Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Frukost med Dagens Handel och Asendia

      Dagens Handel och Asendia bjuder in till frukostseminariet Kräsen och snabb – säg hej till din nya kund! Den 27 oktober klockan 8.00 på Boquerian Torg, Mood Gallerian Regeringsgatan 38, Stockholm.

    • Boka in Retail Forum!

      Nu är det hög tid att boka in heldagseventen Retail Forum som går i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Designade funktionskläder lanseras på byggvaruhus

Dagmar Forne | 2016/02/10 | Antal kommentarer 0

Det tidigare modevarumärket De Palma har fått en omstart och lanserar nu en kollektion med designade arbetskläder för professionella hantverkare och hipsters.

Foto:Dagmar Forne

Fredells byggvaruhus är skådeplatsen för lanseringen. Den allra första kollektionen av De Palma workwear hänger i en egen shop-in-shop på byggvaruhuset i Sickla.
Förväntansfulla står bolagets vd Jonas Skommevik, och de båda grundarna Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand i montern som prytts med en Harley Davidson.
De Palma är ett modemärke från USA:s västkust som togs till Sverige 2001 av Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand. I många år drevs märket från Stockholm med en filial i Kalifornien.
2013 ansåg de bägge kompanjonerna att det var dyrt och komplicerat att driva en USA-verksamhet från Stockholm. De tittade på sin kundgrupp och såg att den till 85 procent bestod av yrkesverksamma hantverkare.
De beslöt göra ett omtag.
– Dagens byggherrar är noga med vad de uttrycker med sina kläder, bilar och verktyg. De vill vara snygga i både professionella sammanhang och privat. Vi såg att det fanns ett hål i marknaden som övriga tillverkare av arbetskläder inte fyllde, säger Jonas Skommevik.
Enligt De Palma- ledningen finns det en stark efterfrågan på designade arbetskläder:
– Man ska kunna gå direkt från jobbet till krogen utan att byta, säger Jonas Skommevik.
Han framhåller också att det i dag finns en stark hantverkartrend både i modet och livsstilsmässigt:
– Många människor som har helt andra yrken vill klä sig i snygga arbetskläder och göra genuina jobb med sina händer på fritiden. Kanske som en reaktion mot att allt mer digitaliseras, säger han.

Skriv ut Skriv ut
IMG_2185

Konsumentenkät: Kontanter borta om 10 år

2016/09/30 - Endast fyra procent av svenska folket tror att de kommer att betala... 2016/09/30 - Endast fyra procent av svenska folket tror att de kommer att betala med kontanter om...
IMG_5591

Digitalt prickskytte hos hemelkedjan

2016/09/30 - Media Markt är inne i en stor digital satsning, där kunden ska... 2016/09/30 - Media Markt är inne i en stor digital satsning, där kunden ska mötas med ett...
IMG_3169

Lager 157 öppnar i Stockholms city

2016/09/29 - Det borras och fejas in i det sista. Klockan 15.00 i dag... 2016/09/29 - Det borras och fejas in i det sista. Klockan 15.00 i dag öppnar varuhuskedjan Lager...
IMG_1678

Byggvaruhandel säljer mode

2016/09/29 - Byggvaruhandelsföretaget Karl Hedin AB har träffat avtal med De Palma Workwear, ett... 2016/09/29 - Byggvaruhandelsföretaget Karl Hedin AB har träffat avtal med De Palma Workwear, ett företag som säljer...

Designade funktionskläder lanseras på byggvaruhus

Dagmar Forne | 2016/02/10 | Antal kommentarer 0




Det tidigare modevarumärket De Palma har fått en omstart och lanserar nu en kollektion med designade arbetskläder för professionella hantverkare och hipsters.

Foto:Dagmar Forne

Fredells byggvaruhus är skådeplatsen för lanseringen. Den allra första kollektionen av De Palma workwear hänger i en egen shop-in-shop på byggvaruhuset i Sickla.
Förväntansfulla står bolagets vd Jonas Skommevik, och de båda grundarna Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand i montern som prytts med en Harley Davidson.
De Palma är ett modemärke från USA:s västkust som togs till Sverige 2001 av Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand. I många år drevs märket från Stockholm med en filial i Kalifornien.
2013 ansåg de bägge kompanjonerna att det var dyrt och komplicerat att driva en USA-verksamhet från Stockholm. De tittade på sin kundgrupp och såg att den till 85 procent bestod av yrkesverksamma hantverkare.
De beslöt göra ett omtag.
– Dagens byggherrar är noga med vad de uttrycker med sina kläder, bilar och verktyg. De vill vara snygga i både professionella sammanhang och privat. Vi såg att det fanns ett hål i marknaden som övriga tillverkare av arbetskläder inte fyllde, säger Jonas Skommevik.
Enligt De Palma- ledningen finns det en stark efterfrågan på designade arbetskläder:
– Man ska kunna gå direkt från jobbet till krogen utan att byta, säger Jonas Skommevik.
Han framhåller också att det i dag finns en stark hantverkartrend både i modet och livsstilsmässigt:
– Många människor som har helt andra yrken vill klä sig i snygga arbetskläder och göra genuina jobb med sina händer på fritiden. Kanske som en reaktion mot att allt mer digitaliseras, säger han.

Skriv ut Skriv ut
IMG_2185

Konsumentenkät: Kontanter borta om 10 år

2016/09/30 - Endast fyra procent av svenska folket tror att de kommer att betala... 2016/09/30 - Endast fyra procent av svenska folket tror att de kommer att betala med kontanter om...
IMG_5591

Digitalt prickskytte hos hemelkedjan

2016/09/30 - Media Markt är inne i en stor digital satsning, där kunden ska... 2016/09/30 - Media Markt är inne i en stor digital satsning, där kunden ska mötas med ett...
IMG_3169

Lager 157 öppnar i Stockholms city

2016/09/29 - Det borras och fejas in i det sista. Klockan 15.00 i dag... 2016/09/29 - Det borras och fejas in i det sista. Klockan 15.00 i dag öppnar varuhuskedjan Lager...
IMG_1678

Byggvaruhandel säljer mode

2016/09/29 - Byggvaruhandelsföretaget Karl Hedin AB har träffat avtal med De Palma Workwear, ett... 2016/09/29 - Byggvaruhandelsföretaget Karl Hedin AB har träffat avtal med De Palma Workwear, ett företag som säljer...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Frukost med Dagens Handel och Asendia

      Dagens Handel och Asendia bjuder in till frukostseminariet Kräsen och snabb – säg hej till din nya kund! Den 27 oktober klockan 8.00 på Boquerian Torg, Mood Gallerian Regeringsgatan 38, Stockholm.

    • Boka in Retail Forum!

      Nu är det hög tid att boka in heldagseventen Retail Forum som går i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100