsfri matbutik på Södermalm i Stockholm. – Vi vill erbjuda ett miljövänligt alternativ till de etablerade matvarujättarna, säger Mathias Östlund.

Dags att byta till sommardäck

Han är Clas Ohlsons nya Sverigechef

Newbie öppnar i cityläge

Omorienterat Polarn ger positiva effekter

Förutsättningar är fortsatt goda för att RNB ska uppnå en markant resultatförbättring räkenskapsåret 2016/2017 jämfört med året innan.

Svensk fintech i världstopp

Dags att byta till sommardäck

Stadiums vd i DH-intervju: Nästa Stadiumgeneration på gång

I morgon, den 25 mars är det exakt 30 år sedan Stadium öppnade sin första butik. Dagens Handel har intervjuat vd Karl Eklöf om framgångsfaktorer och framtid.

Därför öppnar Kjell&CO så mycket nytt

Nätjakthandlare öppnar fysiskt i Sundsvall

Smash and grab mot tobaksjätte

Itabkunden Lidl bromsar innovativa satsningar

E-handelsproffs satsar i svenska outdoormärket för barn

Modebranschen tar grepp på kroppsidealen

Influencers väljer favoriter i Täby Centrum

Hon ska bygga om K-rauta

Urban Escape får öknen att blomma

Mediamarkt lanserar företagstjänster

Accent och Rizzo öppnar outletkoncept

Slarv med personuppgifter blir dyrt

Fortsatt byggstarkt

Googlechef till Swedols styrelse

Sänd till en kollega

0.137