23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Årstider - Marknadsföring - Upplevelser

Sinnesmarknadsföring handlar om att ligga ett steg före och anpassa sig. Redan nu så bör du tänka på hur kommer butiken och upplevelsen se ut i höst. Samt vad vill kunderna ha i höst ? Vad är höstmys?


Var steget före - säkra höstens stämning redan nu 


Att tänka på hösten nu när sommaren är i full blom kan kännas fel. Men om man som företag vill ligga steget före kan det vara bra att redan nu börja blicka mot vilken typ av sinnesmarknadsföring man ska vända sig till för att fånga hösten i sin fulla makt. För trots att sommaren är en av de lyckligaste högtiderna på året så är höstens trygghet och vardag något många längtar efter - särskilt efter en vår som präglats av tumult. Nedan följer en rad sinnesintryck som ofta kännetecknar årets mysigaste årstid. 


Färgskala - Dova färger blandat med sprakande gul och orange 

Efter sommarens färgglada och pastelliga palett så brukar trendfärger för hösten var mer dova. Allt från mörka militärgröna, marinblå och oxblodsröda toner är säkra kort vareviga höst. Vill man addera färg kan man ta inspiration från naturen och då höstens löv som går i gult och orange. Adderar man dessa färger är höststämningen säkrad. 


Bakgrundljud- Akustisk musik 

Sommarens poppiga låtar har gått på repeat under svemestern men under hösten söker sig många till lugnare låtar och den perfekta listan för att ta en kaffe på ett mysigt fik eller när man läser en bok hemma i soffan. Att vända sig till akustiska versioner av kända klassiker kan då locka fram höstmyset - samtidigt som texter man känner igen adderar en trygg touch. 


Dofter - Pumpkin spice 

Traditionell amerikansk pumpkin spice, alltså pumpakryddning är en blandning av kryddorna kanel, ingefära, muskot och nejlika - något som vanligtvis är smaker som återfinns vid julen här i Sverige. Men likt de flesta amerikanska trender har också denna höstblandning hittat sig till Sverige i allt från latte till doftljus. Dess doft är därför ett säkert kort hela det mörka halvåret - om man så vill skapa höst eller julstämning. Det är också en doft som de flesta uppskattar och är ingen stor vattendelare som andra skarpa dofter kan vara. 


Belysning - Ljusslingor

Att pynta med ljusslingor är ett billigt och samtidigt effektivt sätt att säkra höstmyset. När dagen blir allt kortare så är det viktigt att hitta ljuskällor på annat vis. Likt pumpakryddan fungerar detta både på höst och vinter. Det gör helt enkelt det svenska mörkret lättare att utstå. 


Vill du redan se till att förbereda ditt företag för hösten - om så med självklara sinnesintryck som de ovan eller andra mer vågade element kontakta oss på Qonceptus. Tillsammans kan vi välkomna det mörka och mysiga halvåret med sinnen i samklang. 

Vill du veta mer om hur vi jobbar eller vad vi kan göra för din verksamhet så tveka inte att höra av dig till Qonceptus Group<br data-mce-bogus="1">

mejla oss på info@qoneptus.se<br data-mce-bogus="1">

<br data-mce-bogus="1">

Men tills dess, ha en fortsatt fin sommar med sol och bad!&nbsp;

Stockholms Doftfabrik AB
Varuvägen 9A
125 30 Stockholm
Stockholms stad
Sverige
VAT nummer: SE5591599823

Kontaktperson

Sänd till en kollega

0.032