Annons:

Prenumerera



Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

      Tack och hej då! 2016/04/29   | Antal kommentarer 0

      Efter mer än 11 år som chefredaktör för Dagens Handel har det blivit dags för mig att gå vidare. Några dagars ledighet står på tur innan nya uppgifter väntar.

  • event

    • De tävlar i Retail Awards 2016

      Nu är samtliga finalister till handelns stora pris Retail Awards 2016 klara. Bland finalisterna i de tolv kategorierna finns allt från lokala butiker runt om i landet, som Eksjö bokhandel och Vemdalen Design, till stora kedjor som Clas Ohlson, Ikea och Lidl. Men här finns även duktiga personer som kan utnämnas till Årets butikssäljare eller Årets ledare.

    • Retail Awards söker 2016 års finalister

      I maj är det dags att utse vinnarna i Retail Awards 2016. Anmälningarna in till de 12 kategorierna strömmar in men snart stänger anmälningssajten.

Ny tjänst ger smidigare returer

Dagmar Forne | 2016/03/09 | Antal kommentarer 0

Nu lanseras en automatiserad tjänst för e-handelns returhantering.

Nu lanserar Reclaimit AB returhanteringstjänsten “Reclaimit Customer”, som automatiserar
hela returflödet för e-handelsbolag. Med hjälp av tjänsten kan konsumenter hantera sina
returärenden på ett enkelt sätt dygnet runt och e-handlarna effektiviserar samtidigt sina
processer.

Reclaimit är ett startupföretag baserat i Piteå och Halmstad som idag lanserar en tjänst för e-handelsmarknaden som tar tag i det stora problemet med returhantering. En stor del av e-handlarna
upplever att detta är en av deras största utmaningar.

Enligt JDA Centiro customer pulse report 2015 uppger 73 procent av de tillfrågade e-handelskunderna att de byter e-handlare om de upplever att servicen fallerar. Undersökningen visar också att ett smidigt returhanteringssystem är mycket viktigt för kunderna.

– Med Reclaimit Customer vill vi hjälpa e-handelsmarknaden med en av dess största
utmaningar – retur- och reklamationshanteringen. Kraven från konsumenterna ökar, men
många e-handlare sitter fortfarande i manuella tidsödande processer med långa dyra ledtider
för dessa ärenden. Vår tjänst löser det problemet, säger Håkan Johansson, vd och
grundare av Reclaimit i ett pressmeddelande.

Tjänsten fungerar så att konsumenten själv går igenom ett flöde likt en självhjälps-“checkout” för sitt
returärende, får direkt en fraktsedel och skickar sedan tillbaka produkten. När produkten kommer till
e-handelns lager hanteras eventuella återbetalningar automatiskt. Konsumenten kan följa hela
returprocessen via nätet. Systemet hanterar friktionsfritt både returer, byten, reklamationer och
ångerköp i flödet.

– Förutom att Reclaimit Customer effektiviserar och sparar väldigt mycket pengar åt e-handlarna,så skapar det också en bättre service och kundupplevelse för konsumenten, säger han.
Eftersom konsumenterna kan hantera sina returärenden dygnet runt och automatiskt få
fraktsedlar och notiser så blir det en bättre returhanteringsupplevelse vilket skapar lojalitet,
säger Jörgen Dernbrant, marknadschef och grundare av Reclamit.

Skriv ut Skriv ut
DAHH-0007-A-001-200px

Dagens Handel 7/2016 ute nu

2016/05/27 - Dagens Handel 7/2016 innehåller allt om Retail Awardsgalan samt artiklar om hur... 2016/05/27 - Dagens Handel 7/2016 innehåller allt om Retail Awardsgalan samt artiklar om hur man lyckas skapa...
13z4btd

Svensk regnrock till NY

2016/05/26 - Svensk modesuccé öppnar i The Big Apple.... 2016/05/26 - Svensk modesuccé öppnar i The Big Apple....
image1

Årets centrumutvecklare utsedd

2016/05/26 - Per Eriksson, City i Samverkan Stockholm, utsågs till Årets centrumutvecklare 2016 Svenska... 2016/05/26 - Per Eriksson, City i Samverkan Stockholm, utsågs till Årets centrumutvecklare 2016 Svenska Stadskärnors årskonferens i...
Vårt kök Orkla foods Malmö

Nytt matmöte i Malmö

2016/05/25 - I dag slås dörrarna upp till en ny mötesplats för mat i... 2016/05/25 - I dag slås dörrarna upp till en ny mötesplats för mat i Malmö. Bakom satsningen...
unnamed

Robot fixar betalningen

2016/05/25 - Mastercard har utvecklat en app som gör det möjligt för en människoliknande... 2016/05/25 - Mastercard har utvecklat en app som gör det möjligt för en människoliknande robot kallad Pepper...
IMG_1954

Mors Dag lyfter nät-blomsterhandeln

2016/05/25 - Under veckorna närmast före Mors Dag ökar försäljningen av blommor på nätet... 2016/05/25 - Under veckorna närmast före Mors Dag ökar försäljningen av blommor på nätet med ett par...

Ny tjänst ger smidigare returer

Dagmar Forne | 2016/03/09 | Antal kommentarer 0




Nu lanseras en automatiserad tjänst för e-handelns returhantering.

Nu lanserar Reclaimit AB returhanteringstjänsten “Reclaimit Customer”, som automatiserar
hela returflödet för e-handelsbolag. Med hjälp av tjänsten kan konsumenter hantera sina
returärenden på ett enkelt sätt dygnet runt och e-handlarna effektiviserar samtidigt sina
processer.

Reclaimit är ett startupföretag baserat i Piteå och Halmstad som idag lanserar en tjänst för e-handelsmarknaden som tar tag i det stora problemet med returhantering. En stor del av e-handlarna
upplever att detta är en av deras största utmaningar.

Enligt JDA Centiro customer pulse report 2015 uppger 73 procent av de tillfrågade e-handelskunderna att de byter e-handlare om de upplever att servicen fallerar. Undersökningen visar också att ett smidigt returhanteringssystem är mycket viktigt för kunderna.

– Med Reclaimit Customer vill vi hjälpa e-handelsmarknaden med en av dess största
utmaningar – retur- och reklamationshanteringen. Kraven från konsumenterna ökar, men
många e-handlare sitter fortfarande i manuella tidsödande processer med långa dyra ledtider
för dessa ärenden. Vår tjänst löser det problemet, säger Håkan Johansson, vd och
grundare av Reclaimit i ett pressmeddelande.

Tjänsten fungerar så att konsumenten själv går igenom ett flöde likt en självhjälps-“checkout” för sitt
returärende, får direkt en fraktsedel och skickar sedan tillbaka produkten. När produkten kommer till
e-handelns lager hanteras eventuella återbetalningar automatiskt. Konsumenten kan följa hela
returprocessen via nätet. Systemet hanterar friktionsfritt både returer, byten, reklamationer och
ångerköp i flödet.

– Förutom att Reclaimit Customer effektiviserar och sparar väldigt mycket pengar åt e-handlarna,så skapar det också en bättre service och kundupplevelse för konsumenten, säger han.
Eftersom konsumenterna kan hantera sina returärenden dygnet runt och automatiskt få
fraktsedlar och notiser så blir det en bättre returhanteringsupplevelse vilket skapar lojalitet,
säger Jörgen Dernbrant, marknadschef och grundare av Reclamit.

Skriv ut Skriv ut
DAHH-0007-A-001-200px

Dagens Handel 7/2016 ute nu

2016/05/27 - Dagens Handel 7/2016 innehåller allt om Retail Awardsgalan samt artiklar om hur... 2016/05/27 - Dagens Handel 7/2016 innehåller allt om Retail Awardsgalan samt artiklar om hur man lyckas skapa...
13z4btd

Svensk regnrock till NY

2016/05/26 - Svensk modesuccé öppnar i The Big Apple.... 2016/05/26 - Svensk modesuccé öppnar i The Big Apple....
image1

Årets centrumutvecklare utsedd

2016/05/26 - Per Eriksson, City i Samverkan Stockholm, utsågs till Årets centrumutvecklare 2016 Svenska... 2016/05/26 - Per Eriksson, City i Samverkan Stockholm, utsågs till Årets centrumutvecklare 2016 Svenska Stadskärnors årskonferens i...
Vårt kök Orkla foods Malmö

Nytt matmöte i Malmö

2016/05/25 - I dag slås dörrarna upp till en ny mötesplats för mat i... 2016/05/25 - I dag slås dörrarna upp till en ny mötesplats för mat i Malmö. Bakom satsningen...
unnamed

Robot fixar betalningen

2016/05/25 - Mastercard har utvecklat en app som gör det möjligt för en människoliknande... 2016/05/25 - Mastercard har utvecklat en app som gör det möjligt för en människoliknande robot kallad Pepper...
IMG_1954

Mors Dag lyfter nät-blomsterhandeln

2016/05/25 - Under veckorna närmast före Mors Dag ökar försäljningen av blommor på nätet... 2016/05/25 - Under veckorna närmast före Mors Dag ökar försäljningen av blommor på nätet med ett par...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

      Tack och hej då! 2016/04/29   | Antal kommentarer 0

      Efter mer än 11 år som chefredaktör för Dagens Handel har det blivit dags för mig att gå vidare. Några dagars ledighet står på tur innan nya uppgifter väntar.

  • event

    • De tävlar i Retail Awards 2016

      Nu är samtliga finalister till handelns stora pris Retail Awards 2016 klara. Bland finalisterna i de tolv kategorierna finns allt från lokala butiker runt om i landet, som Eksjö bokhandel och Vemdalen Design, till stora kedjor som Clas Ohlson, Ikea och Lidl. Men här finns även duktiga personer som kan utnämnas till Årets butikssäljare eller Årets ledare.

    • Retail Awards söker 2016 års finalister

      I maj är det dags att utse vinnarna i Retail Awards 2016. Anmälningarna in till de 12 kategorierna strömmar in men snart stänger anmälningssajten.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100