Mood Stockholm förändras

| Av Dagens Handel | Tipsa redaktionen

I mars kommer femårsfirande Mood-gallerian att nå ett besökstal på 20 miljoner. Matställena blir fler och på butikssidan blir det nytillskott.

– Det går bra för Mood. Med alla de nya som är på väg in, har vi inga vakanser, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter. 

Under det kommande året expanderar Mood Stockholm till nästa kvarter. 

Jakobsbergsgatan, som löper på ena sidan av Mood, lutar i väst-östlig riktning. Det gör det svårt att placera ut bord och stolar för uteservering där i någon större omfattning. Men nu görs det plana terrasser av nivåskillnaden, vilket gör det möjligt med fler uteserveringar och restauranger med ingång både direkt utifrån gatan och inifrån gallerian. Totalt tre nya restauranger ska in här.

I bottenplanet, i G-Stars gamla lokaler, är det klart med Vapianogrundarens nya koncept för pizza: 1889.

– Det är ett helt nytt pizzakoncept,fast-fine, som kombinerar högklassig inredning och miljö med pizzakulturen under ett och samma tak, säger Annika Ljungberg.

Läs också: Lindex öppnar i Mood Stockholm

Men Mood handlar förstås inte bara om mat. Ett nytillskott på butikssidan är Urban Outfitters som är på gång in. Om någon vecka öppnar också Lindex underklädeskoncept, Lindex lingerie, här i gallerian.

I planerna finns också ett möjligt orangeri, vid ljusgården.

Moods bikupor, som gav Moodhonung, fanns dock inte kvar.

- Bina trivdes aldrig. Biexperter rådde oss att ta bort kuporna, miljön blev tydligen för stökig för bina, säger Annika Ljungberg.

Mood Stockholm i siffror
Ökad omsättning med 25 procent sedan helåret 2013.
Ökat besöksantal med cirka 20 procent sedan helåret 2013.
Under mars 2017 går den 20-miljonte besökaren in i Mood Stockholm.
Mood Stockholm fortsätter i januari 2017 växa med nästan 20 procent i omsättning jämfört med 2016.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Så spenderar svenskarna sina pengar

Stockholms city tappar säljfart

Byggmax vd: Svag konsumentmarknad första halvåret

Så blev Byggmax första kvartal

Jula spränger miljardvallen

Förra året omsatte Jula för första gången över sex miljarder svenska kronor. – Det är en milstolpe som det är roligt att passera., säger vd Joachim Frykberg.

Datainsamling skrämmer färre

Fler är positiva till digital insamling av privat information, men oron över hur uppgifterna används ökar samtidigt.

Kläm och känn-faktorn minskar

Svenskarnas förtroende för den digitala mathandelns förmåga att leverera hög kvalitet är högt. Det visar en rapport från Svensk Digital Handel och HUI.

Arkiv

Helomvändning för "e-handelsvägraren"

Spurt för Apotekets e-handel

Apoteket ökade försäljningen och förbättrade resultat under årets första kvartal. – Jag är mycket nöjd med det starka resultatet under första kvartalet, säger Apotekets vd Ann Carlsson.

Pricers vd lämnar företaget

Lindex i nytt leveransavtal

Hemköp inför pant på plastpåsar

Dustins nya köp

Dustin köper Malmöföretaget Saldab IT.

Så blev e-sporthandlarens första kvartal

Axfood i linje med förväntningarna

Nye koncern-vd:n Klas Balkows första delårsrapport för Axfood låg i linje med marknadens förväntningar. Kedjorna tog ytterligare marknadandelar på en svag marknad.

Handelns avtal 2017

TEKNIK: Modeföretaget blir techplattform

"Bygg plattformar - inte murar" är temat för Zalandos konferens Vizions som genomfördes i Berlin i slutet på april.

Zalando: "Vi skulle gärna samarbeta med H&M"

Paket direkt inom dörren i Lerum

Apotea gör rekordkvartal

Nätapoteket Apotea.se rivstartade sitt 2017.Hittills i år har omsättningen per månad överträffat 100 miljoner kronor tre månader i sträck.

Visma + Nyce = sant

Zalandos vd: Resultat i linje med förväntningarna

Att Zalandos preliminära försäljning och lönsamhet under det första kvartalet kom in i underkant av marknadens förväntningar är inget som bekymrar vd Rubin Ritter.

Qliro: Krympande nettoförlust

Netto får ny internationell chef

Satsning på nya sedelautomater

Trots att allt fler betalar med kort eller Swish satsar Bankomat AB på nya kontantautomater. Målet är 80 nya kontantcenter runt om i landet före årets slut.

Livsmedelshandlarna lanserar trygghetsinitiativ

Lexington tror på fler butiker

Mer Synoptik i Jakobsberg

Ny betalmetod ökar konverteringen

UC: ”Id-kapningar omsätter 6,3 miljarder”

Över 21 procent upp för Swedol i mars

Fenix Outdoor shoppar i Sydkorea

Media Markt: Detta vill tekniknördarna ha

Åhléns krymper

Icabutik fick kritik för levande kycklingar i skyltningen

Haparanda får ny sportoutlet

H&M-försäljning upp 6 procent

Sänd till en kollega

0.156