Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Hantera illojala konsumenter genom kundinsikt

      Dagens Handel och Visma Retail bjuder in till eftermiddagsseminarium och mingel den 29 september 2016.

    • Boka in Retail Forum!

      Nu är det hög tid att boka in heldagseventen Retail Forum som går i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Zlatan lanserar sportdryck

Thomas Karlsson | 2016/03/30 | Antal kommentarer 0

Efter succén med en egen parfym fortsätter Zlatan Ibrahimović att sätta sitt namn på egna produkter. Nu lanseras två sportdrycker som har tagits fram i samarbete med fotbollsstjärnan.

Ny lanserar Zlatan sin egen sportdryck.

Redan när Zlatan Ibrahimović inledde sitt samarbete dryckesmärket Vitamin Well för ett och ett halvt år sedan, hade han ett tydligt mål – att göra en egen sportdryck. Och nu lanseras drycken i två varianter, en med och en utan socker, anpassad för hårt tränande.

– Jag har alltid tränat mycket men har inte hittat någon dryck som funkat optimalt. Hittar man inte det man behöver så får man fixa det själv, säger Zlatan Ibrahimović i ett pressmeddelande.

Den nya drycken, VW+, innebär att Vitamin Well nu går in i ett nytt segment med renodlat sportdryck, som komplement till de vitamin- och mineralberikade drycker som har blivit företagets signum.

– Vid framtagning av funktionella drycker är det ofta en kompromiss mellan vad som är optimalt innehåll och vad som är gott. Med VW+ har fokus enbart varit att göra en optimal sportdryck, säger Jonas Pettersson, vd och medgrundare av Vitamin Well.

 

Skriv ut Skriv ut
mio_lund

Mio storsatsar i Skåne

2016/09/23 - Möbelkedjan Mio öppnar en ny butik i Nova i Lund hösten... 2016/09/23 - Möbelkedjan Mio öppnar en ny butik i Nova i Lund hösten 2017. Det blir...
Daniel Wellington

Klockmärke som poppar upp

2016/09/22 - Med stor aktivitet i sociala medier, en road-trip på USAs östkust och... 2016/09/22 - Med stor aktivitet i sociala medier, en road-trip på USAs östkust och första flygplatsbutiken vill...
Café Löfbergs Interior

Rätt doft triggar köp

2016/09/22 - Lukten av söta saker ger lust att handla kaférelaterade produkter. Det visar... 2016/09/22 - Lukten av söta saker ger lust att handla kaférelaterade produkter. Det visar en ny studie...
unnamed

Optikkedja samlar in glasögon

2016/09/22 - Denna vecka startar Specsavers återigen en landsomfattande insamling av avlagda glasögon för... 2016/09/22 - Denna vecka startar Specsavers återigen en landsomfattande insamling av avlagda glasögon för att användas på...
958ad893b86e8270_800x800ar

Jula öppnar i Nyköping

2016/09/22 - I dag öppnar Jula sitt 90:e varuhus, denna gång i Nyköping.... 2016/09/22 - I dag öppnar Jula sitt 90:e varuhus, denna gång i Nyköping....
IMG_3078

Svensk Handel: En budget som inger oro

2016/09/21 - Som en båt på öppet hav. Så beskriver Svensk Handels chefsekonom Jonas... 2016/09/21 - Som en båt på öppet hav. Så beskriver Svensk Handels chefsekonom Jonas Arnberg den svenska...

Zlatan lanserar sportdryck

Thomas Karlsson | 2016/03/30 | Antal kommentarer 0




Efter succén med en egen parfym fortsätter Zlatan Ibrahimović att sätta sitt namn på egna produkter. Nu lanseras två sportdrycker som har tagits fram i samarbete med fotbollsstjärnan.

Redan när Zlatan Ibrahimović inledde sitt samarbete dryckesmärket Vitamin Well för ett och ett halvt år sedan, hade han ett tydligt mål – att göra en egen sportdryck. Och nu lanseras drycken i två varianter, en med och en utan socker, anpassad för hårt tränande.

– Jag har alltid tränat mycket men har inte hittat någon dryck som funkat optimalt. Hittar man inte det man behöver så får man fixa det själv, säger Zlatan Ibrahimović i ett pressmeddelande.

Den nya drycken, VW+, innebär att Vitamin Well nu går in i ett nytt segment med renodlat sportdryck, som komplement till de vitamin- och mineralberikade drycker som har blivit företagets signum.

– Vid framtagning av funktionella drycker är det ofta en kompromiss mellan vad som är optimalt innehåll och vad som är gott. Med VW+ har fokus enbart varit att göra en optimal sportdryck, säger Jonas Pettersson, vd och medgrundare av Vitamin Well.

 

Skriv ut Skriv ut
mio_lund

Mio storsatsar i Skåne

2016/09/23 - Möbelkedjan Mio öppnar en ny butik i Nova i Lund hösten... 2016/09/23 - Möbelkedjan Mio öppnar en ny butik i Nova i Lund hösten 2017. Det blir...
Daniel Wellington

Klockmärke som poppar upp

2016/09/22 - Med stor aktivitet i sociala medier, en road-trip på USAs östkust och... 2016/09/22 - Med stor aktivitet i sociala medier, en road-trip på USAs östkust och första flygplatsbutiken vill...
Café Löfbergs Interior

Rätt doft triggar köp

2016/09/22 - Lukten av söta saker ger lust att handla kaférelaterade produkter. Det visar... 2016/09/22 - Lukten av söta saker ger lust att handla kaférelaterade produkter. Det visar en ny studie...
unnamed

Optikkedja samlar in glasögon

2016/09/22 - Denna vecka startar Specsavers återigen en landsomfattande insamling av avlagda glasögon för... 2016/09/22 - Denna vecka startar Specsavers återigen en landsomfattande insamling av avlagda glasögon för att användas på...
958ad893b86e8270_800x800ar

Jula öppnar i Nyköping

2016/09/22 - I dag öppnar Jula sitt 90:e varuhus, denna gång i Nyköping.... 2016/09/22 - I dag öppnar Jula sitt 90:e varuhus, denna gång i Nyköping....
IMG_3078

Svensk Handel: En budget som inger oro

2016/09/21 - Som en båt på öppet hav. Så beskriver Svensk Handels chefsekonom Jonas... 2016/09/21 - Som en båt på öppet hav. Så beskriver Svensk Handels chefsekonom Jonas Arnberg den svenska...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Hantera illojala konsumenter genom kundinsikt

      Dagens Handel och Visma Retail bjuder in till eftermiddagsseminarium och mingel den 29 september 2016.

    • Boka in Retail Forum!

      Nu är det hög tid att boka in heldagseventen Retail Forum som går i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100