23948sdkhjf

Världspremiär i Mood-gallerian

Världens första digitala tidskriftskiosk har öppnat i Mood i Stockholm.
Från denna vecka kan kunderna i Mood-gallerian köpa tidskrifter som trycks på plats i den nya Meganews magazines-kiosken.

Bakom den digitala kiosken står Lars Adaktusson och Hans Adaktusson, som arbetat i tre år med utvecklingen från idé till verklighet. I inledningsskedet finns drygt 100-titlar i kiosken, där kunden efter att bläddrat i en e-tidning kan betala med kort och därefter få en papperstidning utskriven.

Fördelarna enligt Lars Adaktusson är att man sparar stora resurser på bland annat transporter och returhantering. Enligt en undersökning minskar klimatpåverkan med 60 procent. Dessutom krävs mindre personalkraft för att packa upp och ner tidningar och hålla reda på tidskriftshyllorna.

– Det här kändes som en jättehäftig satsning för oss på Mood, säger Annika Ljungberg , centrumchef på Mood Stockholm.

– Det är något annorlunda och unikt, vilket passar vårt koncept. Dessutom ligger kiosken väl i linje med vårt miljötänk.

Ytterligare fyra digitala kiosker kommer att placeras ut efter sommaren, i bland annat flygplats- och hotellmiljöer.

– Vi har också fått flera förfrågningar från utlandet, vilket visar att vår affärsidé håller, säger Lars Adaktusson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062