23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Hur bra är din produktupplevelse? Svara på 14 frågor

| Medlemsnyhet | Företag Akeneo

Hur stark den största delen av din kundupplevelse - nämligen produktupplevelsen? Ta testet, utformat av e-handelsledaren Akeneo, och få en skräddarsydd rapport på var ditt företag placeras jämfört med branschsnittet samt råd på förbättringsområden.

Svara på 14 noggrant valda frågor på fyra minuter!

Testet ger dig en skräddarsydd rapport som talar om...

  1. Var du i nuläget placeras i jämförelse med konkurrenter,
  2. Vilka framsteg ditt företag redan har åstadkommit samt
  3. Rekommendationer för hur du bygger den ultimata produktupplevelsen!

Ökade förväntningar från konsumenter
Det är inte helt lätt att driva företag i dessa tider. Kunder har fler valmöjligheter än någonsin tidigare. Utöver fysiska butiker, kan konsumenter nu hitta vad de letar efter på globala marknadsplatser och sociala media oavsett var i världen de befinner sig. Men det är inte bara antalet försäljningskanaler som fortsätter att växa - kunders förväntningar har också ökat stadigt de senaste åren. De ökade förväntningar gäller såklart allt kring produkten men framförallt ser vi att förväntningarna på själva shoppingupplevelsen har ökat mest, med fler inköpsbeslutet som avgörs av hur intressant och modern online upplevelsen är!

Cirka 80 procent av köpare säger att kvaliteten på ett företags kundupplevelse är avgörande i huruvida de väljer att handla hos dem eller ej. Det är tydligt att en stark kundupplevelse inte längre är en ‘nice-to-have’ utan snarare ett minimikrav som företag är i akut behov av. Men ingen stark kundupplevelse kan existera utan en stabil och engagerande produktupplevelse.

Så vad kan företag göra för att få konsumenternas uppmärksamhet?


Varför en stark produktupplevelse är avgörande
Är du en utövare, innovatör eller rent utav mästare vad gäller produktupplevelse? Detta kanske är ett begrepp du inte är bekant med, men alla företag har en produktupplevelse. Att bygga en optimal sådan samt möta föränderliga förväntningar hos kunder är naturligtvis ofta lättare sagt än gjort. För att kunna erbjuda en fantastisk produktupplevelse bör du därmed bruka ‘Product Experience Management’ - mer känt som ‘PXM’.

PXM eller Product Experience Management plattformen är mer än bara en mjukvarulösning för datahantering - det är en helt ny metodik. Det är hur man levererar berikad, högkvalitativ produktinformation i rätt kontext, anpassad för rätt säljkanal och geografisk marknad så att varje beröringspunkt i köpupplevelsen är smidig och konsekvent.

Product Experience Management är involverat i nästan varje del av kundrelationen. PXM plattformen ser till att potentiella kunder hittar dina produkter och att produktinformationen är korrekt, fullständig och konsekvent i alla säljkanaler och på alla marknader. Det bidrar starkt till att skapa en emotionell koppling med sina köpare samt att korta ner time-to-market för nya produkter. Framförallt spelar PXM roll då det försäkrar att man kan möta de ständigt stigande förväntningarna hos både B2C och B2B kunder.

Ta testet på hur bra din produktupplevelse är - svara på 14 frågor och få reda på hur du presterar jämfört med branschsnittet! 

Det är ingen hemlighet att produktupplevelser är en vital del av kundupplevelsen och är avgörande för ett företags framgång. Men för att komma dit man vill så måste man veta var man är i nuläget. Så för att hjälpa dig att uppskatta exakt var du befinner dig i din PXM resa så har Akeneo skapat ett test som endast tar fyra minuter att genomföra.

Det är utformat för att ge dig rekommendationer och råd om hur man ska tänka för att dra maximal nytta av sin produktinformation och hjälpa dig att hitta sätt att förbättra dina processer och system. Testet innehåller också en tydlig karta med hur du ska gå tillväga för att bli en PXM mästare!

Redo att sätta igång?  Utvärdera din produktupplevelse med Akeneos PXM test, Följ oss på Linkedin för mer tips, eller kontakta oss för att få hjälp från vårt team av produktupplevelse experter.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Medlemsnyhet

Företag
Akeneo

2 Place General Mellinet
111 11 Nantes France
Sverige
Akeneo

Sänd till en kollega

0.078