Här vill flest jobba

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Ett detaljhandelsföretag toppar listan över Sveriges mest attraktiva arbetsgivare enligt den globala employer branding-undersökningen Randstad Award.

Ikea skriver i ett pressmeddelande att de utsetts till Sveriges attraktivaste arbetsgivare för tredje året i rad i världens största employer branding-undersökning, Randstad Award.
Fler än 7000 personer har tillfrågats om framtida arbetsplatser och IKEA rankas i topp.

I undersökningen deltar 25 länder och det är tredje året som undersökningen genomförs i Sverige.
Randstad Awards omfattar intervjuer med fler än 7000 personer mellan 18 och 65 år. Undersökningen visar bland annat svenskarna motiveras av en trivsam arbetsmiljö och intressant arbetsinnehåll.

– Det känns fantastisk roligt att vinna igen, tredje året i rad. Vi strävar ständigt efter att skapa ett bättre Ikea, både för våra medarbetare och för våra kunder. Utmärkelser som denna visar att vi fokuserar på rätt saker och ger oss energi i vårt arbete framåt med att vara en fantastisk arbetsplats, säger Karin Bergman, HR-chef Ikea Sverige.

Ikea är en av landets största arbetsgivare med cirka 13 550 medarbetare i Sverige.

Undersökningen visar att potentiella medarbetare attraheras bland annat av att Ikea har en tydlig ledning, trivsam arbetsmiljö och långsiktiga karriärmöjligheter.

– Vi har en ambitiös tillväxtagenda framåt och behöver bli fler medarbetare för att utveckla och öka tillgängligheten till Ikea.
Vi söker alltid människor som delar våra värderingar och inspireras av vår vision. På Ikea ges raka och jordnära människor utmanande uppdrag tidigt i karriären, vilket skapar möjligheter att växa och utvecklas som individ och tillsammans med oss. Vi vet att när medarbetare växer, växer också Ikea, fortsätter Karin Bergman.

Ikea tilldelades utmärkelsen Sveriges attraktivaste arbetsgivare av Randstad Award vid en ceremoni på Nalen i Stockholm den 10 mars 2016.

Om Ran


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Herrskräddare klimatredovisar

Det helsingborgsbaserade klädföretaget Tailor Store redovisar sitt första klimatbokslut. Företaget arbetar aktivt med att få sina kunder att ta ett större miljöansvar.

Leksaker till Västermalmsgallerian

H&M visade i Los Angeles

Plantagen förvärvar växtleverantör

Apple spärrar ny betaltjänst

De blev februaris förlorarbranscher

Februari var en motig månad för många av detaljhandelns branscher. Totalt sett minskade detaljhandeln med 1,3 procent i februari i löpande priser. Men skottdagen ställer till jämförelsen.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas dagligen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Mariestad har varit en vit fläck...

Arkiv

Matjätte bjuder på fri wi-fi

Menigo i nytt förvärv

Nöjda butiker höjer köpcentrums omsättning

En ny, svensk analys visar att kundnöjdhet är starkt sammankopplad med ett köpcentrums omsättning. Köpcentrum som bryr sig om sina hyresgäster, har en dubbelt så stark tillväxt jämfört med andra.

Dags att byta till sommardäck

Industriavtal: Arbetsgivar-ja, fack-nej

Glitter öppnar nytt koncept i Göteborg

Glitter öppnar ett nytt tjänstekoncept i Nordstan: Hairbar. Här kan kunderna få sitt hår stylat.

Johan Saxne om Bauhaus årsbörjan

Dagens Handel har tagit ett snack med Bauhaus marknadschef för Sverige, Johan Saxne, om hur året startas hos bygghandelskedjan.

H&M satsar på cirkulär ekonomi

Nu satsar H&M en miljon euro, nära tio miljoner kronor på projekt som ska skynda på skiftet till en modeindustri utan avfall.

Coop startar e-handel i norr

Stockholm får förpackningsfri matbutik

I slutet av sommaren öppnar Mathias Östlund och Naomi Glinn en förpackningsfri matbutik på Södermalm i Stockholm. – Vi vill erbjuda ett miljövänligt alternativ till de etablerade matvarujättarna, säger Mathias Östlund.

Han är Clas Ohlsons nya Sverigechef

Newbie öppnar i cityläge

Omorienterat Polarn ger positiva effekter

Förutsättningar är fortsatt goda för att RNB ska uppnå en markant resultatförbättring räkenskapsåret 2016/2017 jämfört med året innan.

RnB mot modeströmmen

Svensk fintech i världstopp

Stadiums vd i DH-intervju: Nästa Stadiumgeneration på gång

I morgon, den 25 mars är det exakt 30 år sedan Stadium öppnade sin första butik. Dagens Handel har intervjuat vd Karl Eklöf om framgångsfaktorer och framtid.

Därför öppnar Kjell&CO så mycket nytt

Nätjakthandlare öppnar fysiskt i Sundsvall

Smash and grab mot tobaksjätte

Itabkunden Lidl bromsar innovativa satsningar

E-handelsproffs satsar i svenska outdoormärket för barn

Modebranschen tar grepp på kroppsidealen

Influencers väljer favoriter i Täby Centrum

Hon ska bygga om K-rauta

Urban Escape får öknen att blomma

Mediamarkt lanserar företagstjänster

Accent och Rizzo öppnar outletkoncept

Slarv med personuppgifter blir dyrt

Fortsatt byggstarkt

Googlechef till Swedols styrelse

Sänd till en kollega

0.125