Annons:

Prenumerera



Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Snart dags för Entreprenörsveckan i Båstad

      Välkomna till Entreprenörsveckan i Båstad den 20-22 juni! Lokalen är Hotell Skansen och den första dagen är vikt för handelns frågor.

    • De tävlar i Retail Awards 2016

      Nu är samtliga finalister till handelns stora pris Retail Awards 2016 klara. Bland finalisterna i de tolv kategorierna finns allt från lokala butiker runt om i landet, som Eksjö bokhandel och Vemdalen Design, till stora kedjor som Clas Ohlson, Ikea och Lidl. Men här finns även duktiga personer som kan utnämnas till Årets butikssäljare eller Årets ledare.

Designade funktionskläder lanseras på byggvaruhus

Dagmar Forne | 2016/02/10 | Antal kommentarer 0

Det tidigare modevarumärket De Palma har fått en omstart och lanserar nu en kollektion med designade arbetskläder för professionella hantverkare och hipsters.

Foto:Dagmar Forne

Fredells byggvaruhus är skådeplatsen för lanseringen. Den allra första kollektionen av De Palma workwear hänger i en egen shop-in-shop på byggvaruhuset i Sickla.
Förväntansfulla står bolagets vd Jonas Skommevik, och de båda grundarna Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand i montern som prytts med en Harley Davidson.
De Palma är ett modemärke från USA:s västkust som togs till Sverige 2001 av Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand. I många år drevs märket från Stockholm med en filial i Kalifornien.
2013 ansåg de bägge kompanjonerna att det var dyrt och komplicerat att driva en USA-verksamhet från Stockholm. De tittade på sin kundgrupp och såg att den till 85 procent bestod av yrkesverksamma hantverkare.
De beslöt göra ett omtag.
– Dagens byggherrar är noga med vad de uttrycker med sina kläder, bilar och verktyg. De vill vara snygga i både professionella sammanhang och privat. Vi såg att det fanns ett hål i marknaden som övriga tillverkare av arbetskläder inte fyllde, säger Jonas Skommevik.
Enligt De Palma- ledningen finns det en stark efterfrågan på designade arbetskläder:
– Man ska kunna gå direkt från jobbet till krogen utan att byta, säger Jonas Skommevik.
Han framhåller också att det i dag finns en stark hantverkartrend både i modet och livsstilsmässigt:
– Många människor som har helt andra yrken vill klä sig i snygga arbetskläder och göra genuina jobb med sina händer på fritiden. Kanske som en reaktion mot att allt mer digitaliseras, säger han.

Skriv ut Skriv ut

Designade funktionskläder lanseras på byggvaruhus

Dagmar Forne | 2016/02/10 | Antal kommentarer 0




Det tidigare modevarumärket De Palma har fått en omstart och lanserar nu en kollektion med designade arbetskläder för professionella hantverkare och hipsters.

Foto:Dagmar Forne

Fredells byggvaruhus är skådeplatsen för lanseringen. Den allra första kollektionen av De Palma workwear hänger i en egen shop-in-shop på byggvaruhuset i Sickla.
Förväntansfulla står bolagets vd Jonas Skommevik, och de båda grundarna Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand i montern som prytts med en Harley Davidson.
De Palma är ett modemärke från USA:s västkust som togs till Sverige 2001 av Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand. I många år drevs märket från Stockholm med en filial i Kalifornien.
2013 ansåg de bägge kompanjonerna att det var dyrt och komplicerat att driva en USA-verksamhet från Stockholm. De tittade på sin kundgrupp och såg att den till 85 procent bestod av yrkesverksamma hantverkare.
De beslöt göra ett omtag.
– Dagens byggherrar är noga med vad de uttrycker med sina kläder, bilar och verktyg. De vill vara snygga i både professionella sammanhang och privat. Vi såg att det fanns ett hål i marknaden som övriga tillverkare av arbetskläder inte fyllde, säger Jonas Skommevik.
Enligt De Palma- ledningen finns det en stark efterfrågan på designade arbetskläder:
– Man ska kunna gå direkt från jobbet till krogen utan att byta, säger Jonas Skommevik.
Han framhåller också att det i dag finns en stark hantverkartrend både i modet och livsstilsmässigt:
– Många människor som har helt andra yrken vill klä sig i snygga arbetskläder och göra genuina jobb med sina händer på fritiden. Kanske som en reaktion mot att allt mer digitaliseras, säger han.

Skriv ut Skriv ut

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Snart dags för Entreprenörsveckan i Båstad

      Välkomna till Entreprenörsveckan i Båstad den 20-22 juni! Lokalen är Hotell Skansen och den första dagen är vikt för handelns frågor.

    • De tävlar i Retail Awards 2016

      Nu är samtliga finalister till handelns stora pris Retail Awards 2016 klara. Bland finalisterna i de tolv kategorierna finns allt från lokala butiker runt om i landet, som Eksjö bokhandel och Vemdalen Design, till stora kedjor som Clas Ohlson, Ikea och Lidl. Men här finns även duktiga personer som kan utnämnas till Årets butikssäljare eller Årets ledare.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100