23948sdkhjf

Nespressos framtidsbutik öppnad

Kassor med intelligenta sensorer, välutbildade kaffespecialister, avsmakningsavdelning och återvinningstation. Det bjuder Nespresso på i sin nya butik.

På tisdagsmorgonen lanserade kaffevarumärket Nespresso sitt Smart boutique-koncept i Sverige. Butiken ligger i Mall of Scandinavia och bjuder på en hel del nytt:

Innanför butiksentrén möts kunden av en avsmakningsavdelning med kaffespecialister.

Syftet med detta är, enligt Nespressos pressmeddelande, att starta dialogen med kunden tidigt och få möjlighet att prata om kaffekvalitet, innovation och hållbarhet.
I den nya butiken har de traditionella kassorna bytts ut mot självscanningskassor. Kunden plockar själv kaffet och placerar sedan påsen på vågen som med hjälp av sensorer läser av innehållet automatiskt på fem sekunder.
–  Att öppna en Smart boutique är ett steg i vår framtida vision där mötet
mellan personal och kund blir allt viktigare. Butikens utformning med nya kassor tillåter vår personal att vara mer tillgängliga i dialogen med våra kunder, säger Henrik Friskopp, hos Nespresso Sverige.

Nespressobutiken är uppdelad i fem zoner för att underlätta besöket för kunden och erbjuda en personlig upplevelse. Utöver tre självbetjäningskassor finns en avsmakningsavdelning samt en återvinningsstation.

 

Fakta:
Den första Nespresso Boutique öppnade år 2006 i Stockholm. Idag finns Nespressos sju butiker, varav två är så pop-uper, i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg.

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078