Annons:

Prenumerera



Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • special

    • Möjligheter och risker med kundens digitala beteende 2014/10/29   | Antal kommentarer 0

      – Det lönar sig sällan att vara banbrytnade med ny teknik, tvåan har ofta i förlängningen ett bättre utgångsläge, säger Pär Ström. Han är författare och debattör med detaljhandel på sitt program. På Scandinavian Retail Forum i Stockholm nyligen, talade han om kundens digitala beteende.

  • krönika

    • Strikt traditionell handel hör hemma på museum

      Nu är det allvar! Handlare, börja tänka utanför boxen... Bortse från gamla branschsanningar och stegvisa förbättringar à la Toyota! Efterlyses: analogt, digitalt och icke-linjärt nytänkande. Det skriver Mats Wallin i en krönika på dagenshandel.se.

XXL sport och vildmark till Karlstad

Siw Kejonen | 2013/02/25 | Antal kommentarer 0

XXL-sport och vildmark har långt framskridna planer på att etablera sig i Karlstad. Det säger Marcus Wibergh till Värmlands folkblad.

Norska XXL har nio butiker i Sverige och har uttalat mål att bli marknadsledande i Norden. Sporthandelskedjan vill utmana de stora kedjorna Stadium, Team sportia och Intersport.

Etableringen i Karlstad är långt framskriden.

– Ja, så är det. Inget är till hundra procent klart ännu, men mycket talar för att vi kommer att kunna öppna sent i höst eller tidigt nästa vår.

På stadsbyggnadskontoret säger man att tillstånd för en 3 900 kvadratmeter stor byggnad finns på Välsviken handelsområde. Allt talar för en etablering där, enligt VF.

Marcus Winberg vill varken bekräfta eller dementera storlek eller placering av varuhuset innan allt är påskrivet.

– Karlstad är en stor idrottsstad i Sverige med representation på elitsidan i flera sporter, dessutom vet jag att det finns ett stort friluftsintresse. Man har också väldigt mycket in- och utpendling från övriga orter runt staden och Värmland. Vi finns redan i städer som Örebro, Uppsala, Linköping och Sundsvall och Karlstad är en naturlig fortsättning.

Skriv ut Skriv ut
8f2fd530b63911d3_org

H&M:s Stefan Persson får FN-utmärkelse

2014/10/30 - H&M:s styrelseordförande Stefan Persson är en av mottagarna av FN-utmärkelsen Humanitarian of... 2014/10/30 - H&M:s styrelseordförande Stefan Persson är en av mottagarna av FN-utmärkelsen Humanitarian of the Year ....

XXL sport och vildmark till Karlstad

Siw Kejonen | 2013/02/25 | Antal kommentarer 0




XXL-sport och vildmark har långt framskridna planer på att etablera sig i Karlstad. Det säger Marcus Wibergh till Värmlands folkblad.

Norska XXL har nio butiker i Sverige och har uttalat mål att bli marknadsledande i Norden. Sporthandelskedjan vill utmana de stora kedjorna Stadium, Team sportia och Intersport.

Etableringen i Karlstad är långt framskriden.

– Ja, så är det. Inget är till hundra procent klart ännu, men mycket talar för att vi kommer att kunna öppna sent i höst eller tidigt nästa vår.

På stadsbyggnadskontoret säger man att tillstånd för en 3 900 kvadratmeter stor byggnad finns på Välsviken handelsområde. Allt talar för en etablering där, enligt VF.

Marcus Winberg vill varken bekräfta eller dementera storlek eller placering av varuhuset innan allt är påskrivet.

– Karlstad är en stor idrottsstad i Sverige med representation på elitsidan i flera sporter, dessutom vet jag att det finns ett stort friluftsintresse. Man har också väldigt mycket in- och utpendling från övriga orter runt staden och Värmland. Vi finns redan i städer som Örebro, Uppsala, Linköping och Sundsvall och Karlstad är en naturlig fortsättning.

Skriv ut Skriv ut
8f2fd530b63911d3_org

H&M:s Stefan Persson får FN-utmärkelse

2014/10/30 - H&M:s styrelseordförande Stefan Persson är en av mottagarna av FN-utmärkelsen Humanitarian of... 2014/10/30 - H&M:s styrelseordförande Stefan Persson är en av mottagarna av FN-utmärkelsen Humanitarian of the Year ....

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • special

    • Möjligheter och risker med kundens digitala beteende 2014/10/29   | Antal kommentarer 0

      – Det lönar sig sällan att vara banbrytnade med ny teknik, tvåan har ofta i förlängningen ett bättre utgångsläge, säger Pär Ström. Han är författare och debattör med detaljhandel på sitt program. På Scandinavian Retail Forum i Stockholm nyligen, talade han om kundens digitala beteende.

  • krönika

    • Strikt traditionell handel hör hemma på museum

      Nu är det allvar! Handlare, börja tänka utanför boxen... Bortse från gamla branschsanningar och stegvisa förbättringar à la Toyota! Efterlyses: analogt, digitalt och icke-linjärt nytänkande. Det skriver Mats Wallin i en krönika på dagenshandel.se.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100