En inbjudande förpackning tycks dessutom vara en nödvändighet. En studie visar att upp till 20% av alla presentkort förblir oanvända och samlar damm i en byrålåda. De används helt enkelt aldrig då mottagaren glömmer att ta kortet till butiken innan tidsperioden löper ut. Naturligtvis kan dessa 20% betraktas som en ren vinst för företaget, vilket i sig utgör ett incitament att sälja presentkort, men ett estetiskt tilltalande kort som speglar ditt varumärke kan bidra till att förlänga och förbättra mottagarens upplevelse från att de mottar presentkortet till att de besöker din butik. Ett snyggt presentkort kommer alltså att locka fler kunder; vem vill inte köpa estetiskt tilltalande upplevelser och produkter?
Om du vill göra kunden glad och nyfiken direkt när hen ser presentkortet, finns det en mängd möjligheter och varianter beroende på hur du vill att ditt varumärke ska framstå.
Du kan både designa själva presentkortet så att det återspeglar ditt företags värderingar och göra det lilla extra genom en kreativ och innovativ presentförpackning, där nästan bara fantasin sätter gränserna.
Klicka här under for att läsa mer. Trevlig läsning!