Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Bra som jag är

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0

KappAhl har arrangerat en designtävling till förmån för Bris, där barn fick beskriva vad ”Bra som jag är” betyder för dem

Det vinnande bidraget i Kappahls tävling ”Bra som jag är”

I ett pressmeddelande skriver Kappahl att årets vinnande motiv har ritats av 12-åriga Maja från Ljungbyhed. Hennes motiv kommer att tryckas på tygpåsar som säljs till förmån för barnrättsorganisationer. Tygpåsarna kommer att säljas i KappAhls alla försäljningsländer från augusti, till förmån för de barnrättsorganisationer som modekedjan stödjer. I Sverige stödjer KappAhl Bris.
– Det värmer att budskapet ”Bra som jag är” är viktigt för barn i alla åldrar. Tusentals fantasifulla motiv med viktiga budskap har kommit in från både små och stora barn, säger Kappahls kommunikationschef Charlotte Högberg.

2014 lanserade KappAhl kampanjen ”Bra som jag är” till förmån för arbetet för barns rättigheter.

Skriv ut Skriv ut
Indiska

Friskt kapital kan rädda Indiska

2016/08/30 - Klädkedjan Indiska som är i likvidation sedan i januari i år,... 2016/08/30 - Klädkedjan Indiska som är i likvidation sedan i januari i år, får ett välkommet...
Nikkarinen

Han ska stärka Svensk Dagligvaruhandel

2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast... 2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast från regeringskansliet där...
IMG_2916

Plastlarm – farliga kemikalier i konsumentprodukter

2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står... 2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står i en rapport...
900x500_Rusta_tapet_stolar_balkong_mobler_Foton_Rusta

Svensk kedja satsar på Tyskland

2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den... 2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den tyska marknaden. Strategin...

Bra som jag är

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0




KappAhl har arrangerat en designtävling till förmån för Bris, där barn fick beskriva vad ”Bra som jag är” betyder för dem

Det vinnande bidraget i Kappahls tävling ”Bra som jag är”

I ett pressmeddelande skriver Kappahl att årets vinnande motiv har ritats av 12-åriga Maja från Ljungbyhed. Hennes motiv kommer att tryckas på tygpåsar som säljs till förmån för barnrättsorganisationer. Tygpåsarna kommer att säljas i KappAhls alla försäljningsländer från augusti, till förmån för de barnrättsorganisationer som modekedjan stödjer. I Sverige stödjer KappAhl Bris.
– Det värmer att budskapet ”Bra som jag är” är viktigt för barn i alla åldrar. Tusentals fantasifulla motiv med viktiga budskap har kommit in från både små och stora barn, säger Kappahls kommunikationschef Charlotte Högberg.

2014 lanserade KappAhl kampanjen ”Bra som jag är” till förmån för arbetet för barns rättigheter.

Skriv ut Skriv ut
Indiska

Friskt kapital kan rädda Indiska

2016/08/30 - Klädkedjan Indiska som är i likvidation sedan i januari i år,... 2016/08/30 - Klädkedjan Indiska som är i likvidation sedan i januari i år, får ett välkommet...
Nikkarinen

Han ska stärka Svensk Dagligvaruhandel

2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast... 2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast från regeringskansliet där...
IMG_2916

Plastlarm – farliga kemikalier i konsumentprodukter

2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står... 2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står i en rapport...
900x500_Rusta_tapet_stolar_balkong_mobler_Foton_Rusta

Svensk kedja satsar på Tyskland

2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den... 2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den tyska marknaden. Strategin...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100