Annons:

Prenumerera



Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • special

    • Dagligvaruhandeln trampar vatten – missar nätmaten 2014/11/17   | Antal kommentarer 0

      Svenskarna e-handlar allt mer, men de är inte nöjda med den service de får. Förväntningarna är höga hos konsumenterna som gärna vill näthandla sin mat. Det framkommer av en undersökning, gjord av undersökningsföretaget TNS på uppdrag av det globala logistikföretaget JDA.

  • krönika

    • Detaljhandelns mest personaltäta bransch?

      Det är inte i alla butiker som kunden måste gå runt och leta för att hitta personal som kan hjälpa till. En bransch som verkligen satsar på säljande personal är kosmetika- och parfymbranschen, något som många andra borde ta lärdom av, skriver Patrik Johansson i en krönika på dagenshandel.se.

  • debatt

      Från Black Friday till Red Christmas? 2014/11/27   | Antal kommentarer 0

      De amerikainspirerade shoppingdagarna Black Friday och Cyber Monday står för dörren, helgen då handelns röda siffror ska bli svarta. Frågan är dock om siffrorna blir så mycket svartare av att flytta fullmarginalförsäljning i december till kampanj i november? Det skriver Svensk Handels chefsekonom Jonas Arnberg i en debattartikel på dagenshandel.se.

  • ledare

    • Detaljhandelslogistik 2.0 2014/11/28   | Antal kommentarer 0

      Logistiken inom handeln har lyfts till en högre nivå. Det handlar inte längre bara om att optimera verksamheten och få mer flyt i transporterna. Nu tar man också ett större ansvar för både miljö- och samhällsfrågor.

  • event

    • Smarta leveranser för nöjdare shoppare

      En genomtänkt varudistribution, med bland annat en bemannad godsmottagning, ger Emporias kunder shoppingro. På Detaljhandelns Logistikdag får åhörarna ta del av framgångskonceptet.

    • Nå igenom marknadsföringsbruset med sociala medier

      Hur kan man komma närmare konsumenten via sociala medier? Det är något som Jonas Colliander, doktor på Handelshögskolan kommer att tala om på semiariet E-handel 2.0 den 17 november.

Klassisk leksaksbutik till Nacka Forum

Thomas Karlsson | 2012/09/06 | Antal kommentarer 0

Den brittiska leksaksbutikkedjan Hamleys, med flaggskeppsbutik på Regent street i London, öppnar i oktober sin första svenska butik, i Nacka Forum.

Hamleys grundades i England redan år 1760 av William Hamley. Idag har företaget 11 butiker i Storbritannien, Danmark, Cypern, Indien och Mellanöstern. Den mest kända butiken är flaggskeppet på Regent Street i London som öppnades år 1881 och idag har sex våningar fyllda med leksaker och nöjen.

Nu öppnar Hamleys även i Sverige. Butiken i Nacka Forum kommer att vara ca 800 kvadratmeter och öppnar i oktober.

– Etableringen av Hamleys kommer att innebära en enorm förstärkning av utbudet i Nacka Forum. Vi är förstås väldigt glada och stolta över att Hamleys har valt att etablera sin första svenska butik just här, säger Lars-Åke Tollemark, director of operations på Unibail-Rodamco, som äger Nacka Forum.

 

Skriv ut Skriv ut
NattLevLidl

Nattleverans i storstan

2014/11/27 - I London och New York har konceptet redan testats. Sedan i somras... 2014/11/27 - I London och New York har konceptet redan testats. Sedan i somras rullar nattliga leveranser...
Årets modejulklapp hatt 2014

Årets modejulklapp – en huvudsak

2014/11/27 - Svensk Handel Stil och Svenska moderådet har tillsammans korat årets modejulklapp: hatten.... 2014/11/27 - Svensk Handel Stil och Svenska moderådet har tillsammans korat årets modejulklapp: hatten....
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Italienskt modehus öppnar svensk butik

2014/11/27 - Det italienska modehuset Boggi Milano etablerar sig på den nordiska marknaden. I... 2014/11/27 - Det italienska modehuset Boggi Milano etablerar sig på den nordiska marknaden. I vår öppnar den...
Peter seqr_annonser

Seqr gör annonser till säljställen

2014/11/26 - Varje digital eller fysisk tidningsannons, varje sida i sociala medier, en husvägg,... 2014/11/26 - Varje digital eller fysisk tidningsannons, varje sida i sociala medier, en husvägg, en reklamfilm, ...

Klassisk leksaksbutik till Nacka Forum

Thomas Karlsson | 2012/09/06 | Antal kommentarer 0




Den brittiska leksaksbutikkedjan Hamleys, med flaggskeppsbutik på Regent street i London, öppnar i oktober sin första svenska butik, i Nacka Forum.

Hamleys grundades i England redan år 1760 av William Hamley. Idag har företaget 11 butiker i Storbritannien, Danmark, Cypern, Indien och Mellanöstern. Den mest kända butiken är flaggskeppet på Regent Street i London som öppnades år 1881 och idag har sex våningar fyllda med leksaker och nöjen.

Nu öppnar Hamleys även i Sverige. Butiken i Nacka Forum kommer att vara ca 800 kvadratmeter och öppnar i oktober.

– Etableringen av Hamleys kommer att innebära en enorm förstärkning av utbudet i Nacka Forum. Vi är förstås väldigt glada och stolta över att Hamleys har valt att etablera sin första svenska butik just här, säger Lars-Åke Tollemark, director of operations på Unibail-Rodamco, som äger Nacka Forum.

 

Skriv ut Skriv ut
NattLevLidl

Nattleverans i storstan

2014/11/27 - I London och New York har konceptet redan testats. Sedan i somras... 2014/11/27 - I London och New York har konceptet redan testats. Sedan i somras rullar nattliga leveranser...
Årets modejulklapp hatt 2014

Årets modejulklapp – en huvudsak

2014/11/27 - Svensk Handel Stil och Svenska moderådet har tillsammans korat årets modejulklapp: hatten.... 2014/11/27 - Svensk Handel Stil och Svenska moderådet har tillsammans korat årets modejulklapp: hatten....
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Italienskt modehus öppnar svensk butik

2014/11/27 - Det italienska modehuset Boggi Milano etablerar sig på den nordiska marknaden. I... 2014/11/27 - Det italienska modehuset Boggi Milano etablerar sig på den nordiska marknaden. I vår öppnar den...
Peter seqr_annonser

Seqr gör annonser till säljställen

2014/11/26 - Varje digital eller fysisk tidningsannons, varje sida i sociala medier, en husvägg,... 2014/11/26 - Varje digital eller fysisk tidningsannons, varje sida i sociala medier, en husvägg, en reklamfilm, ...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • special

    • Dagligvaruhandeln trampar vatten – missar nätmaten 2014/11/17   | Antal kommentarer 0

      Svenskarna e-handlar allt mer, men de är inte nöjda med den service de får. Förväntningarna är höga hos konsumenterna som gärna vill näthandla sin mat. Det framkommer av en undersökning, gjord av undersökningsföretaget TNS på uppdrag av det globala logistikföretaget JDA.

  • krönika

    • Detaljhandelns mest personaltäta bransch?

      Det är inte i alla butiker som kunden måste gå runt och leta för att hitta personal som kan hjälpa till. En bransch som verkligen satsar på säljande personal är kosmetika- och parfymbranschen, något som många andra borde ta lärdom av, skriver Patrik Johansson i en krönika på dagenshandel.se.

  • debatt

      Från Black Friday till Red Christmas? 2014/11/27   | Antal kommentarer 0

      De amerikainspirerade shoppingdagarna Black Friday och Cyber Monday står för dörren, helgen då handelns röda siffror ska bli svarta. Frågan är dock om siffrorna blir så mycket svartare av att flytta fullmarginalförsäljning i december till kampanj i november? Det skriver Svensk Handels chefsekonom Jonas Arnberg i en debattartikel på dagenshandel.se.

  • ledare

    • Detaljhandelslogistik 2.0 2014/11/28   | Antal kommentarer 0

      Logistiken inom handeln har lyfts till en högre nivå. Det handlar inte längre bara om att optimera verksamheten och få mer flyt i transporterna. Nu tar man också ett större ansvar för både miljö- och samhällsfrågor.

  • event

    • Smarta leveranser för nöjdare shoppare

      En genomtänkt varudistribution, med bland annat en bemannad godsmottagning, ger Emporias kunder shoppingro. På Detaljhandelns Logistikdag får åhörarna ta del av framgångskonceptet.

    • Nå igenom marknadsföringsbruset med sociala medier

      Hur kan man komma närmare konsumenten via sociala medier? Det är något som Jonas Colliander, doktor på Handelshögskolan kommer att tala om på semiariet E-handel 2.0 den 17 november.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100