23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Bygg din framgång på nöjda anställda

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

När vi startar ett företag av något slag går det mesta av vår tid och ansträngning åt planering, produktutveckling, marknadsföring och upprättande av budgetar.

För det mesta ägnas inte tillräckligt med uppmärksamhet åt de människor som faktiskt kommer att driva verksamheten åt dig - dina anställda.

Det är vanligt att ett företag gör hela startfasen med stor framgång, men då inte verkar kunna hålla samma momentum. Ägaren eller chefen börjar klaga på den ”värdelösa personalen” och ”hur svårt det är att hitta ansvarsfulla anställda idag” - men kanske deras attitydförändring kan ha något att göra med ledningen?

Brist på motivation är dyrt

Faktum är att olyckliga anställda kostar ett företag mycket pengar, eftersom de inte stannar så länge och du lär spendera en massa tid tid på att utbilda nyanställda. Varje timme du spenderar på att lära någon ny är tid som kan användas till att producera, utveckla, marknadsföra eller sälja till exempel. Du har inte råd att förlora många värdefulla timmar varje månad och förklara samma sak om och om igen för nya människor. Frånvaron är en annan fråga, den kommer att vara hög eftersom varje ursäkt för att undvika att dyka upp på jobbet kan och kommer att användas emot dig. Allt detta resulterar i mindre produktivitet och som en följd - mindre vinst för ditt företag.

För de flesta är det väldigt enkelt att vara entusiastisk och hålla entusiasmen hög när de arbetar med ett nytt projekt. Det är när spänningen försvinner som vi måste gå in och visa starkt ledarskap som håller motivationen på en hög nivå. Det enklaste och mest effektiva sättet att lära sig exakt hur du kan dra nytta av engagerade medarbetare är att lära sig mer om what is employee engagement.

Betydelsen av feedback

Ett av de bästa sätten att öka medarbetarnas engagemang är att lyssna på din personal, att göra dem till en del av ditt projekt och visa dem att du litar på och respekterar deras åsikter och kunskaper. Be dem ge dig feedback om vilka saker som kan / bör / måste förbättras ur deras synvinkel. När allt kommer omkring är deras fokus annorlunda än ditt, så det finns ingen överraskning om de hittar vinklar på ett ämne eller problem som inte har varit en prioritet för dig men som är absolut avgörande för dem.

Effectory är ett innovativt företag som specialiserar sig på anställdas lyssnande och hur man kan dra nytta av det. Varje företag eller företag är olika, och beroende på storlek, organisation, antal anställda och mål finns det olika strategier för att säkerställa bästa resultat. De kan göra en anpassad plan för att visa dig exakt hur du ska gå vidare, vilka är de viktigaste frågorna och hur mycket pengar ditt företag kan tjäna på den här proceduren. Kolla in det och få både ditt företag och din personal att nå sin fulla potential på nolltid.

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.093