Zlatan lanserar sportdryck

| Av Thomas Karlsson | Tipsa redaktionen

Efter succén med en egen parfym fortsätter Zlatan Ibrahimović att sätta sitt namn på egna produkter. Nu lanseras två sportdrycker som har tagits fram i samarbete med fotbollsstjärnan.

Redan när Zlatan Ibrahimović inledde sitt samarbete dryckesmärket Vitamin Well för ett och ett halvt år sedan, hade han ett tydligt mål – att göra en egen sportdryck. Och nu lanseras drycken i två varianter, en med och en utan socker, anpassad för hårt tränande.

– Jag har alltid tränat mycket men har inte hittat någon dryck som funkat optimalt. Hittar man inte det man behöver så får man fixa det själv, säger Zlatan Ibrahimović i ett pressmeddelande.

Den nya drycken, VW+, innebär att Vitamin Well nu går in i ett nytt segment med renodlat sportdryck, som komplement till de vitamin- och mineralberikade drycker som har blivit företagets signum.

– Vid framtagning av funktionella drycker är det ofta en kompromiss mellan vad som är optimalt innehåll och vad som är gott. Med VW+ har fokus enbart varit att göra en optimal sportdryck, säger Jonas Pettersson, vd och medgrundare av Vitamin Well.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny snabbmatsaktör vänder branschlogiken

Gigafood heter en startup som med minimal miljöpåverkan ska sälja nyttig, god och vacker snabbmat.

Världsbäst på e-köp

Nu kan Amazonkunder testa hemma

Så kan företag tjäna på returer

Returer behöver inte bara vara av ondo, visar ny forskningsrapport från Handelsrådet.

Butiken slutar helt med plastkassar

När många aktörer börjat ta betalt för påsarna valde den här butiken att göra sig av med dem.

Kundanpassning minimerar returer

Ett traditionellt tillverkande företag, med djupa rötter i Knallebygdens textilindustri, driver i dag 9 butiker i Stockholm, London, New York, Malmö och Köpenhamn med en omfattande e-handel integrerad i helheten.

Arkiv

Hallå där, Amelie Silfverstolpe...

Butiker för Esprit i konkurs

I början av juni försattes bolagen bakom fem butiker i Sverige i konkurs.

Hälsokoncept ynglar av sig

Tredje restaurangen i Stockholm för snabb hälsomat.

Svenska chefer tveksamma till ny teknik

Digitaliseringen gör de flesta affärsmodeller förlegade inom 5 år– inte minst inom handel. Ändå är svenska chefer tveksamma till nya teknikinvesteringar.

Vart ska vi gå när det händer?

Var fjärde verksamhet saknar återsamlingsplats vid utrymning. Swesec kampanjar för skärpning.

På nytt jobb: Generationsskifte i Pulsen

Trio till Matsmart

På nytt jobb: Han tar vd-stolen i Eurocash

Byggvändning i maj

Efter en negativ utveckling för byggmaterialhandeln under april månad vände försäljningen till positiv igen i maj.

Kik in på Coops e-handelslager

Boozt med ny inköpschef

E-handlaren internrekryterar till posten som inköpschef.

RNB kämpar på

Modekoncernen redovisar förbättrat rörelseresultat för tredje kvartalet men tappar försäljning. Polarn O. Pyret och Brothers utvecklas positivt medan NK och Man of a Kind går trögt.

Konjunkturinstitutet ser ljuset

På nytt jobb: Ny vd till Tiger of Sweden

Han kliver på vd-posten hos modebolaget i september.

Whole Foods köps upp

Näthandelsjätten köper kedjan för miljarder

Handelsprognos justeras ner

HUI Research presenterade på tisdagen nedjusterade prognoser för detaljhandeln. Stora branscher som mode och elektronik har svårt att få fart på tillväxten.

På nytt jobb: Prisbelönt marknadschef till Tre

Hon är ett välkänt namn i sportbranschen. Nu går hon till mobiloperatören Tre.

HR-guru rekryterar fördomsfritt

”Fördomsfri rekrytering”. Kollegan skrattar rått. Låter som en bra ambition hördu!

Träffa kunden i rätt ögonblick

Han har Göteborgs nöjdaste kunder

På nytt jobb: Linas Matkasse får ny vd

Nu är Klarna bank

Polisen kritiserar kameralagförslag

Svenskarna vill handla hållbart

Skönhetskedja till Strand

Räddad frukt till final

Handeln presenterar förslag till politikerna

Aromer från Norrland kan bli framtidsbransch

Falska nyheter är en egen industri

Nu är läroboken om konsumentbeteende här

Sänd till en kollega

0.153