23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Retail behöver en digitalomvandling

Detaljhandeln behöver omfamna den digitala omvandlingen som branschen har framför sig.

Se filmen över vår digitala butiksupplevelse

Visst finns det utrymme för den fysiska försäljningen

När varumärken och återförsäljare i allt högre grad vill hälla mer pengar på deras onlineansträngningar finns det ett igenkännbart behov av att komma ihåg värdet av den fysiska butiken för kundupplevelsen och bredare varumärkesidentitet. 
Mer än någonsin måste den fysiska butiken ses som en plats för sälja mer än bara varor. Moderna konsumenter, särskilt Millennials och Generation Z, längtar efter upplevelser. Själva idén om vad en butik är har förändrats helt. Det förvandlas från en plats där människor kommer för att köpa till en plats där människor kommer för att upptäcka.

Visual Merchandising (VM) måste tas med i verksamheten ekvation i de tidigare stadierna av marknadsföring och produktutveckling. Det är den första konkreta representationen av ett varumärkes nya marknadsföringsinsatser.

För att kommunicera de avsedda meddelandena ordentligt måste butikerna vara merchandised konsekvent. Detta kräver investering i båda, tid och resurser.

Processerna för att skapa framtida butiker spelar en stor roll för framgången med att göra en försäljning i butik och kunna erbjuda en kundupplevelse, särskilt på dagens hyper-konkurrensutsatta marknad.

Verktygen för en digital retail process finns redan

Liksom andra aspekter av affären, är Visual Merchandising ett element som måste vara strategiskt på plats.
Världen förändras snabbt och den fysiska platsen kommer att blir mer konkurrenskraftig med varumärken som dyker upp.
Visual Merchandising och hanteringen av den fysiska ytan blir ännu mer komplicerad och viktig framöver.

Butiksexponering tillsammans med spacemanagement skapar möjlighter att fokusera på KPI: er och effektiva guidelines när det blir så många nya komponenter att inkludera i butiksexeveringen.

Att skapa ett attraktivt kunderbjudande  och översätta ditt varumärke till en fysisk upplevelse kan inte uppnås om inte detaljhandelsprocessen blir mer digital än någonsin för att kunna öka tempoväxlingen och få med alla touchpoints.

Klicka här för att se filmen 

 

Kom Agency AB
Grev Turegatan 46
114 38 Stockholm
Stockholms stad
Sverige
VAT nummer: SE5567479430

Kontaktperson

Sänd till en kollega

0.048