23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Så lyckas ni - säkra tips inför klassförsäljningen

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

Nu är det inte så länge kvar innan det är dags för många av våra barn att åka på klassresa.

För allt fler familjer blir det en ovälkommen extrautgift, och vissa tar till och med så kallade sms-lån för att barnen ska kunna följa med, men det finns betydligt enklare lösningar. Det vanligaste är att tjäna pengar till klassen genom någon form av försäljning för att hjälpa till att finansiera barnens drömresa, och genom att barnen själva tjänar ihop pengarna blir resan faktiskt ännu mer betydelsefull för dem. Dock finns det två ständigt återkommande problem som vi här vill hjälpa till med: att barnen tröttnar, och att den/de ansvariga vuxna ångrar sitt engagemang på grund av allt krångel som kan uppstå. 

Barnen tappar sin motivation och tycker att det är tråkigt

Klassiker nummer ett. Anledningen till att barnen tröttnar brukar vara att försäljningen går trögt, sällan ser du någon som delar ut varor till höger och vänster säga att de har tappat sugen. När man säljer något är det absolut viktigaste att man tror på produkten, det kan vilken säljare som helst intyga. Det är helt enkelt omöjligt att tala för något som man själv inte gillar. Detta gör att man bör tänka efter noga innan man väljer vilken produkt man ska använda sig av, välj inte första bästa. Fokusera på att välja ut en eller fler produkter som alla behöver och kan säljas till en större mängd människor.

Ge gärna barnen några enkla säljtips på vägen. Jämför om möjligt produkten med andra, likvärdiga varor, så att de verkligen ser att deras kunder skulle tjäna på att köpa just deras produkter. De gör alltså kunden en tjänst, vilket är väldigt trevligt i motsats till att känna att de ska försöka pracka på någon något. När de ändå är över hos grannbarnen kan de helt naturligt fråga föräldrarna om de inte behöver - vad det nu är de säljer. Produkter för klassförsäljning är ofta oerhört prisvärda för kunderna, så det kan mycket väl vara något de nappar på. Lär dem även att acceptera ett nej, man ska aldrig tjata sig till en försäljning.

Vuxna får ägna all sin fritid till projektet 

Klassiker nummer två. Du som vuxen undrar i ditt stilla sinne om det inte hade varit bättre att ge pengarna till klassresan istället för att byta däck på bilen, lite motion skulle du ändå behöva och det är inte sååå kallt att cykla. Se till att välja ett företag som ger er både garantier och så mycket hjälp som möjligt under vägen. 

När leveranserna blir försenade eller produkterna visar sig vara slutsålda tycker både barnen och kunderna att det blir jobbigt, så se till att företagen verkligen är tydliga och kan hålla vad de lovar. Ju mer organiserat varorna kommer paketerade, desto mindre jobb blir det på kvällar och helger med att sköta utdelningen. 

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.062