23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Förberedelse är det viktigaste inför en mässa

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

Om din chef har beslutat att ni ska på en mässa för att promota företaget och era produkter eller tjänster finns det mycket att tänka på.

En mässa kan ge stor uppsving i försäljningen om den görs rätt, men det kan också leda till ingenting alls om man inte förbereder sig väl. 

Att hitta rätt mässa för din är det första steget. Naturligtvis kan man göra djupa analyser för att hitta rätt mässor och ta hjälp av externa företag. Men mycket kan man göra själv, fråga helt enkelt dina kunder och partners: vilka mässor brukar ni gå på? Börja från början och bestäm vad ni vill få ut av mässan, vad är målet och om det målet kan nås på just den här mässan?

 När du hittat rätt mässa är det dags att börja förbereda sig. Studera innehållet i mässkatalogen, vilka partners och konkurrenter kommer vara där och vilka företag låter sin anställda besöka mässan. Gå med i forum på Facebook och liknande och delta aktivt i diskussioner och låt folk veta att du och ditt företag kommer vara där. Kanske har ni något tillfälligt erbjudande som folk kan ta del av om de kommer fram till ditt bås på mässan. Gör en plan för hur ni ska kontakta och få folk intresserade när ni väl står på mässgolvet

 Tänk också på vilka fysiska hjälpmedel som ni behöver ha med er till mässan. En roll-up med företags logo och budskap är viktigt, men även möjliga give-aways, foldrar eller annan information. Kanske är det värt att investera i en skärplott för att ni ska kunna trycka ert eget material innan mässan och slipper vara beroende av ett tryckeri. Online kan skärplotter köpas och är väldigt bra med tanke på att den kan återanvändas många mässor och utställningar framöver samt att ni kan få precis det tryck som ni önskar.

 

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.063