Annons:

Prenumerera



Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • special

    • Möjligheter och risker med kundens digitala beteende 2014/10/29   | Antal kommentarer 0

      – Det lönar sig sällan att vara banbrytnade med ny teknik, tvåan har ofta i förlängningen ett bättre utgångsläge, säger Pär Ström. Han är författare och debattör med detaljhandel på sitt program. På Scandinavian Retail Forum i Stockholm nyligen, talade han om kundens digitala beteende.

  • krönika

    • Strikt traditionell handel hör hemma på museum

      Nu är det allvar! Handlare, börja tänka utanför boxen... Bortse från gamla branschsanningar och stegvisa förbättringar à la Toyota! Efterlyses: analogt, digitalt och icke-linjärt nytänkande. Det skriver Mats Wallin i en krönika på dagenshandel.se.

Hallå där… Louise Bergqvist, centrumledare på Nacka Forum

Thomas Karlsson | 2013/04/26 | Antal kommentarer 0

i helgen arrangerar ett event med fokus på teknik. Vad är Teknikdagarna?

Louise Bergqvist, centrumledare på Nacka Forum

– Vi kommer att under två dagar fokusera på olika former av teknik. Det kommer att bli allt från utställningar av olika former av tekniska prylar som säljs i våra butiker till föredrag om den hetaste tekniken liksom tävlingar och spel av olika slag.

Varför gör ni detta?

– Vi har ganska många teknikbutiker i Nacka Forum, men även många andra butiker som säljer tekniska prylar som exempelvis Åhléns och inrednings- och köksbutiker.

– Vanligtvis arrangerar vi mode- och matevent som framför allt lockar våra kvinnliga kunder, men den här gången riktar vi oss kanske mer till männen, även om teknik självklart intresserar även kvinnor och barn. Det ska finnas något för alla under de här dagarna.

– Dessutom ligger vi själva i framkant när det gäller användning av ny teknik i centrumet, exempelvis med vår egen app kartor där kunderna via sin mobil enkelt kan navigera sig runt i centrumet, hitta till bilen i garaget med mera. Vi har också ett digitalt lojalitetsprogram som kunderna använder via sina mobiler.

Vad kan kunderna göra?

– De kan bland annat utmana världsmästaren i spelet Fifa -13 och testa olika prylar. De mindre barnen kan också spela olika spel eller titta på 3D-bio. Och så håller vi en fotoskola som ska lära kunderna använda sin kamera.

Vad ska du själv göra?

– Kunderna ska självklart ha företräde, men om det finns utrymme så ska jag försöka mig på att spela något playstationspel. Och så vill jag gå på fotoskolan för att lära mig fota lite mer avancerat.

 

Skriv ut Skriv ut
8f2fd530b63911d3_org

H&M:s Stefan Persson får FN-utmärkelse

2014/10/30 - H&M:s styrelseordförande Stefan Persson är en av mottagarna av FN-utmärkelsen Humanitarian of... 2014/10/30 - H&M:s styrelseordförande Stefan Persson är en av mottagarna av FN-utmärkelsen Humanitarian of the Year ....

Hallå där… Louise Bergqvist, centrumledare på Nacka Forum

Thomas Karlsson | 2013/04/26 | Antal kommentarer 0




i helgen arrangerar ett event med fokus på teknik. Vad är Teknikdagarna?

– Vi kommer att under två dagar fokusera på olika former av teknik. Det kommer att bli allt från utställningar av olika former av tekniska prylar som säljs i våra butiker till föredrag om den hetaste tekniken liksom tävlingar och spel av olika slag.

Varför gör ni detta?

– Vi har ganska många teknikbutiker i Nacka Forum, men även många andra butiker som säljer tekniska prylar som exempelvis Åhléns och inrednings- och köksbutiker.

– Vanligtvis arrangerar vi mode- och matevent som framför allt lockar våra kvinnliga kunder, men den här gången riktar vi oss kanske mer till männen, även om teknik självklart intresserar även kvinnor och barn. Det ska finnas något för alla under de här dagarna.

– Dessutom ligger vi själva i framkant när det gäller användning av ny teknik i centrumet, exempelvis med vår egen app kartor där kunderna via sin mobil enkelt kan navigera sig runt i centrumet, hitta till bilen i garaget med mera. Vi har också ett digitalt lojalitetsprogram som kunderna använder via sina mobiler.

Vad kan kunderna göra?

– De kan bland annat utmana världsmästaren i spelet Fifa -13 och testa olika prylar. De mindre barnen kan också spela olika spel eller titta på 3D-bio. Och så håller vi en fotoskola som ska lära kunderna använda sin kamera.

Vad ska du själv göra?

– Kunderna ska självklart ha företräde, men om det finns utrymme så ska jag försöka mig på att spela något playstationspel. Och så vill jag gå på fotoskolan för att lära mig fota lite mer avancerat.

 

Skriv ut Skriv ut
8f2fd530b63911d3_org

H&M:s Stefan Persson får FN-utmärkelse

2014/10/30 - H&M:s styrelseordförande Stefan Persson är en av mottagarna av FN-utmärkelsen Humanitarian of... 2014/10/30 - H&M:s styrelseordförande Stefan Persson är en av mottagarna av FN-utmärkelsen Humanitarian of the Year ....

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • special

    • Möjligheter och risker med kundens digitala beteende 2014/10/29   | Antal kommentarer 0

      – Det lönar sig sällan att vara banbrytnade med ny teknik, tvåan har ofta i förlängningen ett bättre utgångsläge, säger Pär Ström. Han är författare och debattör med detaljhandel på sitt program. På Scandinavian Retail Forum i Stockholm nyligen, talade han om kundens digitala beteende.

  • krönika

    • Strikt traditionell handel hör hemma på museum

      Nu är det allvar! Handlare, börja tänka utanför boxen... Bortse från gamla branschsanningar och stegvisa förbättringar à la Toyota! Efterlyses: analogt, digitalt och icke-linjärt nytänkande. Det skriver Mats Wallin i en krönika på dagenshandel.se.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100