Annons:

Prenumerera



Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

      Tack och hej då! 2016/04/29   | Antal kommentarer 0

      Efter mer än 11 år som chefredaktör för Dagens Handel har det blivit dags för mig att gå vidare. Några dagars ledighet står på tur innan nya uppgifter väntar.

  • event

    • De tävlar i Retail Awards 2016

      Nu är samtliga finalister till handelns stora pris Retail Awards 2016 klara. Bland finalisterna i de tolv kategorierna finns allt från lokala butiker runt om i landet, som Eksjö bokhandel och Vemdalen Design, till stora kedjor som Clas Ohlson, Ikea och Lidl. Men här finns även duktiga personer som kan utnämnas till Årets butikssäljare eller Årets ledare.

    • Retail Awards söker 2016 års finalister

      I maj är det dags att utse vinnarna i Retail Awards 2016. Anmälningarna in till de 12 kategorierna strömmar in men snart stänger anmälningssajten.

Bra som jag är

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0

KappAhl har arrangerat en designtävling till förmån för Bris, där barn fick beskriva vad ”Bra som jag är” betyder för dem

Det vinnande bidraget i Kappahls tävling ”Bra som jag är”

I ett pressmeddelande skriver Kappahl att årets vinnande motiv har ritats av 12-åriga Maja från Ljungbyhed. Hennes motiv kommer att tryckas på tygpåsar som säljs till förmån för barnrättsorganisationer. Tygpåsarna kommer att säljas i KappAhls alla försäljningsländer från augusti, till förmån för de barnrättsorganisationer som modekedjan stödjer. I Sverige stödjer KappAhl Bris.
– Det värmer att budskapet ”Bra som jag är” är viktigt för barn i alla åldrar. Tusentals fantasifulla motiv med viktiga budskap har kommit in från både små och stora barn, säger Kappahls kommunikationschef Charlotte Högberg.

2014 lanserade KappAhl kampanjen ”Bra som jag är” till förmån för arbetet för barns rättigheter.

Skriv ut Skriv ut
DAHH-0007-A-001-200px

Dagens Handel 7/2016 ute nu

2016/05/27 - Dagens Handel 7/2016 innehåller allt om Retail Awardsgalan samt artiklar om hur... 2016/05/27 - Dagens Handel 7/2016 innehåller allt om Retail Awardsgalan samt artiklar om hur man lyckas skapa...
13z4btd

Svensk regnrock till NY

2016/05/26 - Svensk modesuccé öppnar i The Big Apple.... 2016/05/26 - Svensk modesuccé öppnar i The Big Apple....
image1

Årets centrumutvecklare utsedd

2016/05/26 - Per Eriksson, City i Samverkan Stockholm, utsågs till Årets centrumutvecklare 2016 Svenska... 2016/05/26 - Per Eriksson, City i Samverkan Stockholm, utsågs till Årets centrumutvecklare 2016 Svenska Stadskärnors årskonferens i...
Vårt kök Orkla foods Malmö

Nytt matmöte i Malmö

2016/05/25 - I dag slås dörrarna upp till en ny mötesplats för mat i... 2016/05/25 - I dag slås dörrarna upp till en ny mötesplats för mat i Malmö. Bakom satsningen...
unnamed

Robot fixar betalningen

2016/05/25 - Mastercard har utvecklat en app som gör det möjligt för en människoliknande... 2016/05/25 - Mastercard har utvecklat en app som gör det möjligt för en människoliknande robot kallad Pepper...
IMG_1954

Mors Dag lyfter nät-blomsterhandeln

2016/05/25 - Under veckorna närmast före Mors Dag ökar försäljningen av blommor på nätet... 2016/05/25 - Under veckorna närmast före Mors Dag ökar försäljningen av blommor på nätet med ett par...

Bra som jag är

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0




KappAhl har arrangerat en designtävling till förmån för Bris, där barn fick beskriva vad ”Bra som jag är” betyder för dem

Det vinnande bidraget i Kappahls tävling ”Bra som jag är”

I ett pressmeddelande skriver Kappahl att årets vinnande motiv har ritats av 12-åriga Maja från Ljungbyhed. Hennes motiv kommer att tryckas på tygpåsar som säljs till förmån för barnrättsorganisationer. Tygpåsarna kommer att säljas i KappAhls alla försäljningsländer från augusti, till förmån för de barnrättsorganisationer som modekedjan stödjer. I Sverige stödjer KappAhl Bris.
– Det värmer att budskapet ”Bra som jag är” är viktigt för barn i alla åldrar. Tusentals fantasifulla motiv med viktiga budskap har kommit in från både små och stora barn, säger Kappahls kommunikationschef Charlotte Högberg.

2014 lanserade KappAhl kampanjen ”Bra som jag är” till förmån för arbetet för barns rättigheter.

Skriv ut Skriv ut
DAHH-0007-A-001-200px

Dagens Handel 7/2016 ute nu

2016/05/27 - Dagens Handel 7/2016 innehåller allt om Retail Awardsgalan samt artiklar om hur... 2016/05/27 - Dagens Handel 7/2016 innehåller allt om Retail Awardsgalan samt artiklar om hur man lyckas skapa...
13z4btd

Svensk regnrock till NY

2016/05/26 - Svensk modesuccé öppnar i The Big Apple.... 2016/05/26 - Svensk modesuccé öppnar i The Big Apple....
image1

Årets centrumutvecklare utsedd

2016/05/26 - Per Eriksson, City i Samverkan Stockholm, utsågs till Årets centrumutvecklare 2016 Svenska... 2016/05/26 - Per Eriksson, City i Samverkan Stockholm, utsågs till Årets centrumutvecklare 2016 Svenska Stadskärnors årskonferens i...
Vårt kök Orkla foods Malmö

Nytt matmöte i Malmö

2016/05/25 - I dag slås dörrarna upp till en ny mötesplats för mat i... 2016/05/25 - I dag slås dörrarna upp till en ny mötesplats för mat i Malmö. Bakom satsningen...
unnamed

Robot fixar betalningen

2016/05/25 - Mastercard har utvecklat en app som gör det möjligt för en människoliknande... 2016/05/25 - Mastercard har utvecklat en app som gör det möjligt för en människoliknande robot kallad Pepper...
IMG_1954

Mors Dag lyfter nät-blomsterhandeln

2016/05/25 - Under veckorna närmast före Mors Dag ökar försäljningen av blommor på nätet... 2016/05/25 - Under veckorna närmast före Mors Dag ökar försäljningen av blommor på nätet med ett par...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

      Tack och hej då! 2016/04/29   | Antal kommentarer 0

      Efter mer än 11 år som chefredaktör för Dagens Handel har det blivit dags för mig att gå vidare. Några dagars ledighet står på tur innan nya uppgifter väntar.

  • event

    • De tävlar i Retail Awards 2016

      Nu är samtliga finalister till handelns stora pris Retail Awards 2016 klara. Bland finalisterna i de tolv kategorierna finns allt från lokala butiker runt om i landet, som Eksjö bokhandel och Vemdalen Design, till stora kedjor som Clas Ohlson, Ikea och Lidl. Men här finns även duktiga personer som kan utnämnas till Årets butikssäljare eller Årets ledare.

    • Retail Awards söker 2016 års finalister

      I maj är det dags att utse vinnarna i Retail Awards 2016. Anmälningarna in till de 12 kategorierna strömmar in men snart stänger anmälningssajten.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100