Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Elgiganten vann prestigetävling

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0

Elgiganten stod som vinnare i hemelektronikklassen i tävlingen ”Sveriges bästa företag” när priserna delades ut på en gala på Nalen i går kväll.

Elgigantens vd Niclas Eriksson tog emot priset i går kväll.

”Sveriges bästa företag” baseras på en förstudie och en uppföljande kvantitativ undersökning med 10 671 svenska respondenter som genomfördes i januari 2016. Det är en riksrepresentativ undersökning där kunder fått svara på vilket som är Sveriges bästa företag inom olika branscher och varför.

– Den här utnämningen betyder extra mycket då den baseras på kundernas omdöme och uppfattning om oss. Vi drivs av ett starkt kundfokus och jobbar dagligen för att förbättra upplevelsen för våra kunder och den här utmärkelsen gör oss än mer motiverade att fortsätta det arbetet. Det här priset dedikerar jag våra 3700 medarbetare som gör ett sånt fantastiskt arbete med att ta hand om våra kunder varje dag, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten i ett pressmeddelande.

Elgiganten mäter dagligen kundtillfredsställelsen i sina varuhus med hjälp av så kallade Happy or Not-maskiner och över 50 000 kunder i veckan nyttjar möjligheten att betygsätta sin upplevelse. Återkopplingen från kunderna ligger sedan till grund för justeringar i verksamheten. Under det senaste året har andelen nöjda kunder ökat från 84 till 88 procent.

Elgiganten skriver i pressmeddelandet att den positiva utvecklingen beror på ett flertal olika faktorer, men den tillskrivs framför allt satsningen på service och tjänster. Allt fler kunder väljer att få sin nya produkt levererad och installerad i hemmet, tar hjälp att komma igång med sina nya produkter, önskar hjälp med molntjänster, överföring av data mellan olika enheter och mycket annat.

Även satsningen på kompetens och kundernas möjlighet att besöka Elgiganten via flera olika kanaler beroende på ärende har påverkat kundnöjdheten i positiv riktning.

– Vi vill vinna kundernas förtroende och då måste vi vara lättillgängliga och erbjuda rätt produkt, till rätt pris med relevanta tjänster, hög kompetens och bra service. Det är ett ständigt pågående förbättringsarbete och den här utmärkelsen blir ytterligare en värdemätare som visar att vi är på rätt väg, säger Niclas Eriksson.

Skriv ut Skriv ut
909fb303b64a7afa_800x800ar

Lidl satsar grönt

2016/12/08 - På torsdagen invigde Lidl sin senaste butik. Den ligger i Växjö och... 2016/12/08 - På torsdagen invigde Lidl sin senaste butik. Den ligger i Växjö och är byggd kring...
unnamed (26)

Hon är ny vd på Lagerhaus

2016/12/08 - Caroline Hjelte är inredningskedjan Lagerhaus nya vd. Närmast kommer hon från konfektionskedjan... 2016/12/08 - Caroline Hjelte är inredningskedjan Lagerhaus nya vd. Närmast kommer hon från konfektionskedjan Rut & Circle....

Elgiganten vann prestigetävling

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0




Elgiganten stod som vinnare i hemelektronikklassen i tävlingen ”Sveriges bästa företag” när priserna delades ut på en gala på Nalen i går kväll.

Elgigantens vd Niclas Eriksson tog emot priset i går kväll.

”Sveriges bästa företag” baseras på en förstudie och en uppföljande kvantitativ undersökning med 10 671 svenska respondenter som genomfördes i januari 2016. Det är en riksrepresentativ undersökning där kunder fått svara på vilket som är Sveriges bästa företag inom olika branscher och varför.

– Den här utnämningen betyder extra mycket då den baseras på kundernas omdöme och uppfattning om oss. Vi drivs av ett starkt kundfokus och jobbar dagligen för att förbättra upplevelsen för våra kunder och den här utmärkelsen gör oss än mer motiverade att fortsätta det arbetet. Det här priset dedikerar jag våra 3700 medarbetare som gör ett sånt fantastiskt arbete med att ta hand om våra kunder varje dag, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten i ett pressmeddelande.

Elgiganten mäter dagligen kundtillfredsställelsen i sina varuhus med hjälp av så kallade Happy or Not-maskiner och över 50 000 kunder i veckan nyttjar möjligheten att betygsätta sin upplevelse. Återkopplingen från kunderna ligger sedan till grund för justeringar i verksamheten. Under det senaste året har andelen nöjda kunder ökat från 84 till 88 procent.

Elgiganten skriver i pressmeddelandet att den positiva utvecklingen beror på ett flertal olika faktorer, men den tillskrivs framför allt satsningen på service och tjänster. Allt fler kunder väljer att få sin nya produkt levererad och installerad i hemmet, tar hjälp att komma igång med sina nya produkter, önskar hjälp med molntjänster, överföring av data mellan olika enheter och mycket annat.

Även satsningen på kompetens och kundernas möjlighet att besöka Elgiganten via flera olika kanaler beroende på ärende har påverkat kundnöjdheten i positiv riktning.

– Vi vill vinna kundernas förtroende och då måste vi vara lättillgängliga och erbjuda rätt produkt, till rätt pris med relevanta tjänster, hög kompetens och bra service. Det är ett ständigt pågående förbättringsarbete och den här utmärkelsen blir ytterligare en värdemätare som visar att vi är på rätt väg, säger Niclas Eriksson.

Skriv ut Skriv ut
909fb303b64a7afa_800x800ar

Lidl satsar grönt

2016/12/08 - På torsdagen invigde Lidl sin senaste butik. Den ligger i Växjö och... 2016/12/08 - På torsdagen invigde Lidl sin senaste butik. Den ligger i Växjö och är byggd kring...
unnamed (26)

Hon är ny vd på Lagerhaus

2016/12/08 - Caroline Hjelte är inredningskedjan Lagerhaus nya vd. Närmast kommer hon från konfektionskedjan... 2016/12/08 - Caroline Hjelte är inredningskedjan Lagerhaus nya vd. Närmast kommer hon från konfektionskedjan Rut & Circle....

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100