23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Livestreaming realtid i Kolmårdens butiker (ny tjänst)

Kolmårdens butiker har en ny realtidslösning med 5 sek uppdateringsfrekvens. - Vi kan fokusera på att ge bra service till våra gäster och våra säljteam slipper agera trängselvärdar, säger Jimmy Persson, affärsområdeschef på Kolmården.

Kolmården, Nordens största djurpark, räknar sedan i påskas sina besökare i realtid med hjälp av kundräknare från IMAS. – För oss på Kolmårdens är det centralt att kunna säkerställa rätt antal gäster i djurparken för att minimera risken för smittspridningen, samtidigt ser vi stora fördelar i framtiden att få bättre överblick på besöksflödena i parken och kunna skapa upplevelser i världsklass, säger Jimmy Persson, som är affärsområdeschef på Kolmårdens djurpark.

Pandemin slog hårt mot Kolmården under 2020 och gjorde att djurparken fick ställa om mycket av verksamheten för att kunna hantera de rådande begränsningarna.

- Det innebar att vi tex. endast tog emot bokade besök, införde en kontantfri park, matbeställningar i app, ändringar i fysiska kösystem, höll fler entréer öppna med mera, berättar Jimmy Persson.

- Nu har vi satt upp kundräknarealla entréer samt inne i parkens två största butiker med digitala skyltar för att göra det enkelt för gästen att förstå när man kan gå in eller inte för att motverka trängsel.

Jimmy berättar att om man inte hade haft kundräknare på plats hade parken varit tvungen att bemanna varje ingång varje timma, varje dag, för att kunna hålla optimalt gästantal i djurparken.

- I detta avseende blir det snabbt en besparing för oss och vi kan lägga de resurserna på andra säkerhetsåtgärder i parken, som tex. trängselvärdar, säger Jimmy.

Butikerna är utrustade med livestreaming realtid för att undvika trängsel
I de butiker som har försetts med kundräknare, används en realtidslösning (IMAS Live) som har en uppdateringsfrekvens på endast 5 sekunder. På en liten yta kan det snabbt bli trängsel, så där kommer den här lösningen väl till hands.

- Att vi fått kundräknare på plats gör att vi kan fokusera på att ge bra service till våra gäster, istället för att våra säljteam fastnar i att de måste agera som trängselvärdar.

Bättre koll på besöksflödena med hjälp av kundräknare
Förutom att veta hur många som går in och ut vet Jimmy och hans kollegor idag mer om hur gästerna rör sig och var de lämnar parken.

- Jag har varit intresserad av kundräknare innan för att få bättre koll på hur gästerna rör sig och få ett bra underlag på rörelsemönster. Detta kommer hjälpa oss förbättra upplevelsen för gästerna även efter pandemin.

Avslutningsvis, hur upplever du det är att arbeta med IMAS?
- Jag tycker att driftsättningen av utrustningen har gått bra och det har varit en god dialog längs vägen. Vi lyckades etablera systemet på väldigt kort tid. Min kontaktperson Simon är tillgänglig, vi har öppet på annorlunda tider och vi var tydliga med det här från början att det inte är en 7-16-verksamhet, det har varit smidigt och han är väldigt tillmötesgående.

Här kan du läsa mer om IMAS nya realtidsmätning IMAS Live

OM IMAS
IMAS förser köpcentrum, butiker, retailkedjor, städer och offentliga aktörer med information om antalet besökare, rörelsemönster och mer avancerad statistik om kön, ålder och uppehållstid.  All information hanteras enligt GDPR. WiFi-tekniken vi använder oss av är unik och ensam att möta Integritetsskyddsmyndigheten krav. 

 

IMAS Group Sweden AB
Vällebergsvägen 19
459 30 Ljungskile
Uddevalla kommun
Sverige
VAT nummer: SE5567239552

Kontaktperson

HB
Hjalmar Brage
hb@imas.net

Sänd till en kollega

0.047