Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Mer mode till Gränby

Ylva Åkesson | 2016/03/08 | Antal kommentarer 0

Gränby blir nu första Uppsalaetableringen för flera modevarumärken och kedjor. Först ut är Volt.

Som Dagens Handel tidigare rapporterat håller Gränby, strax utanför Uppsala, på att göras om och få en ansiktslyftning. Ett större antal nya bostäder är en viktig del i förändringsarbetet där ”stadskänsla” ska vara ett nyckelbegrepp för att forma just nu Gränbystaden.

Nu är det också klart att Gränbys galleria begåvas med ett nytt modestråk.

Först att öppna butik där är Volt, 17:e mars. Därefter följer varumärken som Gant, Björn Borg, Hunkemöller och G-Star som öppnar sina butiker under april.

– För att skapa en attraktiv handelsplats är det avgörande att kunna erbjuda besökarna ett inspirerande utbud av varumärken och produkter. Därför är vi väldigt glada över att G-star och Björn Borg, som två starka och exklusiva varumärken valt att lägga sina första Uppsalabutiker i just Gränbystaden, säger Jan Hammarling, marknadsområderschef på fastighetsbolaget Atrium Ljungberg.

Under mars och april får även de befintliga butikerna Kicks, Boomerang och Hallbergs guld, helt nya lokaler i stråk som växer fram i Systembolagets gamla lokaler.

Skriv ut Skriv ut
IMG_2839

Formex hyllar eftertanke

2016/08/24 - Eftertanke, ärlighet och produkter med långt liv är teman som hela tiden... 2016/08/24 - Eftertanke, ärlighet och produkter med långt liv är teman som hela tiden återkommer på Formexmässan...
Brooklyn store Landvetter

Här är kepskedjan som växer

2016/08/23 - Nu har den Göteborgsbaserade kepskedjan öppnat butik på Landvetter. Det blir den... 2016/08/23 - Nu har den Göteborgsbaserade kepskedjan öppnat butik på Landvetter. Det blir den fjärde i ordningen....
IMG_2294

Nya modekoncept till Gränby

2016/08/23 - Fyra nya butikskoncept öppnar i slutet av november 2016 i Gränbystaden... 2016/08/23 - Fyra nya butikskoncept öppnar i slutet av november 2016 i Gränbystaden i Uppsala. I...
Omslag_Modeslavarny-300x466

H&M kritiseras för barnarbete

2016/08/23 - I en nyutkommen bok "Modeslavar" lyfts bland annat förhållanden vi H&M-anlitade fabriker... 2016/08/23 - I en nyutkommen bok "Modeslavar" lyfts bland annat förhållanden vi H&M-anlitade fabriker i Burma fram....

Mer mode till Gränby

Ylva Åkesson | 2016/03/08 | Antal kommentarer 0




Gränby blir nu första Uppsalaetableringen för flera modevarumärken och kedjor. Först ut är Volt.

Som Dagens Handel tidigare rapporterat håller Gränby, strax utanför Uppsala, på att göras om och få en ansiktslyftning. Ett större antal nya bostäder är en viktig del i förändringsarbetet där ”stadskänsla” ska vara ett nyckelbegrepp för att forma just nu Gränbystaden.

Nu är det också klart att Gränbys galleria begåvas med ett nytt modestråk.

Först att öppna butik där är Volt, 17:e mars. Därefter följer varumärken som Gant, Björn Borg, Hunkemöller och G-Star som öppnar sina butiker under april.

– För att skapa en attraktiv handelsplats är det avgörande att kunna erbjuda besökarna ett inspirerande utbud av varumärken och produkter. Därför är vi väldigt glada över att G-star och Björn Borg, som två starka och exklusiva varumärken valt att lägga sina första Uppsalabutiker i just Gränbystaden, säger Jan Hammarling, marknadsområderschef på fastighetsbolaget Atrium Ljungberg.

Under mars och april får även de befintliga butikerna Kicks, Boomerang och Hallbergs guld, helt nya lokaler i stråk som växer fram i Systembolagets gamla lokaler.

Skriv ut Skriv ut
IMG_2839

Formex hyllar eftertanke

2016/08/24 - Eftertanke, ärlighet och produkter med långt liv är teman som hela tiden... 2016/08/24 - Eftertanke, ärlighet och produkter med långt liv är teman som hela tiden återkommer på Formexmässan...
Brooklyn store Landvetter

Här är kepskedjan som växer

2016/08/23 - Nu har den Göteborgsbaserade kepskedjan öppnat butik på Landvetter. Det blir den... 2016/08/23 - Nu har den Göteborgsbaserade kepskedjan öppnat butik på Landvetter. Det blir den fjärde i ordningen....
IMG_2294

Nya modekoncept till Gränby

2016/08/23 - Fyra nya butikskoncept öppnar i slutet av november 2016 i Gränbystaden... 2016/08/23 - Fyra nya butikskoncept öppnar i slutet av november 2016 i Gränbystaden i Uppsala. I...
Omslag_Modeslavarny-300x466

H&M kritiseras för barnarbete

2016/08/23 - I en nyutkommen bok "Modeslavar" lyfts bland annat förhållanden vi H&M-anlitade fabriker... 2016/08/23 - I en nyutkommen bok "Modeslavar" lyfts bland annat förhållanden vi H&M-anlitade fabriker i Burma fram....

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100