Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Zlatan lanserar sportdryck

Thomas Karlsson | 2016/03/30 | Antal kommentarer 0

Efter succén med en egen parfym fortsätter Zlatan Ibrahimović att sätta sitt namn på egna produkter. Nu lanseras två sportdrycker som har tagits fram i samarbete med fotbollsstjärnan.

Ny lanserar Zlatan sin egen sportdryck.

Redan när Zlatan Ibrahimović inledde sitt samarbete dryckesmärket Vitamin Well för ett och ett halvt år sedan, hade han ett tydligt mål – att göra en egen sportdryck. Och nu lanseras drycken i två varianter, en med och en utan socker, anpassad för hårt tränande.

– Jag har alltid tränat mycket men har inte hittat någon dryck som funkat optimalt. Hittar man inte det man behöver så får man fixa det själv, säger Zlatan Ibrahimović i ett pressmeddelande.

Den nya drycken, VW+, innebär att Vitamin Well nu går in i ett nytt segment med renodlat sportdryck, som komplement till de vitamin- och mineralberikade drycker som har blivit företagets signum.

– Vid framtagning av funktionella drycker är det ofta en kompromiss mellan vad som är optimalt innehåll och vad som är gott. Med VW+ har fokus enbart varit att göra en optimal sportdryck, säger Jonas Pettersson, vd och medgrundare av Vitamin Well.

 

Skriv ut Skriv ut
Indiska

Friskt kapital kan rädda Indiska

2016/08/30 - Klädkedjan Indiska som är i likvidation sedan i januari i år,... 2016/08/30 - Klädkedjan Indiska som är i likvidation sedan i januari i år, får ett välkommet...
Louise Körner en av de unga modetalanger som idag på förmiddagen på catwalk och i utställning visade på Fashion Week Stockholm. Foto: Ylva Åkesson

Visningsveckans andra dag

2016/08/30 - Andra dages av Fashion Week Stockholm inleddes med en visning av ung... 2016/08/30 - Andra dages av Fashion Week Stockholm inleddes med en visning av ung talang: Swedish Fashion...
Nikkarinen

Han ska stärka Svensk Dagligvaruhandel

2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast... 2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast från regeringskansliet där...
Textilhögskolan i Borås öppningsvisade på Fashion week Stockholm idag på förmiddagen. Här Evelin Kägos kollektion. Foto: Ylva Åkesson

Visningsveckan i Stockholm i gång

2016/08/29 - Alternativa visningsformat, som nya scener och mindre installationer, kännetecknar den modevisningsvecka som... 2016/08/29 - Alternativa visningsformat, som nya scener och mindre installationer, kännetecknar den modevisningsvecka som idag invigdes i...
IMG_2916

Plastlarm – farliga kemikalier i konsumentprodukter

2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står... 2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står i en rapport...
900x500_Rusta_tapet_stolar_balkong_mobler_Foton_Rusta

Svensk kedja satsar på Tyskland

2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den... 2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den tyska marknaden. Strategin...

Zlatan lanserar sportdryck

Thomas Karlsson | 2016/03/30 | Antal kommentarer 0




Efter succén med en egen parfym fortsätter Zlatan Ibrahimović att sätta sitt namn på egna produkter. Nu lanseras två sportdrycker som har tagits fram i samarbete med fotbollsstjärnan.

Redan när Zlatan Ibrahimović inledde sitt samarbete dryckesmärket Vitamin Well för ett och ett halvt år sedan, hade han ett tydligt mål – att göra en egen sportdryck. Och nu lanseras drycken i två varianter, en med och en utan socker, anpassad för hårt tränande.

– Jag har alltid tränat mycket men har inte hittat någon dryck som funkat optimalt. Hittar man inte det man behöver så får man fixa det själv, säger Zlatan Ibrahimović i ett pressmeddelande.

Den nya drycken, VW+, innebär att Vitamin Well nu går in i ett nytt segment med renodlat sportdryck, som komplement till de vitamin- och mineralberikade drycker som har blivit företagets signum.

– Vid framtagning av funktionella drycker är det ofta en kompromiss mellan vad som är optimalt innehåll och vad som är gott. Med VW+ har fokus enbart varit att göra en optimal sportdryck, säger Jonas Pettersson, vd och medgrundare av Vitamin Well.

 

Skriv ut Skriv ut
Indiska

Friskt kapital kan rädda Indiska

2016/08/30 - Klädkedjan Indiska som är i likvidation sedan i januari i år,... 2016/08/30 - Klädkedjan Indiska som är i likvidation sedan i januari i år, får ett välkommet...
Louise Körner en av de unga modetalanger som idag på förmiddagen på catwalk och i utställning visade på Fashion Week Stockholm. Foto: Ylva Åkesson

Visningsveckans andra dag

2016/08/30 - Andra dages av Fashion Week Stockholm inleddes med en visning av ung... 2016/08/30 - Andra dages av Fashion Week Stockholm inleddes med en visning av ung talang: Swedish Fashion...
Nikkarinen

Han ska stärka Svensk Dagligvaruhandel

2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast... 2016/08/29 - Svensk Dagligvaruhandel har anställt Magnus Nikkarinen som näringspolitiskt ansvarig. Han kommer närmast från regeringskansliet där...
Textilhögskolan i Borås öppningsvisade på Fashion week Stockholm idag på förmiddagen. Här Evelin Kägos kollektion. Foto: Ylva Åkesson

Visningsveckan i Stockholm i gång

2016/08/29 - Alternativa visningsformat, som nya scener och mindre installationer, kännetecknar den modevisningsvecka som... 2016/08/29 - Alternativa visningsformat, som nya scener och mindre installationer, kännetecknar den modevisningsvecka som idag invigdes i...
IMG_2916

Plastlarm – farliga kemikalier i konsumentprodukter

2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står... 2016/08/29 - Vanliga prylar i hemmen innehåller ofta farliga och förbjudna kemikalier. Det står i en rapport...
900x500_Rusta_tapet_stolar_balkong_mobler_Foton_Rusta

Svensk kedja satsar på Tyskland

2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den... 2016/08/29 - Dags för ytterligare en svensk kedja att ta sig in på den tyska marknaden. Strategin...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100