Sedan lanseringen 2006 har boohoo vuxit snabbt och lägger numera till mer än 6000 produkter per dag. Boohoo-katalogen innehåller nu mer än 3 miljoner SKUs som säljs genom ett stort antal kanaler, inklusive e-handels, en mobilapp och en tryckt katalog.
För att försöka hålla ordning på detta och erbjuda den bästa och mest konsekventa kundupplevelsen för alla säljkanaler har boohoo börjat använda en PXM-plattform (Product Experience Management) från Akeneo.
Boohoo kommer att använda PXM-plattformen för att öka försäljningen, minska time-to-market och öka produktiviteten för ett team på 250 anställda samt över 600 leverantörer genom att erbjuda en dedikerad lösning för all produktinformation, samtidigt som interna processer effektiviseras.
Detta, säger boohoo, kommer att hjälpa företaget att växa och scale up sin verksamhet snabbare samt möjliggöra kvick tillväxt.
"Genom att implementera Akeneo PIM kommer vi att öka effektiviteten och påskynda vår time-to-market samtidigt som vi förbättrar vår produktinformation och produktupplevelse." kommenterade Steve Nolan, Head of Technology på boohoo.
Läs mer här: https://bonjour.akeneo.com/en/boohoo-chooses-akeneo