Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Designade funktionskläder lanseras på byggvaruhus

Dagmar Forne | 2016/02/10 | Antal kommentarer 0

Det tidigare modevarumärket De Palma har fått en omstart och lanserar nu en kollektion med designade arbetskläder för professionella hantverkare och hipsters.

Foto:Dagmar Forne

Fredells byggvaruhus är skådeplatsen för lanseringen. Den allra första kollektionen av De Palma workwear hänger i en egen shop-in-shop på byggvaruhuset i Sickla.
Förväntansfulla står bolagets vd Jonas Skommevik, och de båda grundarna Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand i montern som prytts med en Harley Davidson.
De Palma är ett modemärke från USA:s västkust som togs till Sverige 2001 av Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand. I många år drevs märket från Stockholm med en filial i Kalifornien.
2013 ansåg de bägge kompanjonerna att det var dyrt och komplicerat att driva en USA-verksamhet från Stockholm. De tittade på sin kundgrupp och såg att den till 85 procent bestod av yrkesverksamma hantverkare.
De beslöt göra ett omtag.
– Dagens byggherrar är noga med vad de uttrycker med sina kläder, bilar och verktyg. De vill vara snygga i både professionella sammanhang och privat. Vi såg att det fanns ett hål i marknaden som övriga tillverkare av arbetskläder inte fyllde, säger Jonas Skommevik.
Enligt De Palma- ledningen finns det en stark efterfrågan på designade arbetskläder:
– Man ska kunna gå direkt från jobbet till krogen utan att byta, säger Jonas Skommevik.
Han framhåller också att det i dag finns en stark hantverkartrend både i modet och livsstilsmässigt:
– Många människor som har helt andra yrken vill klä sig i snygga arbetskläder och göra genuina jobb med sina händer på fritiden. Kanske som en reaktion mot att allt mer digitaliseras, säger han.

Skriv ut Skriv ut
Lidl följer i Aldis fotspår och satsar på USA

Lidl planerar 100 butiker i USA

2017/02/24 - I år planerar lågpriskedjan Lidl att öppna 100 butiker längs den amerikanska... 2017/02/24 - I år planerar lågpriskedjan Lidl att öppna 100 butiker längs den amerikanska östkusten. -...
P1030889

Herrkedjan öppnar fler

2017/02/24 - Idag öppnar herrkedjan Brothers, som hör till modekoncernen Rnb, upp sin första... 2017/02/24 - Idag öppnar herrkedjan Brothers, som hör till modekoncernen Rnb, upp sin första nya butik i...
Kamppi, Helsingfors. Foto: Allianz

Ny delägare för Kampen i finsk storaffär

2017/02/23 - Helsingfors stora köpcentrum Kamppi har fått ny hälftenägare, i vad som beskrivs... 2017/02/23 - Helsingfors stora köpcentrum Kamppi har fått ny hälftenägare, i vad som beskrivs som en av...
IMG_0169

Varning för fulkod

2017/02/23 - Säkerhetsföretaget Check Point har släppt en rapport över de globala säkerhetstrenderna för... 2017/02/23 - Säkerhetsföretaget Check Point har släppt en rapport över de globala säkerhetstrenderna för det sista halvåret...

Designade funktionskläder lanseras på byggvaruhus

Dagmar Forne | 2016/02/10 | Antal kommentarer 0




Det tidigare modevarumärket De Palma har fått en omstart och lanserar nu en kollektion med designade arbetskläder för professionella hantverkare och hipsters.

Foto:Dagmar Forne

Fredells byggvaruhus är skådeplatsen för lanseringen. Den allra första kollektionen av De Palma workwear hänger i en egen shop-in-shop på byggvaruhuset i Sickla.
Förväntansfulla står bolagets vd Jonas Skommevik, och de båda grundarna Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand i montern som prytts med en Harley Davidson.
De Palma är ett modemärke från USA:s västkust som togs till Sverige 2001 av Kristoffer Sundlin och Peter Cammarstrand. I många år drevs märket från Stockholm med en filial i Kalifornien.
2013 ansåg de bägge kompanjonerna att det var dyrt och komplicerat att driva en USA-verksamhet från Stockholm. De tittade på sin kundgrupp och såg att den till 85 procent bestod av yrkesverksamma hantverkare.
De beslöt göra ett omtag.
– Dagens byggherrar är noga med vad de uttrycker med sina kläder, bilar och verktyg. De vill vara snygga i både professionella sammanhang och privat. Vi såg att det fanns ett hål i marknaden som övriga tillverkare av arbetskläder inte fyllde, säger Jonas Skommevik.
Enligt De Palma- ledningen finns det en stark efterfrågan på designade arbetskläder:
– Man ska kunna gå direkt från jobbet till krogen utan att byta, säger Jonas Skommevik.
Han framhåller också att det i dag finns en stark hantverkartrend både i modet och livsstilsmässigt:
– Många människor som har helt andra yrken vill klä sig i snygga arbetskläder och göra genuina jobb med sina händer på fritiden. Kanske som en reaktion mot att allt mer digitaliseras, säger han.

Skriv ut Skriv ut
Lidl följer i Aldis fotspår och satsar på USA

Lidl planerar 100 butiker i USA

2017/02/24 - I år planerar lågpriskedjan Lidl att öppna 100 butiker längs den amerikanska... 2017/02/24 - I år planerar lågpriskedjan Lidl att öppna 100 butiker längs den amerikanska östkusten. -...
P1030889

Herrkedjan öppnar fler

2017/02/24 - Idag öppnar herrkedjan Brothers, som hör till modekoncernen Rnb, upp sin första... 2017/02/24 - Idag öppnar herrkedjan Brothers, som hör till modekoncernen Rnb, upp sin första nya butik i...
Kamppi, Helsingfors. Foto: Allianz

Ny delägare för Kampen i finsk storaffär

2017/02/23 - Helsingfors stora köpcentrum Kamppi har fått ny hälftenägare, i vad som beskrivs... 2017/02/23 - Helsingfors stora köpcentrum Kamppi har fått ny hälftenägare, i vad som beskrivs som en av...
IMG_0169

Varning för fulkod

2017/02/23 - Säkerhetsföretaget Check Point har släppt en rapport över de globala säkerhetstrenderna för... 2017/02/23 - Säkerhetsföretaget Check Point har släppt en rapport över de globala säkerhetstrenderna för det sista halvåret...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100