Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Royaldesign bildar ny butikskedja

Thomas Karlsson | 2013/10/18 | Antal kommentarer 0

Näthandlaren Royaldesign tar nu klivet in i den fysiska butiksvärlden och skapar en butikskedja. Sju nya butiker öppnar i nästa vecka runt om i Sverige.

Nätbutiken Royaldesing blir nu en butikskedja.

Royal design, som startade e-handel redan 1999 med glas-, porslins- och inredningsvaror, har hittills haft en fysisk butik, i Sturegallerian i Stockholm. Men i fredag nästa vecka växer butiksbeståndet betydligt, när sju butiker öppnar med Royal design-skylten ovanför entrén runt om i landet.

Det är fyra av Cerveras franschisebutiker i Karlstad, Visby, Landskrona och Kristianstad som ansluter sig till Royaldesign-konceptet. Dessutom två fristående glas- och porslinsbutiker, Hasselgrens i Lund och Josephssons glas & porslin i Göteborg. I Lidingö öppnas en helt ny butik.
Dessutom ser man möjlighet att ta över fler franchisetagare, bland annat från Cervera.

Över tio nya butiker

– Vi räknar med att öppna ytterligare 10-15 nya butiker redan 2014, säger Hans Bengtsson, vd på Royal design group.
Hans Bengtsson är den som tillsammans med Andreas Ekberg startade Royal design och hittills har drivit e-handeln och butiken i Sturegallerian.

För ett år sedan kom riskkapitalbolaget E-equtiy in som delägare, även riskkapitalbolaget Verdane har skjutit in pengar i rörelsen. Företaget har 50 anställda och beräknar omsätta 250 miljoner kronor innevarande räkenskapsår.

Fysisk butik + näthandel

E-handelns sortiment har ett utbud på drygt 60 000 produkter från mer än 140 varumärken.

– Det känns otroligt kul att kunna ge våra kunder det bästa av två världar, möjligheten att känna och se produkterna i verkligheten, hög personlig service, rätt pris, tillsammans med ett nästan
obegränsat utbud samt valfrihet för kunden gällande leverans av våra produkter oavsett om de köper online eller i våra butiker, säger Hans Bengtsson.

 

Skriv ut Skriv ut
Gateau

Bagerikedja öppnar i Göteborg

2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg,... 2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg, ...
IMG_2873

2015 – ett lysande handelsår

2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige.... 2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige. Ett mycket bra...
Synoptik Kista galleria IMG_1122

Optikkedjan byter utseende

2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska... 2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska profil. ...
Ulf S. Gustafsson, vd för Byggmaterialhandlarna.

Bygghandels-vd om julisiffrorna

2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf... 2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf S. Gustafssons, vd...
IMG_2839

Formex hyllar eftertanke

2016/08/24 - Eftertanke, ärlighet och produkter med långt liv är teman som hela tiden... 2016/08/24 - Eftertanke, ärlighet och produkter med långt liv är teman som hela tiden återkommer på Formexmässan...

Royaldesign bildar ny butikskedja

Thomas Karlsson | 2013/10/18 | Antal kommentarer 0




Näthandlaren Royaldesign tar nu klivet in i den fysiska butiksvärlden och skapar en butikskedja. Sju nya butiker öppnar i nästa vecka runt om i Sverige.

Royal design, som startade e-handel redan 1999 med glas-, porslins- och inredningsvaror, har hittills haft en fysisk butik, i Sturegallerian i Stockholm. Men i fredag nästa vecka växer butiksbeståndet betydligt, när sju butiker öppnar med Royal design-skylten ovanför entrén runt om i landet.

Det är fyra av Cerveras franschisebutiker i Karlstad, Visby, Landskrona och Kristianstad som ansluter sig till Royaldesign-konceptet. Dessutom två fristående glas- och porslinsbutiker, Hasselgrens i Lund och Josephssons glas & porslin i Göteborg. I Lidingö öppnas en helt ny butik.
Dessutom ser man möjlighet att ta över fler franchisetagare, bland annat från Cervera.

Över tio nya butiker

– Vi räknar med att öppna ytterligare 10-15 nya butiker redan 2014, säger Hans Bengtsson, vd på Royal design group.
Hans Bengtsson är den som tillsammans med Andreas Ekberg startade Royal design och hittills har drivit e-handeln och butiken i Sturegallerian.

För ett år sedan kom riskkapitalbolaget E-equtiy in som delägare, även riskkapitalbolaget Verdane har skjutit in pengar i rörelsen. Företaget har 50 anställda och beräknar omsätta 250 miljoner kronor innevarande räkenskapsår.

Fysisk butik + näthandel

E-handelns sortiment har ett utbud på drygt 60 000 produkter från mer än 140 varumärken.

– Det känns otroligt kul att kunna ge våra kunder det bästa av två världar, möjligheten att känna och se produkterna i verkligheten, hög personlig service, rätt pris, tillsammans med ett nästan
obegränsat utbud samt valfrihet för kunden gällande leverans av våra produkter oavsett om de köper online eller i våra butiker, säger Hans Bengtsson.

 

Skriv ut Skriv ut
Gateau

Bagerikedja öppnar i Göteborg

2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg,... 2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg, ...
IMG_2873

2015 – ett lysande handelsår

2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige.... 2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige. Ett mycket bra...
Synoptik Kista galleria IMG_1122

Optikkedjan byter utseende

2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska... 2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska profil. ...
Ulf S. Gustafsson, vd för Byggmaterialhandlarna.

Bygghandels-vd om julisiffrorna

2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf... 2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf S. Gustafssons, vd...
IMG_2839

Formex hyllar eftertanke

2016/08/24 - Eftertanke, ärlighet och produkter med långt liv är teman som hela tiden... 2016/08/24 - Eftertanke, ärlighet och produkter med långt liv är teman som hela tiden återkommer på Formexmässan...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100