Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Ny tjänst ger smidigare returer

Dagmar Forne | 2016/03/09 | Antal kommentarer 0

Nu lanseras en automatiserad tjänst för e-handelns returhantering.

Nu lanserar Reclaimit AB returhanteringstjänsten “Reclaimit Customer”, som automatiserar
hela returflödet för e-handelsbolag. Med hjälp av tjänsten kan konsumenter hantera sina
returärenden på ett enkelt sätt dygnet runt och e-handlarna effektiviserar samtidigt sina
processer.

Reclaimit är ett startupföretag baserat i Piteå och Halmstad som idag lanserar en tjänst för e-handelsmarknaden som tar tag i det stora problemet med returhantering. En stor del av e-handlarna
upplever att detta är en av deras största utmaningar.

Enligt JDA Centiro customer pulse report 2015 uppger 73 procent av de tillfrågade e-handelskunderna att de byter e-handlare om de upplever att servicen fallerar. Undersökningen visar också att ett smidigt returhanteringssystem är mycket viktigt för kunderna.

– Med Reclaimit Customer vill vi hjälpa e-handelsmarknaden med en av dess största
utmaningar – retur- och reklamationshanteringen. Kraven från konsumenterna ökar, men
många e-handlare sitter fortfarande i manuella tidsödande processer med långa dyra ledtider
för dessa ärenden. Vår tjänst löser det problemet, säger Håkan Johansson, vd och
grundare av Reclaimit i ett pressmeddelande.

Tjänsten fungerar så att konsumenten själv går igenom ett flöde likt en självhjälps-“checkout” för sitt
returärende, får direkt en fraktsedel och skickar sedan tillbaka produkten. När produkten kommer till
e-handelns lager hanteras eventuella återbetalningar automatiskt. Konsumenten kan följa hela
returprocessen via nätet. Systemet hanterar friktionsfritt både returer, byten, reklamationer och
ångerköp i flödet.

– Förutom att Reclaimit Customer effektiviserar och sparar väldigt mycket pengar åt e-handlarna,så skapar det också en bättre service och kundupplevelse för konsumenten, säger han.
Eftersom konsumenterna kan hantera sina returärenden dygnet runt och automatiskt få
fraktsedlar och notiser så blir det en bättre returhanteringsupplevelse vilket skapar lojalitet,
säger Jörgen Dernbrant, marknadschef och grundare av Reclamit.

Skriv ut Skriv ut
Ted Söderholm, vd på DHL Express, inviger nya terminalen på Västberga.

Ny DHL-terminal för växande e-handel

2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax... 2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax utanför Stockholm. Växande...
Gateau

Bagerikedja öppnar i Göteborg

2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg,... 2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg, ...
IMG_2873

2015 – ett lysande handelsår

2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige.... 2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige. Ett mycket bra...
Synoptik Kista galleria IMG_1122

Optikkedjan byter utseende

2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska... 2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska profil. ...
Ulf S. Gustafsson, vd för Byggmaterialhandlarna.

Bygghandels-vd om julisiffrorna

2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf... 2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf S. Gustafssons, vd...

Ny tjänst ger smidigare returer

Dagmar Forne | 2016/03/09 | Antal kommentarer 0




Nu lanseras en automatiserad tjänst för e-handelns returhantering.

Nu lanserar Reclaimit AB returhanteringstjänsten “Reclaimit Customer”, som automatiserar
hela returflödet för e-handelsbolag. Med hjälp av tjänsten kan konsumenter hantera sina
returärenden på ett enkelt sätt dygnet runt och e-handlarna effektiviserar samtidigt sina
processer.

Reclaimit är ett startupföretag baserat i Piteå och Halmstad som idag lanserar en tjänst för e-handelsmarknaden som tar tag i det stora problemet med returhantering. En stor del av e-handlarna
upplever att detta är en av deras största utmaningar.

Enligt JDA Centiro customer pulse report 2015 uppger 73 procent av de tillfrågade e-handelskunderna att de byter e-handlare om de upplever att servicen fallerar. Undersökningen visar också att ett smidigt returhanteringssystem är mycket viktigt för kunderna.

– Med Reclaimit Customer vill vi hjälpa e-handelsmarknaden med en av dess största
utmaningar – retur- och reklamationshanteringen. Kraven från konsumenterna ökar, men
många e-handlare sitter fortfarande i manuella tidsödande processer med långa dyra ledtider
för dessa ärenden. Vår tjänst löser det problemet, säger Håkan Johansson, vd och
grundare av Reclaimit i ett pressmeddelande.

Tjänsten fungerar så att konsumenten själv går igenom ett flöde likt en självhjälps-“checkout” för sitt
returärende, får direkt en fraktsedel och skickar sedan tillbaka produkten. När produkten kommer till
e-handelns lager hanteras eventuella återbetalningar automatiskt. Konsumenten kan följa hela
returprocessen via nätet. Systemet hanterar friktionsfritt både returer, byten, reklamationer och
ångerköp i flödet.

– Förutom att Reclaimit Customer effektiviserar och sparar väldigt mycket pengar åt e-handlarna,så skapar det också en bättre service och kundupplevelse för konsumenten, säger han.
Eftersom konsumenterna kan hantera sina returärenden dygnet runt och automatiskt få
fraktsedlar och notiser så blir det en bättre returhanteringsupplevelse vilket skapar lojalitet,
säger Jörgen Dernbrant, marknadschef och grundare av Reclamit.

Skriv ut Skriv ut
Ted Söderholm, vd på DHL Express, inviger nya terminalen på Västberga.

Ny DHL-terminal för växande e-handel

2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax... 2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax utanför Stockholm. Växande...
Gateau

Bagerikedja öppnar i Göteborg

2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg,... 2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg, ...
IMG_2873

2015 – ett lysande handelsår

2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige.... 2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige. Ett mycket bra...
Synoptik Kista galleria IMG_1122

Optikkedjan byter utseende

2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska... 2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska profil. ...
Ulf S. Gustafsson, vd för Byggmaterialhandlarna.

Bygghandels-vd om julisiffrorna

2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf... 2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf S. Gustafssons, vd...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100