23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

IWD förvärvar Visual Retailing

När IWD förvärvar Visual Retailing blir de tillsammans världsledande inom programvara för merchandising inom mode-, lyx- och kosmetikindustrin, Kom Agency är glada att styrkorna hos IWD och Visual Retailing kombineras och ser ljust på framtiden.

IWD & VISUAL RETAILING -
THE N°1 LEADING EXPERT IN MERCHANDISING SOFTWARE

Ägarna av IWD, Gabriel Becker och Nicolas Martin  är glada att meddela att IWD har förvärvat 100% av Visual Retailing, ett kraftfullt mjukvaruföretag för merchandising som också har lyckats bli marknadsledare i modebranschen. De har gjort ett fantastiskt jobb med att odla en imponerande portfölj av varumärken inom mode- och snabbmodeindustrin och har nu valt att bli en del av IWD-familjen

”Vi är glada för att det i den starka digitalisering av detaljhandelsprocesserna , är denna affär en formidabel strategisk operation till fördel för IWDs kunder och framtida kunder. Vårt mål har alltid varit att bli världsledande inom mjukvara för detaljhandeln inom lyxmode, snabbmode och kosmetikbranschen.
Genom att gå vidare med detta förvärv accelererade vi processen för att uppnå det målet. ”
- Gabriel Becker, IWD CEO & CO-FOUNDER

IWD har nära 20 års erfarenhet inom lyx, kosmetika, mode, klockor och smycken, vin & sprit och resehandel, som omfattar 300 varumärken. Med de 200 varumärkena och över 15 års erfarenhet inom mode-, snabbmode- och massmarknadsindustrin under Visual Retails bälte blir IWD Group marknadsledare och expert på sitt område.

”Möjligheten att gå med i IWD, med sin beprövade förmåga att driva exceptionell tillväxt och ledarskap i de branscher vi gemensamt betjänar, ger en fantastisk möjlighet för Visual Retailing. När vi gick med i IWD-familjen är vi glada över möjligheten att påskynda innovation, främja produktutveckling, expandera geografiskt samtidigt som vi skapar ökat värde för våra kunder. ”
- Regardt Van Rooy, Visual Retailing Marketing and Channel Manager 

Målet är mer spännande produkter

Kombinationen av IWD och Visual Retailing-produkter erbjuder en strategisk lösning för varumärken. Verktygen är smart utformade för att hjälpa kunderna att maximera sin upplevelse i butiken och ta detaljhandel över hela världen till .
Display, Network, MockShop och ShopShape är nu en omfattande lista med programvara och tjänster som täcker allt från kollektionsplanering, digitala köpprocesser, butikskonceptutveckling, butiksplanering och 2D / 3D-planering till visual merchandising-guidelines, planogram och förbättrad butiksexekvering med spacemanagement som grund.

Produkter hos IWD och VR har likheter, men de har också många kompletterande funktioner vilket är en stor tillgång för kunder och anställda. Tanken hos Gabriel och Nicolas är att utforma framtiden för dessa produkter genom att kombinera det bästa av två världar stegvis.

Kom Agency som är återförsäljare för Visual retailing,  är glad att styrkorna hos IWD och Visual Retailing kombineras och gör dom ledande i världen inom retail design verktyg. 

" Framtiden ser ljus ut när IWD och VR gör gemensam sak och utvecklar sina mjukvaruprodukter till nästa nivå,  Mockshop som redan är ett av världens bästa 3D program för  visual merchandising och konceptdesign kommer kunna fortsätta utveckla branschen genom kombinera kundupplevelse , digitalisering och det kommersiell omhändertagandet.  Att förändringen kommer kontinuerligt är bra för både oss och våra kunder när det gäller att öka den digital transformationen i retailprocesserna". 
- Anne Hesselgren, grundare till Kom Agency

 Läs pressreleaserna från IWD här IWD Pressrelease
 Läs pressreleaserna från Visual Retailing här IWD köper Visual Retailing

Kom Agency AB
Grev Turegatan 46
114 38 Stockholm
Stockholms stad
Sverige
VAT nummer: SE5567479430

Kontaktperson

Sänd till en kollega

0.096