Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Frukost med Dagens Handel och Asendia

      Dagens Handel och Asendia bjuder in till frukostseminariet Kräsen och snabb – säg hej till din nya kund! Den 27 oktober klockan 8.00 på Boquerian Torg, Mood Gallerian Regeringsgatan 38, Stockholm.

    • Boka in Retail Forum!

      Nu är det hög tid att boka in heldagseventen Retail Forum som går i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Elgiganten vann prestigetävling

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0

Elgiganten stod som vinnare i hemelektronikklassen i tävlingen ”Sveriges bästa företag” när priserna delades ut på en gala på Nalen i går kväll.

Elgigantens vd Niclas Eriksson tog emot priset i går kväll.

”Sveriges bästa företag” baseras på en förstudie och en uppföljande kvantitativ undersökning med 10 671 svenska respondenter som genomfördes i januari 2016. Det är en riksrepresentativ undersökning där kunder fått svara på vilket som är Sveriges bästa företag inom olika branscher och varför.

– Den här utnämningen betyder extra mycket då den baseras på kundernas omdöme och uppfattning om oss. Vi drivs av ett starkt kundfokus och jobbar dagligen för att förbättra upplevelsen för våra kunder och den här utmärkelsen gör oss än mer motiverade att fortsätta det arbetet. Det här priset dedikerar jag våra 3700 medarbetare som gör ett sånt fantastiskt arbete med att ta hand om våra kunder varje dag, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten i ett pressmeddelande.

Elgiganten mäter dagligen kundtillfredsställelsen i sina varuhus med hjälp av så kallade Happy or Not-maskiner och över 50 000 kunder i veckan nyttjar möjligheten att betygsätta sin upplevelse. Återkopplingen från kunderna ligger sedan till grund för justeringar i verksamheten. Under det senaste året har andelen nöjda kunder ökat från 84 till 88 procent.

Elgiganten skriver i pressmeddelandet att den positiva utvecklingen beror på ett flertal olika faktorer, men den tillskrivs framför allt satsningen på service och tjänster. Allt fler kunder väljer att få sin nya produkt levererad och installerad i hemmet, tar hjälp att komma igång med sina nya produkter, önskar hjälp med molntjänster, överföring av data mellan olika enheter och mycket annat.

Även satsningen på kompetens och kundernas möjlighet att besöka Elgiganten via flera olika kanaler beroende på ärende har påverkat kundnöjdheten i positiv riktning.

– Vi vill vinna kundernas förtroende och då måste vi vara lättillgängliga och erbjuda rätt produkt, till rätt pris med relevanta tjänster, hög kompetens och bra service. Det är ett ständigt pågående förbättringsarbete och den här utmärkelsen blir ytterligare en värdemätare som visar att vi är på rätt väg, säger Niclas Eriksson.

Skriv ut Skriv ut
IMG_2185

Konsumentenkät: Kontanter borta om 10 år

2016/09/30 - Endast fyra procent av svenska folket tror att de kommer att betala... 2016/09/30 - Endast fyra procent av svenska folket tror att de kommer att betala med kontanter om...
IMG_5591

Digitalt prickskytte hos hemelkedjan

2016/09/30 - Media Markt är inne i en stor digital satsning, där kunden ska... 2016/09/30 - Media Markt är inne i en stor digital satsning, där kunden ska mötas med ett...
IMG_3169

Lager 157 öppnar i Stockholms city

2016/09/29 - Det borras och fejas in i det sista. Klockan 15.00 i dag... 2016/09/29 - Det borras och fejas in i det sista. Klockan 15.00 i dag öppnar varuhuskedjan Lager...
IMG_1678

Byggvaruhandel säljer mode

2016/09/29 - Byggvaruhandelsföretaget Karl Hedin AB har träffat avtal med De Palma Workwear, ett... 2016/09/29 - Byggvaruhandelsföretaget Karl Hedin AB har träffat avtal med De Palma Workwear, ett företag som säljer...

Elgiganten vann prestigetävling

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0




Elgiganten stod som vinnare i hemelektronikklassen i tävlingen ”Sveriges bästa företag” när priserna delades ut på en gala på Nalen i går kväll.

Elgigantens vd Niclas Eriksson tog emot priset i går kväll.

”Sveriges bästa företag” baseras på en förstudie och en uppföljande kvantitativ undersökning med 10 671 svenska respondenter som genomfördes i januari 2016. Det är en riksrepresentativ undersökning där kunder fått svara på vilket som är Sveriges bästa företag inom olika branscher och varför.

– Den här utnämningen betyder extra mycket då den baseras på kundernas omdöme och uppfattning om oss. Vi drivs av ett starkt kundfokus och jobbar dagligen för att förbättra upplevelsen för våra kunder och den här utmärkelsen gör oss än mer motiverade att fortsätta det arbetet. Det här priset dedikerar jag våra 3700 medarbetare som gör ett sånt fantastiskt arbete med att ta hand om våra kunder varje dag, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten i ett pressmeddelande.

Elgiganten mäter dagligen kundtillfredsställelsen i sina varuhus med hjälp av så kallade Happy or Not-maskiner och över 50 000 kunder i veckan nyttjar möjligheten att betygsätta sin upplevelse. Återkopplingen från kunderna ligger sedan till grund för justeringar i verksamheten. Under det senaste året har andelen nöjda kunder ökat från 84 till 88 procent.

Elgiganten skriver i pressmeddelandet att den positiva utvecklingen beror på ett flertal olika faktorer, men den tillskrivs framför allt satsningen på service och tjänster. Allt fler kunder väljer att få sin nya produkt levererad och installerad i hemmet, tar hjälp att komma igång med sina nya produkter, önskar hjälp med molntjänster, överföring av data mellan olika enheter och mycket annat.

Även satsningen på kompetens och kundernas möjlighet att besöka Elgiganten via flera olika kanaler beroende på ärende har påverkat kundnöjdheten i positiv riktning.

– Vi vill vinna kundernas förtroende och då måste vi vara lättillgängliga och erbjuda rätt produkt, till rätt pris med relevanta tjänster, hög kompetens och bra service. Det är ett ständigt pågående förbättringsarbete och den här utmärkelsen blir ytterligare en värdemätare som visar att vi är på rätt väg, säger Niclas Eriksson.

Skriv ut Skriv ut
IMG_2185

Konsumentenkät: Kontanter borta om 10 år

2016/09/30 - Endast fyra procent av svenska folket tror att de kommer att betala... 2016/09/30 - Endast fyra procent av svenska folket tror att de kommer att betala med kontanter om...
IMG_5591

Digitalt prickskytte hos hemelkedjan

2016/09/30 - Media Markt är inne i en stor digital satsning, där kunden ska... 2016/09/30 - Media Markt är inne i en stor digital satsning, där kunden ska mötas med ett...
IMG_3169

Lager 157 öppnar i Stockholms city

2016/09/29 - Det borras och fejas in i det sista. Klockan 15.00 i dag... 2016/09/29 - Det borras och fejas in i det sista. Klockan 15.00 i dag öppnar varuhuskedjan Lager...
IMG_1678

Byggvaruhandel säljer mode

2016/09/29 - Byggvaruhandelsföretaget Karl Hedin AB har träffat avtal med De Palma Workwear, ett... 2016/09/29 - Byggvaruhandelsföretaget Karl Hedin AB har träffat avtal med De Palma Workwear, ett företag som säljer...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Frukost med Dagens Handel och Asendia

      Dagens Handel och Asendia bjuder in till frukostseminariet Kräsen och snabb – säg hej till din nya kund! Den 27 oktober klockan 8.00 på Boquerian Torg, Mood Gallerian Regeringsgatan 38, Stockholm.

    • Boka in Retail Forum!

      Nu är det hög tid att boka in heldagseventen Retail Forum som går i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100