Annons:

Prenumerera



Dagens Handel nyhetsbrev - registera dig här!

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

Sveriges bästa företag utsedda

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0

Sveriges bästa företag är ett nytt pris som delas ut på initiativ av mediekoncernen Schibstedt. På torsdagen delades priserna ut . Ikea, Clas Ohlsson och Elgiganten hörde till de premierade.

Under hösten och vintern har över 10 000 svenskar svarat på frågor i en stor opinionsundersökning, som syftade till att ta reda på vilket som är Sveriges bästa företag. När resultatet presenterades under torsdagen den 17 mars var det Ikea som tog hem priset som Sveriges Bästa Företag 2016.

– Det känns fantastiskt kul, just för att det kommer från våra kunder. Jag är både glad, stolt och ödmjuk inför vad det betyder, säger Håkan Svedman, chef Ikea Sverige.

Det är mediekoncernen Schibstedt som ligger bakom undersökningen, vilken gick ut på att det svenska folket initialt fick ange vilka tre företag de föredrar framför andra. I steg två betygsattes företagen utifrån ett antal mjuka värden som kvalitet, service, prisvärdhet och förtroende – faktorer bortom de produkter och tjänster man säljer. Av över 250 namngivna företag i Sverige, listades en handfull nominerande, varifrån en slutgiltig vinnare utsågs, Ikea.

I klassen detaljhandel vann hemmafixarkedjan Clas Ohlson.
– Vi är väldigt stolta över det här priset eftersom det är ett kvitto på att vårt arbete med kundmötet ger resultat. Jag tror att många uppskattar att vi alltid försöker ta oss tid för ett personligt bemötande, oavsett om man kontaktar oss i butik, per telefon eller via nätet. Det är ett sätt för oss att förvalta vår historia, samtidigt som vi växer med nya butiker, tjänster och marknader, säger Nina Lindfors, Sverigechef på Clas Ohlson.

I kategorin Hemelektronikkedjor vann Elgiganten och i kategorin Bästa sportkedjan var det Stadium som tog hem priset.
I kategorin Årets Bygg- och trädgårdshandel vann Bauhaus över medtävlare som Blomsterlandet och Plantagen.

Undersökningen har utförts det beroende undersökningsföretaget, Reflect, på uppdrag av Schibstedt

Skriv ut Skriv ut
Ted Söderholm, vd på DHL Express, inviger nya terminalen på Västberga.

Ny DHL-terminal för växande e-handel

2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax... 2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax utanför Stockholm. Växande...
Gateau

Bagerikedja öppnar i Göteborg

2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg,... 2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg, ...
IMG_2873

2015 – ett lysande handelsår

2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige.... 2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige. Ett mycket bra...
Synoptik Kista galleria IMG_1122

Optikkedjan byter utseende

2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska... 2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska profil. ...
Ulf S. Gustafsson, vd för Byggmaterialhandlarna.

Bygghandels-vd om julisiffrorna

2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf... 2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf S. Gustafssons, vd...

Sveriges bästa företag utsedda

Dagmar Forne | 2016/03/18 | Antal kommentarer 0




Sveriges bästa företag är ett nytt pris som delas ut på initiativ av mediekoncernen Schibstedt. På torsdagen delades priserna ut . Ikea, Clas Ohlsson och Elgiganten hörde till de premierade.

Under hösten och vintern har över 10 000 svenskar svarat på frågor i en stor opinionsundersökning, som syftade till att ta reda på vilket som är Sveriges bästa företag. När resultatet presenterades under torsdagen den 17 mars var det Ikea som tog hem priset som Sveriges Bästa Företag 2016.

– Det känns fantastiskt kul, just för att det kommer från våra kunder. Jag är både glad, stolt och ödmjuk inför vad det betyder, säger Håkan Svedman, chef Ikea Sverige.

Det är mediekoncernen Schibstedt som ligger bakom undersökningen, vilken gick ut på att det svenska folket initialt fick ange vilka tre företag de föredrar framför andra. I steg två betygsattes företagen utifrån ett antal mjuka värden som kvalitet, service, prisvärdhet och förtroende – faktorer bortom de produkter och tjänster man säljer. Av över 250 namngivna företag i Sverige, listades en handfull nominerande, varifrån en slutgiltig vinnare utsågs, Ikea.

I klassen detaljhandel vann hemmafixarkedjan Clas Ohlson.
– Vi är väldigt stolta över det här priset eftersom det är ett kvitto på att vårt arbete med kundmötet ger resultat. Jag tror att många uppskattar att vi alltid försöker ta oss tid för ett personligt bemötande, oavsett om man kontaktar oss i butik, per telefon eller via nätet. Det är ett sätt för oss att förvalta vår historia, samtidigt som vi växer med nya butiker, tjänster och marknader, säger Nina Lindfors, Sverigechef på Clas Ohlson.

I kategorin Hemelektronikkedjor vann Elgiganten och i kategorin Bästa sportkedjan var det Stadium som tog hem priset.
I kategorin Årets Bygg- och trädgårdshandel vann Bauhaus över medtävlare som Blomsterlandet och Plantagen.

Undersökningen har utförts det beroende undersökningsföretaget, Reflect, på uppdrag av Schibstedt

Skriv ut Skriv ut
Ted Söderholm, vd på DHL Express, inviger nya terminalen på Västberga.

Ny DHL-terminal för växande e-handel

2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax... 2016/08/28 - Förra I veckan invigde DHL express en ny logistikterminal i Västberga, strax utanför Stockholm. Växande...
Gateau

Bagerikedja öppnar i Göteborg

2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg,... 2016/08/25 - Med ett lokalt bageri och två brödbutiker kommer nu Gateau till Göteborg, ...
IMG_2873

2015 – ett lysande handelsår

2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige.... 2016/08/25 - På torsdagsmorgonen presenterade HUI research 2015 års siffror över detaljhandeln i Sverige. Ett mycket bra...
Synoptik Kista galleria IMG_1122

Optikkedjan byter utseende

2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska... 2016/08/25 - Idag vaknade Synoptikkedjan med nytt ansikte. Kedjan har bytt ut sin grafiska profil. ...
Ulf S. Gustafsson, vd för Byggmaterialhandlarna.

Bygghandels-vd om julisiffrorna

2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf... 2016/08/25 - Igår presenterade branschorganistionen Byggmaterialhandlarna sina julisiffror med rubriken Svag sommarförsäljning. Läs Ulf S. Gustafssons, vd...

Prenumerera


Vill du ha vårt nyhetsbrev - fyll i din e-postadress nedan

Namn
E-postadress*

Vår policy för e-postadresser


  • ledare

  • event

    • Retail Forum: När handeln digitaliseras blir människan viktigare

      Anna Jonsson, forskare vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet, är en av talarna på Retail Forum, som Dagens Handel anordnar i Stockholm och Göteborg.. Rubriken är "När handeln digitaliseras blir människan viktigare". Hon berättar bland annat om ett forskningsprojekt där Ikea var involverade som belyser hur digitaliseringen kan göra kundkontakterna bättre och handelsjobben mer kvalificerade och spännande. –Butiksmedarbetarnas kunnande är handlarnas främsta konkurrensmedel. Digitaliseringen kan lyfta fram det, säger hon.

    • Retail Forum i Göteborg och Stockholm

      Dagens Handel bjuder in till heldagseventen Retail Forum i Göteborg den 4 oktober och i Stockholm den 13 oktober. Temat för höstens event är Handeln 3.0 – det handlar om hur digitaliseringen driver utvecklingen från produkter till tjänster och upplevelser.

© Dagens Handel, Box 72001, 18172 Lidingö, 08-6704100