XL-bygg och Bygghemma i samarbete

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

XL-bygg och Bygghemma.se har tillsammans bildat xlhemma.se, XL-byggs nya e-handel.

Byggvaruhuskedjan XL-BYGG har sedan starten i Sverige år 2009 öppnat anläggningar över hela landet, men inom e-handel mot konsumentmarknaden har man legat efter.

Tillsammans med näthandeln bygghemma.se sätter man nu upp den nya e-handeln för byggvaror på nätet.

– Genom XLhemma.se får vi direkt upp ett av Sveriges bredaste sortiment med en bra bit över 150.000 produkter inom bygg och inredning och med goda möjligheter till ökade volymer för våra anläggningar”, säger Bert Larsson, vd på XL-bygg i ett pressmeddelande.

Även Bygghemma.se sägs ha mycket att vinna på samarbetet med XL-bygg.

– Genom samarbetet med får vi mycket goda möjligheter att snabbt distribuera ut tyngre byggprodukter till våra kunder runt om i landet”, säger Mikael Olander, vd på Bygghemma.se.

Merparten av XL-byggss butiker ingår i lanseringen och erbjuder därmed även e-handel till hela Sverige genom XLhemma.se.

-Vi har ännu inte lagt någon officiell prognos på vilka volymer vi kommer att få i e-handeln men vi ser ju såklart potentialen och följer alla branschsiffror och profetior noga. Viktigt att vi hela tiden lär oss av kundernas beteenden, önskemål och synpunkter, istället för att bara söka en snabb volymökning. Detta är en långsiktig lösning som gynnar alla parter – inte minst våra kunder, poängterar Bert Larsson.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Herrskräddare klimatredovisar

Det helsingborgsbaserade klädföretaget Tailor Store redovisar sitt första klimatbokslut. Företaget arbetar aktivt med att få sina kunder att ta ett större miljöansvar.

Leksaker till Västermalmsgallerian

H&M visade i Los Angeles

Plantagen förvärvar växtleverantör

Apple spärrar ny betaltjänst

De blev februaris förlorarbranscher

Februari var en motig månad för många av detaljhandelns branscher. Totalt sett minskade detaljhandeln med 1,3 procent i februari i löpande priser. Men skottdagen ställer till jämförelsen.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas dagligen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Mariestad har varit en vit fläck...

Arkiv

Matjätte bjuder på fri wi-fi

Menigo i nytt förvärv

Nöjda butiker höjer köpcentrums omsättning

En ny, svensk analys visar att kundnöjdhet är starkt sammankopplad med ett köpcentrums omsättning. Köpcentrum som bryr sig om sina hyresgäster, har en dubbelt så stark tillväxt jämfört med andra.

Industriavtal: Arbetsgivar-ja, fack-nej

Glitter öppnar nytt koncept i Göteborg

Glitter öppnar ett nytt tjänstekoncept i Nordstan: Hairbar. Här kan kunderna få sitt hår stylat.

Johan Saxne om Bauhaus årsbörjan

Dagens Handel har tagit ett snack med Bauhaus marknadschef för Sverige, Johan Saxne, om hur året startas hos bygghandelskedjan.

H&M satsar på cirkulär ekonomi

Nu satsar H&M en miljon euro, nära tio miljoner kronor på projekt som ska skynda på skiftet till en modeindustri utan avfall.

Coop startar e-handel i norr

Stockholm får förpackningsfri matbutik

I slutet av sommaren öppnar Mathias Östlund och Naomi Glinn en förpackningsfri matbutik på Södermalm i Stockholm. – Vi vill erbjuda ett miljövänligt alternativ till de etablerade matvarujättarna, säger Mathias Östlund.

Dags att byta till sommardäck

Han är Clas Ohlsons nya Sverigechef

Newbie öppnar i cityläge

Omorienterat Polarn ger positiva effekter

Förutsättningar är fortsatt goda för att RNB ska uppnå en markant resultatförbättring räkenskapsåret 2016/2017 jämfört med året innan.

Svensk fintech i världstopp

Dags att byta till sommardäck

Stadiums vd i DH-intervju: Nästa Stadiumgeneration på gång

I morgon, den 25 mars är det exakt 30 år sedan Stadium öppnade sin första butik. Dagens Handel har intervjuat vd Karl Eklöf om framgångsfaktorer och framtid.

Därför öppnar Kjell&CO så mycket nytt

Nätjakthandlare öppnar fysiskt i Sundsvall

Smash and grab mot tobaksjätte

Itabkunden Lidl bromsar innovativa satsningar

E-handelsproffs satsar i svenska outdoormärket för barn

Modebranschen tar grepp på kroppsidealen

Influencers väljer favoriter i Täby Centrum

Hon ska bygga om K-rauta

Urban Escape får öknen att blomma

Mediamarkt lanserar företagstjänster

Accent och Rizzo öppnar outletkoncept

Slarv med personuppgifter blir dyrt

Fortsatt byggstarkt

Googlechef till Swedols styrelse

Sänd till en kollega

0.108