Annons:

Prenumerera



Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • Handelsvädret


    presenteras av Foreca
  • krönika

      Gammelkassorna äventyrar butikernas lönsamhet 2015/05/06   | Antal kommentarer 0

      En stor anledning till låg lönsamhet inom detaljhandeln är att fysiska butiker inte anpassat sig till konsumenternas nya sätt att handla. Istället för att fokusera på låga priser bör handlaren utgå från sin fysiska närhet till kunden och samtidigt utnyttja kraften på Internet till sin fördel. Det skriver Jens Levin, vd på Sitoo i en krönika.

  • ledare

      Kunderna sviker inte butiken 2015/04/17   | Antal kommentarer 0

      Det finns eldsjälar som aldrig har tappat tro på butikens roll och som fortsätter utveckla butiken som en viktig shoppingkanal - vid sidan om den digitala utvecklingen. Ryktet om butikens död är kraftigt överdrivet.

  • event

  • Live Blog Retail Awards 2015
     

Hallå där… Louise Bergqvist, centrumledare på Nacka Forum

Thomas Karlsson | 2013/04/26 | Antal kommentarer 0

i helgen arrangerar ett event med fokus på teknik. Vad är Teknikdagarna?

Louise Bergqvist, centrumledare på Nacka Forum

– Vi kommer att under två dagar fokusera på olika former av teknik. Det kommer att bli allt från utställningar av olika former av tekniska prylar som säljs i våra butiker till föredrag om den hetaste tekniken liksom tävlingar och spel av olika slag.

Varför gör ni detta?

– Vi har ganska många teknikbutiker i Nacka Forum, men även många andra butiker som säljer tekniska prylar som exempelvis Åhléns och inrednings- och köksbutiker.

– Vanligtvis arrangerar vi mode- och matevent som framför allt lockar våra kvinnliga kunder, men den här gången riktar vi oss kanske mer till männen, även om teknik självklart intresserar även kvinnor och barn. Det ska finnas något för alla under de här dagarna.

– Dessutom ligger vi själva i framkant när det gäller användning av ny teknik i centrumet, exempelvis med vår egen app kartor där kunderna via sin mobil enkelt kan navigera sig runt i centrumet, hitta till bilen i garaget med mera. Vi har också ett digitalt lojalitetsprogram som kunderna använder via sina mobiler.

Vad kan kunderna göra?

– De kan bland annat utmana världsmästaren i spelet Fifa -13 och testa olika prylar. De mindre barnen kan också spela olika spel eller titta på 3D-bio. Och så håller vi en fotoskola som ska lära kunderna använda sin kamera.

Vad ska du själv göra?

– Kunderna ska självklart ha företräde, men om det finns utrymme så ska jag försöka mig på att spela något playstationspel. Och så vill jag gå på fotoskolan för att lära mig fota lite mer avancerat.

 

Skriv ut Skriv ut
Lager 157

Lager 157 växer i storstad

2015/05/20 - Nu öppnar Lager 157 sin tredje butik i Stockholm. Platsen är söder... 2015/05/20 - Nu öppnar Lager 157 sin tredje butik i Stockholm. Platsen är söder om stan, i...
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PSG + Billys = Sant

2015/05/20 - Som andra företag i världen och första i Sverige blir Billys pizza... 2015/05/20 - Som andra företag i världen och första i Sverige blir Billys pizza en regional sponsor...
Sveavägen 44 Urban Deli

Urban deli bygger källarhotell

2015/05/20 - Urban Deli används ofta som exempel på branschblandningar: bar, krog, saluhall, matbutik.... 2015/05/20 - Urban Deli används ofta som exempel på branschblandningar: bar, krog, saluhall, matbutik. Med sitt nya...
Så här såg det ut förra året under matfestivalen i Sickla.

Matfestival bli köpcentrummagnet

2015/05/19 - Genom att rida på hälso- och matvågen skapar det stockholmska köpcentrumet en... 2015/05/19 - Genom att rida på hälso- och matvågen skapar det stockholmska köpcentrumet en publikdragare till helgen:...
En mycket glad Carl Ceder tog emot pris för Årets logistiksatsning.

Hallå där, Carl Ceder på Lidl, vinnare av Årets logistiksatsning

2015/05/19 - Lidl är vinnare i Retail Awards kategori Årets logistiksatsning, bland annat för... 2015/05/19 - Lidl är vinnare i Retail Awards kategori Årets logistiksatsning, bland annat för sina tysta nattleveranser....
TURISTER GILLAR ATT SHOPPA

Stark Stockholmshandel

2015/05/19 - Stockholms Handelskammare visar i sin senaste Stockholmsbarometer att handel och byggsektor är... 2015/05/19 - Stockholms Handelskammare visar i sin senaste Stockholmsbarometer att handel och byggsektor är starka i huvudstaden....
Marc O Polo flaggskeppsbutik Peking

Marc O’Polos nya flaggskepp

2015/05/19 - Med en ny flaggskeppsbutik och en storstilad öppning vill Marc O'Polo öka... 2015/05/19 - Med en ny flaggskeppsbutik och en storstilad öppning vill Marc O'Polo öka sin närvaro i...
Sportamores vd Johan Ryding börsen

Nu är Sportamore huvudlistat

2015/05/18 - Nu har Sportamores vd Johan Ryding ringt i börsklockan.... 2015/05/18 - Nu har Sportamores vd Johan Ryding ringt i börsklockan....

Hallå där… Louise Bergqvist, centrumledare på Nacka Forum

Thomas Karlsson | 2013/04/26 | Antal kommentarer 0




i helgen arrangerar ett event med fokus på teknik. Vad är Teknikdagarna?

– Vi kommer att under två dagar fokusera på olika former av teknik. Det kommer att bli allt från utställningar av olika former av tekniska prylar som säljs i våra butiker till föredrag om den hetaste tekniken liksom tävlingar och spel av olika slag.

Varför gör ni detta?

– Vi har ganska många teknikbutiker i Nacka Forum, men även många andra butiker som säljer tekniska prylar som exempelvis Åhléns och inrednings- och köksbutiker.

– Vanligtvis arrangerar vi mode- och matevent som framför allt lockar våra kvinnliga kunder, men den här gången riktar vi oss kanske mer till männen, även om teknik självklart intresserar även kvinnor och barn. Det ska finnas något för alla under de här dagarna.

– Dessutom ligger vi själva i framkant när det gäller användning av ny teknik i centrumet, exempelvis med vår egen app kartor där kunderna via sin mobil enkelt kan navigera sig runt i centrumet, hitta till bilen i garaget med mera. Vi har också ett digitalt lojalitetsprogram som kunderna använder via sina mobiler.

Vad kan kunderna göra?

– De kan bland annat utmana världsmästaren i spelet Fifa -13 och testa olika prylar. De mindre barnen kan också spela olika spel eller titta på 3D-bio. Och så håller vi en fotoskola som ska lära kunderna använda sin kamera.

Vad ska du själv göra?

– Kunderna ska självklart ha företräde, men om det finns utrymme så ska jag försöka mig på att spela något playstationspel. Och så vill jag gå på fotoskolan för att lära mig fota lite mer avancerat.

 

Skriv ut Skriv ut
Lager 157

Lager 157 växer i storstad

2015/05/20 - Nu öppnar Lager 157 sin tredje butik i Stockholm. Platsen är söder... 2015/05/20 - Nu öppnar Lager 157 sin tredje butik i Stockholm. Platsen är söder om stan, i...
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PSG + Billys = Sant

2015/05/20 - Som andra företag i världen och första i Sverige blir Billys pizza... 2015/05/20 - Som andra företag i världen och första i Sverige blir Billys pizza en regional sponsor...
Sveavägen 44 Urban Deli

Urban deli bygger källarhotell

2015/05/20 - Urban Deli används ofta som exempel på branschblandningar: bar, krog, saluhall, matbutik.... 2015/05/20 - Urban Deli används ofta som exempel på branschblandningar: bar, krog, saluhall, matbutik. Med sitt nya...
Så här såg det ut förra året under matfestivalen i Sickla.

Matfestival bli köpcentrummagnet

2015/05/19 - Genom att rida på hälso- och matvågen skapar det stockholmska köpcentrumet en... 2015/05/19 - Genom att rida på hälso- och matvågen skapar det stockholmska köpcentrumet en publikdragare till helgen:...
En mycket glad Carl Ceder tog emot pris för Årets logistiksatsning.

Hallå där, Carl Ceder på Lidl, vinnare av Årets logistiksatsning

2015/05/19 - Lidl är vinnare i Retail Awards kategori Årets logistiksatsning, bland annat för... 2015/05/19 - Lidl är vinnare i Retail Awards kategori Årets logistiksatsning, bland annat för sina tysta nattleveranser....
TURISTER GILLAR ATT SHOPPA

Stark Stockholmshandel

2015/05/19 - Stockholms Handelskammare visar i sin senaste Stockholmsbarometer att handel och byggsektor är... 2015/05/19 - Stockholms Handelskammare visar i sin senaste Stockholmsbarometer att handel och byggsektor är starka i huvudstaden....
Marc O Polo flaggskeppsbutik Peking

Marc O’Polos nya flaggskepp

2015/05/19 - Med en ny flaggskeppsbutik och en storstilad öppning vill Marc O'Polo öka... 2015/05/19 - Med en ny flaggskeppsbutik och en storstilad öppning vill Marc O'Polo öka sin närvaro i...
Sportamores vd Johan Ryding börsen

Nu är Sportamore huvudlistat

2015/05/18 - Nu har Sportamores vd Johan Ryding ringt i börsklockan.... 2015/05/18 - Nu har Sportamores vd Johan Ryding ringt i börsklockan....

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • Handelsvädret


    presenteras av Foreca
  • krönika

      Gammelkassorna äventyrar butikernas lönsamhet 2015/05/06   | Antal kommentarer 0

      En stor anledning till låg lönsamhet inom detaljhandeln är att fysiska butiker inte anpassat sig till konsumenternas nya sätt att handla. Istället för att fokusera på låga priser bör handlaren utgå från sin fysiska närhet till kunden och samtidigt utnyttja kraften på Internet till sin fördel. Det skriver Jens Levin, vd på Sitoo i en krönika.

  • ledare

      Kunderna sviker inte butiken 2015/04/17   | Antal kommentarer 0

      Det finns eldsjälar som aldrig har tappat tro på butikens roll och som fortsätter utveckla butiken som en viktig shoppingkanal - vid sidan om den digitala utvecklingen. Ryktet om butikens död är kraftigt överdrivet.

  • event

  • Live Blog Retail Awards 2015
     
© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100