23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

5 tips för att öka försäljningen i butik

| Medlemsnyhet | Företag Worldline

Varje gång en kund lämnar din butik tomhänt har du förlorat en potentiell intäkt. De här fem enkla knepen kan göra skillnaden när gäller att få kunden till kassan och avsluta affären.

1. Tänk som en kund
Gå in i din butik med ”kundhatten” på, vad ser du och hur känns det? Är butiken inbjudande med iögonfallande föremål precis vid ingången? Blir du inspirerad att interagera med varorna eller är de så perfekt upplagda att du inte vågar röra dem? Kundupplevelsen är ofta skillnaden mellan att någon bara fönstershoppar eller faktiskt köper. Fundera över hur planlösningen, belysningen och vägen fram till kassan är utformade. Försök att placera billigare varor nära kassan – de är ett bra sätt att framkalla impulsköp.

2. Börja snacka
Ju längre kunder befinner sig i din butik desto större är chansen att de köper. Att uppmuntra kunderna att ta sin tid när de handlar kan öka din försäljning med upp till 40 %. Se till att alla som kommer in i butiken känner sig välkomna men inte pressade att köpa. Lär känna kunderna så att du kan erbjuda personanpassade rekommendationer. Inled naturliga samtal och inte försäljningssnack och lär butikspersonalen vad skillnaden är.

3. Kör korta rea-kampanjer
Tidsbegränsade erbjudande behöver inte kännas ”billiga”. Om de görs på rätt sätt är de en bra metod för att få kunder att känna både intresse och en brådska att köpa. Dessutom bygger de positiva associationer för ditt varumärke; 75 % av konsumenter säger att den här typen av incitament förbättrar deras intryck av ett företag.

4. Visa upp dina fem stjärnor
Har dina produkter fått lysande recensioner? Använd dem! Positiv feedback från kunder bygger förtroende och kan få en kund som ”bara tittar” att ta steget till ett köp. 93 % av konsumenter säger att online-omdömen har en påverkan på deras köpbeslut.

5. Låt kunderna betala som de vill
Alla har sina egna favoritbetalmetoder – se till att du kan ta emot dem. Att kunna ta emot en uppsjö av betalsätt, från olika korttyper till mobila betalningar, ger dina kunde maximalt med valfrihet vid kassan, vilket kan leda till både fler och större transaktioner. Visa även upp vilka betalmetoder du tar emot genom tydlig skyltning, läs mer om det här. Det här bygger både tillit och tillförsikt, samtidigt som det skickar budskapet att du är en handlare med en bekväm och smidig betalningsupplevelse. Hitta rätt betallösning som passar just ditt företag genom att ta Worldlines quiz här.

Dessa knep är väldigt, men ändå är det många handlare som inte använder dem i praktiken. Prova att använda dem i din butik – du har inget att förlora och bara potentiella intäkter att vinna.

Lycka till!

 

Källor: The Slower You Shop, The More You Spend, Virtual Incentives, The Future of Rewards, How To Use Online Reviews To Drive Business Growth.

Medlemsnyhet

Företag
Worldline

Götgatan 74
118 26 Stockholm
Sverige
Worldline

Sänd till en kollega

0.125