Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Nu blir Åhléns digitalt

Dagmar Forne | 2016/03/17 | Antal kommentarer 0

Åhléns lanserar en ny e-handelslösning där den digitala och fysiska shoppingupplevelsen integreras. En viktig del i satsningen är att paketutlämning och returhantering erbjuds i samtliga varuhus.

Varuhuskedjan Åhléns har fram till nu saknat web-shop.Men nu tar kedjan steget in i den digitala världen.
Inom Axstores finns det dock erfarenhet av framgångsrik e-handel. Axfoodägda Parfymerikedjan Kicks startade sin webshop 2010 och inredningskedjan Lagerhaus har sålt på nätet sedan 2011.

Nu är det alltså Åhléns tur.

Inledningsvis ska varuhuskedjan erbjuda ett utvalt online-sortiment inom mode för dam, herr, barn och accessoarer, samt skönhet och heminredning, med en mix av Åhléns egna och externa varumärken.

– Åhléns satsar på e-handel för att kunna kombinera det bästa med digitaliseringens möjligheter, med servicen som kan erbjudas när våra kunder besöker varuhusen. Med våra 73 varuhus i Sverige kan vi möta kundernas ökande efterfrågan på en attraktiv kundupplevelse i ett digitalt och fysiskt gränsland, säger Stefan Danieli, finanschef och tf. vd för Åhléns i ett pressmeddelande.

Åhléns skriver att kunder som handlar på nätet kommer att få sin online-vara levererad hem, till ett postombud eller till valfritt Åhlénsvaruhus. Varuhusen ansvarar för utlämning och returhantering av online-varor. Kunden kommer oavsett leveransform att vid behov kunna välja att lämna tillbaka inköpta online-varor på valfritt Åhlénsvaruhus.

– Vi ser att e-handeln har nått en viss mognad och att vårt erbjudande, som bygger på att integrera vår digitala och fysiska kundupplevelse ligger rätt i tiden. Vi kommer fortsätta att utöka sortimentet samt hitta ännu fler synergier mellan det digitala och de fysiska varuhusen framöver, det här är bara början, säger Cecilia Mortimer Meurling, e-handelschef Åhléns.

Sortimentet som erbjuds vid lanseringen täcker mer än 20 000 varor. Målet på längre sikt är att öka detta till 48 000 varor, vilket motsvarar mängden varor i ett större Åhlénsvaruhus, som Uppsala eller Mall of Scandinavia.

Skriv ut Skriv ut
909fb303b64a7afa_800x800ar

Lidl satsar grönt

2016/12/08 - På torsdagen invigde Lidl sin senaste butik. Den ligger i Växjö och... 2016/12/08 - På torsdagen invigde Lidl sin senaste butik. Den ligger i Växjö och är byggd kring...
unnamed (26)

Hon är ny vd på Lagerhaus

2016/12/08 - Caroline Hjelte är inredningskedjan Lagerhaus nya vd. Närmast kommer hon från konfektionskedjan... 2016/12/08 - Caroline Hjelte är inredningskedjan Lagerhaus nya vd. Närmast kommer hon från konfektionskedjan Rut & Circle....

Nu blir Åhléns digitalt

Dagmar Forne | 2016/03/17 | Antal kommentarer 0




Åhléns lanserar en ny e-handelslösning där den digitala och fysiska shoppingupplevelsen integreras. En viktig del i satsningen är att paketutlämning och returhantering erbjuds i samtliga varuhus.

Varuhuskedjan Åhléns har fram till nu saknat web-shop.Men nu tar kedjan steget in i den digitala världen.
Inom Axstores finns det dock erfarenhet av framgångsrik e-handel. Axfoodägda Parfymerikedjan Kicks startade sin webshop 2010 och inredningskedjan Lagerhaus har sålt på nätet sedan 2011.

Nu är det alltså Åhléns tur.

Inledningsvis ska varuhuskedjan erbjuda ett utvalt online-sortiment inom mode för dam, herr, barn och accessoarer, samt skönhet och heminredning, med en mix av Åhléns egna och externa varumärken.

– Åhléns satsar på e-handel för att kunna kombinera det bästa med digitaliseringens möjligheter, med servicen som kan erbjudas när våra kunder besöker varuhusen. Med våra 73 varuhus i Sverige kan vi möta kundernas ökande efterfrågan på en attraktiv kundupplevelse i ett digitalt och fysiskt gränsland, säger Stefan Danieli, finanschef och tf. vd för Åhléns i ett pressmeddelande.

Åhléns skriver att kunder som handlar på nätet kommer att få sin online-vara levererad hem, till ett postombud eller till valfritt Åhlénsvaruhus. Varuhusen ansvarar för utlämning och returhantering av online-varor. Kunden kommer oavsett leveransform att vid behov kunna välja att lämna tillbaka inköpta online-varor på valfritt Åhlénsvaruhus.

– Vi ser att e-handeln har nått en viss mognad och att vårt erbjudande, som bygger på att integrera vår digitala och fysiska kundupplevelse ligger rätt i tiden. Vi kommer fortsätta att utöka sortimentet samt hitta ännu fler synergier mellan det digitala och de fysiska varuhusen framöver, det här är bara början, säger Cecilia Mortimer Meurling, e-handelschef Åhléns.

Sortimentet som erbjuds vid lanseringen täcker mer än 20 000 varor. Målet på längre sikt är att öka detta till 48 000 varor, vilket motsvarar mängden varor i ett större Åhlénsvaruhus, som Uppsala eller Mall of Scandinavia.

Skriv ut Skriv ut
909fb303b64a7afa_800x800ar

Lidl satsar grönt

2016/12/08 - På torsdagen invigde Lidl sin senaste butik. Den ligger i Växjö och... 2016/12/08 - På torsdagen invigde Lidl sin senaste butik. Den ligger i Växjö och är byggd kring...
unnamed (26)

Hon är ny vd på Lagerhaus

2016/12/08 - Caroline Hjelte är inredningskedjan Lagerhaus nya vd. Närmast kommer hon från konfektionskedjan... 2016/12/08 - Caroline Hjelte är inredningskedjan Lagerhaus nya vd. Närmast kommer hon från konfektionskedjan Rut & Circle....

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100