23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Ta kontroll över Black Friday, Cyber Monday och julhandeln!

| Medlemsnyhet | Företag Akeneo

Är ditt företag redo för den hysteri som Black Friday, Cyber Monday och julhandeln kommer intågandes med? Ge dina kunder en upplevelse värd att fira och se till att julhelgen verkligen blir den bästa tiden på året med vår guide på fyra steg!

Ahh Julen. Det är den mest magiska och underbara tiden på året... eller är den det?

Det är ingen hemlighet att julen kan vara en särskilt lönsam tid på året för många företag, särskilt för detaljhandlare som säljer julklappar till konsumenter runt om i världen. Men med Black Friday och Cyber Monday kan det också vara en stressig tid för dessa företag, då de kämpar för att hinna med allt för att se till att denna köriga säsong blir en succé.

En av de största utmaningarna är att utmärka sig bland konkurrenter. Ett av de största dragplåstret för konsumenter under Black Friday är en låg prissättning men med tanke på att alla företag använder detta knep så får det knappast ditt företag att stå ut.  Ett annat är att ha den mest övertygande kundupplevelsen. Detta kräver en perfekt organiserad produktkatalog och fullständig produktinformation. Men att göra säsongsmässiga förändringar i sin produktkatalog är inte lika lätt som att vända blad till nästa månad i kalendern. Är du osäker på hur bra din kund- och produktupplevelse är i nuläget? Svara på 14 frågor och få en skräddarsydd rapport på hur ditt företag presterar jämfört med marknaden. 

Att uppdatera och utöka ens produktkatalog är en arbetsintensiv process som innefattar att lägga till nya produkter från producenter, importera nya digitala tillgångar såsom bilder, och uppdatera hundratals eller till och med tusentals SKUs för flera olika försäljningskanaler. Det är mycket arbete, särskilt när man tänker på att julsäsongen varar två månader som absolut mest.

Dessa två månader är naturligtvis avgörande för många företag och därför har vi utformat en fyrstegsguide för att hjälpa att förbereda er för semesterrushen och försäkra att detta verkligen blir den mest underbara tiden på året - för era kunder men också för er. 


En guide på 4a steg för att dominera Black Friday och julhandeln!

  1. Automatisera säsongspecifika kampanjer
    Under denna tid pumpar företag ut olika specialerbjudanden för att locka nya kunder. Dessa ändringar i sortimentet som utförs under tidspress medför sig en ökning av felaktig och slarvig produktinformation, särskilt när man använder sig av system utan kvalitetskontroll såsom Excel. Tänk själv att du går in på en produktsida för en blå tröja men bilden visar en röd. Dessa är småfel som är skrämmande vanliga och leder till en ökad känsla av skepsis och osäkerhet hos kunden vilket i sin tur leder till färre köp och fler returer. Tänk så köper man baserat på bilden och får hem fel färg på produkten? Retur. 

    Akeneos program för produktinformation kan hjälpa lösa dessa problem med en mängd funktioner som snabbt och enkelt kan göra ändringar i produktsortimentet. Automatisering möjliggör snabbare reaktion på trender, ändringar i hela kollektioner, effektiviserat samarbete, ökad berikning av produkter samt färre misstag och felaktigheter i produktinformationen.

  2. Jobba snabbare än Jultomten 
    På julafton måste tomten jobba ganska effektivt för att dela ut presenter världen över - och likaså måste varumärken och återförsäljare arbeta snabbt för att maximera resultaten. Som nämnt så innebär ändringar i produktkataloger mycket tidsödslande manuellt arbete som medför misstag. Detta innebär att mindre tid går till att marknadsföra erbjudandena och alltså förlorad försäljning som följd. Men samtidigt som att ett högt tempo är kritiskt så har inte företag råd med att göra slarviga fel  då det kommer driva kunder till konkurrenterna som kan ge dem den information så de kan genomföra ett köp med självsäkerhet.

    Akeneos mjukvarulösning (vid namn PIM) har automatiseringsfunktioner som enkelt adderar och berikar nya produkter snabbt samt kan säkerhetsställa att misstag ej sker med dess kvalitetskontroll. Akeneo PIM kan också hjälpa företag att effektivt distribuera produktinformationen till alla tänkbara säljkanaler, både offline och online såsom hemsidor, marknadsplatser, återförsäljningsplattformar, tryckta kataloger, sociala media, och mycket mer.

  3. Sprid glädje inför julen 
    Jul och nyår handlar främst om känslor. Kunder är mycket mer köpbenägna och lojala om de har skapat en emotionell koppling till ens varumärke. Detta är ännu mer sant under semesterperioden då konsumenter är ovanligt öppna för reklam och budskap som talar till nostalgi och känslor. Enligt en rapport från Adweek så spenderar 70% av kunder som känner en emotionell koppling till ett varumärke dubbelt så mycket än de som inte gör det. Dessutom så marknadsför och rekommenderar 81% av dessa kunder sina favoritmärken till familj och vänner.

    Genom att subtrahera dessa manuella, tidskrävande och tråkiga arbetsuppgifter från ens anställdas arbetsbelastning så kan de ägna mer tid åt utforma just marknadsföringsinnehåll, intressanta produktbeskrivningar och andra resurser som motiverar kunder till inköp och hjälper ens företag att dominera julhandeln. Detta kan Akeneo PIM hjälpa med och kommer inte bara att leda till ökad försäljning utav även en starkare varumärkeslojalitet och till och med nya kunder tack vare word-of-mouth och rekommendationer från vänner.

  4. Ta kontroll över Black Friday, Cyber ​​måndag och Holiday Shopping med PIM
    Se till att ditt team är redo att göra julhelgen till den mest underbara tiden på året genom att använda Akeneo PIM!

    PIM är lösningen som hjälper dig att förbereda inför Black Friday, Cyber Monday och alla andra säsongspecifika erbjudanden för hela året. PIM gör säsongsenliga kollektioner, specialerbjudanden och kontextuell försäljning lätt som en plätt och hjälper företag att snabbt och lätt reagera på snabbt föränderliga kundkrav!


Osäker på hur bra din kund- och produktupplevelse är online? Svara på 14 frågor utformade av e-handelsexperten Akeneo och få en skräddarsydd rapport på hur ditt företag presterar jämfört med marknaden. 

Ta kontroll över Black Friday, Cyber Monday och Julhandeln med PIM! Ta reda på hur PIM kan hjälpa ditt team lätt expandera till nya marknader genom att läsa vår blogg om “Turning A New Commerce Channel Into A Success” och “Expanding To New Locales” idag! Följ oss även på Linkedin för mer tips och råd!


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Medlemsnyhet

Företag
Akeneo

2 Place General Mellinet
111 11 Nantes France
Sverige
Akeneo

Sänd till en kollega

0.062