Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Elgiganten vann prestigetävling

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0

Elgiganten stod som vinnare i hemelektronikklassen i tävlingen ”Sveriges bästa företag” när priserna delades ut på en gala på Nalen i går kväll.

Elgigantens vd Niclas Eriksson tog emot priset i går kväll.

”Sveriges bästa företag” baseras på en förstudie och en uppföljande kvantitativ undersökning med 10 671 svenska respondenter som genomfördes i januari 2016. Det är en riksrepresentativ undersökning där kunder fått svara på vilket som är Sveriges bästa företag inom olika branscher och varför.

– Den här utnämningen betyder extra mycket då den baseras på kundernas omdöme och uppfattning om oss. Vi drivs av ett starkt kundfokus och jobbar dagligen för att förbättra upplevelsen för våra kunder och den här utmärkelsen gör oss än mer motiverade att fortsätta det arbetet. Det här priset dedikerar jag våra 3700 medarbetare som gör ett sånt fantastiskt arbete med att ta hand om våra kunder varje dag, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten i ett pressmeddelande.

Elgiganten mäter dagligen kundtillfredsställelsen i sina varuhus med hjälp av så kallade Happy or Not-maskiner och över 50 000 kunder i veckan nyttjar möjligheten att betygsätta sin upplevelse. Återkopplingen från kunderna ligger sedan till grund för justeringar i verksamheten. Under det senaste året har andelen nöjda kunder ökat från 84 till 88 procent.

Elgiganten skriver i pressmeddelandet att den positiva utvecklingen beror på ett flertal olika faktorer, men den tillskrivs framför allt satsningen på service och tjänster. Allt fler kunder väljer att få sin nya produkt levererad och installerad i hemmet, tar hjälp att komma igång med sina nya produkter, önskar hjälp med molntjänster, överföring av data mellan olika enheter och mycket annat.

Även satsningen på kompetens och kundernas möjlighet att besöka Elgiganten via flera olika kanaler beroende på ärende har påverkat kundnöjdheten i positiv riktning.

– Vi vill vinna kundernas förtroende och då måste vi vara lättillgängliga och erbjuda rätt produkt, till rätt pris med relevanta tjänster, hög kompetens och bra service. Det är ett ständigt pågående förbättringsarbete och den här utmärkelsen blir ytterligare en värdemätare som visar att vi är på rätt väg, säger Niclas Eriksson.

Skriv ut Skriv ut
Nikkarinen

Han ska stärka Svensk Dagligvaruhandel

2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast... 2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast från regeringskansliet där...
IMG_2916

Plastlarm – farliga kemikalier i konsumentprodukter

2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står... 2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står i en rapport...
900x500_Rusta_tapet_stolar_balkong_mobler_Foton_Rusta

Svensk kedja satsar på Tyskland

2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den... 2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den tyska marknaden. Strategin...
Ted Söderholm, vd på DHL Express, inviger nya terminalen på Västberga.

Ny DHL-terminal för växande e-handel

2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax... 2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax utanför Stockholm. Växande...

Elgiganten vann prestigetävling

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0




Elgiganten stod som vinnare i hemelektronikklassen i tävlingen ”Sveriges bästa företag” när priserna delades ut på en gala på Nalen i går kväll.

Elgigantens vd Niclas Eriksson tog emot priset i går kväll.

”Sveriges bästa företag” baseras på en förstudie och en uppföljande kvantitativ undersökning med 10 671 svenska respondenter som genomfördes i januari 2016. Det är en riksrepresentativ undersökning där kunder fått svara på vilket som är Sveriges bästa företag inom olika branscher och varför.

– Den här utnämningen betyder extra mycket då den baseras på kundernas omdöme och uppfattning om oss. Vi drivs av ett starkt kundfokus och jobbar dagligen för att förbättra upplevelsen för våra kunder och den här utmärkelsen gör oss än mer motiverade att fortsätta det arbetet. Det här priset dedikerar jag våra 3700 medarbetare som gör ett sånt fantastiskt arbete med att ta hand om våra kunder varje dag, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten i ett pressmeddelande.

Elgiganten mäter dagligen kundtillfredsställelsen i sina varuhus med hjälp av så kallade Happy or Not-maskiner och över 50 000 kunder i veckan nyttjar möjligheten att betygsätta sin upplevelse. Återkopplingen från kunderna ligger sedan till grund för justeringar i verksamheten. Under det senaste året har andelen nöjda kunder ökat från 84 till 88 procent.

Elgiganten skriver i pressmeddelandet att den positiva utvecklingen beror på ett flertal olika faktorer, men den tillskrivs framför allt satsningen på service och tjänster. Allt fler kunder väljer att få sin nya produkt levererad och installerad i hemmet, tar hjälp att komma igång med sina nya produkter, önskar hjälp med molntjänster, överföring av data mellan olika enheter och mycket annat.

Även satsningen på kompetens och kundernas möjlighet att besöka Elgiganten via flera olika kanaler beroende på ärende har påverkat kundnöjdheten i positiv riktning.

– Vi vill vinna kundernas förtroende och då måste vi vara lättillgängliga och erbjuda rätt produkt, till rätt pris med relevanta tjänster, hög kompetens och bra service. Det är ett ständigt pågående förbättringsarbete och den här utmärkelsen blir ytterligare en värdemätare som visar att vi är på rätt väg, säger Niclas Eriksson.

Skriv ut Skriv ut
Nikkarinen

Han ska stärka Svensk Dagligvaruhandel

2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast... 2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast från regeringskansliet där...
IMG_2916

Plastlarm – farliga kemikalier i konsumentprodukter

2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står... 2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står i en rapport...
900x500_Rusta_tapet_stolar_balkong_mobler_Foton_Rusta

Svensk kedja satsar på Tyskland

2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den... 2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den tyska marknaden. Strategin...
Ted Söderholm, vd på DHL Express, inviger nya terminalen på Västberga.

Ny DHL-terminal för växande e-handel

2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax... 2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax utanför Stockholm. Växande...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100