23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Digitala arrangemang är framtiden för företag

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

Konferenser, möten och andra arbetsrelaterade arrangemang är allmänt förekommande i de flesta branscher.

Dessa fysiska evenemang och konferenser kan vara ett riktigt bra sätt för företagen att distribuera sitt innehåll och skapa nätverk, men är det verkligen det effektivaste sättet att göra det på 2021?

Det är inte bara den globala pandemin som fått företag att tänka om. De har även ett ansvar för klimatförändringarna som råder i världen, och i samband med detta har efterfrågan av digitala alternativ till dessa evenemang ökat. Sedan är virtuella mässor och möten markant billigare än fysiska events, och så spar det ju företagen enormt mycket tid.

Så med virtuella evenemang före fysiska minimerar företagen inte bara risken för smittspridning, men de gör även klimatet en tjänst och plånboken likaså. Låt oss kika på vad dessa digitala fenomen faktiskt innebär.

Tänk om det virtuella ekosystemet
Virtuella evenemang är små eller stora händelser som äger rum online, via en nätbaserad plattform som Zoom, Skype eller ifairs. Dessa evenemang innehåller ofta ett par webinarier och webbsändningar, men den grundläggande definitionen är helt enkelt ett nätbaserat event som involverar mänskliga deltagare som interagerar i en virtuell miljö snarare än på en fysisk plats.

I likhet med konventionella arbetssammanhang finns det olika sorters virtuella events. Virtuella konferenser, exempelvis, inkluderar en serie sessioner som drivs av ledarna i företaget. De presenterar idéer, statistik och annat material för deltagarna och interagerar med dem under tiden. Deltagarna, det vill säga anställda, samarbetspartners etc. ser och deltar i dessa sessioner genom att livestreama eventet via deras datorer, surfplattor eller mobiltelefoner.

Virtuella mässor liknar ovan nämnda session. Vid dessa är det möjligt för arbetsgivare att komma i kontakt med potentiella arbetstagare i en virtuell miljö snarare än en fysisk. Här finns det webbseminarier och webbsändningar för deltagarna att gå med i, och de kan interagera med varandra över plattformen. Ifair är ett av de företag som med en modern teknik och innovativ strategi har utvecklat en plattform för evenemang, mässor och konferenser, så kontakta ifairs och hjälp till med att tänka om det virtuella ekosystemet. Då blir ni automatiskt en del av en mer klimatsmart samt plats- och tidseffektiv framtid.

Fördelar med virtuella arbetsarrangemang
Det finns en hel del positiva aspekter med ovan nämnda virtuella händelser. De är väldigt flexibla fenomen och kan skräddarsys helt efter företagets individuella behov.

Förutom att det är flexibelt är virtuella event givetvis även ett miljövänligare alternativ. Med tanke på hur många deltagare som faktiskt måste resa kors och tvärs inom landet (eller utanför gränserna) så spar ni oerhört mycket på jordens resurser genom att anordna eventet online istället.

Givetvis är det också tids- och kostnadseffektivt. Ni slipper tänka på både kostnaden och tiden som annars uppstår i samband med konventionella, fysiska möten. Flyg-, tåg- eller bussbiljetter behövs inte betalas med, och heller ingen försäkring som sådan.

Sist men inte minst är det ett sätt att förbättra kundrelationen på, men också relationen med era anställda. Studier tyder på att deltagare i ett online-baserat arrangemang faktiskt vågar ta plats och säga mer, och alla vet ju att kommunikation är a och o för att en mässa, möte eller annat event skall lyckas.

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.047