Kickstarta 2023 med en ny betallösning
2023 är snart här vilket för många innebär en nystart. Varför inte kickstarta med en ny betallösning så du kan växa ditt företag ännu mer. Valet av betallösning är viktigt, därför har vi samlat 5 tips som du bör tänka på när du väljer betallösning.
Hur vill dina kunder betala?
Konsumenter har olika preferenser när det kommer till att betala. Bland de vanligaste betalsätten idag finns debetkort, kreditkort, faktura och mobila betaltjänster. Preferenserna skiljer sig mellan kanaler och kundgrupper. Det är därför väldigt viktigt att känna sina kunder och veta hur de vill betala.
För att kunna erbjuda dina kunder så många betalsätt som möjligt är det viktigt att välja en betalleverantör som erbjuder alla dessa alternativ. Visste du att Worldline erbjuder betallösningar för både butik och online med alla de populäraste betalmetoderna?
Tips 1: Gör det möjligt för dina kunder att kunna betala med de populäraste betalmetoderna. Då kan du vara säker på att betalmetoden inte påverkar om kunden genomför ett köp eller inte.
Få dina pengar snabbt
Något av det viktigaste för många verksamheter är hur snabbt du får dina pengar. Tidigare var det vanligt att det tog flera dagar att få pengarna. Och faktum är att det fortfarande skiljer sig en hel del mellan olika leverantörer.
För mindre verksamheter kan tillgång till kapital vara helt avgörande. Det finns ingen anledning att din betalleverantör ska hålla på pengarna längre än nödvändigt. Med Worldline får du dina pengar redan nästkommande bankdag.
Tips 2: Se till att välja en betalleverantör som betalar ut pengarna snabbt, helst redan nästkommande bankdag.
Få en bra överblick av din verksamhet
En viktig del i verksamheten, när det gäller betalningar, är att enkelt kunna stämma av dina transaktioner och insättningar. Med ett bra verktyg för detta kan du lägga minimal tid på det. Med Worldlines online-rapporteringsverktyg Merchant Portal får du en tydlig översikt med all information du behöver om dina transaktioner och utbetalningar samlade på ett och samma ställe. Förutom en tydlig översikt kan du också söka efter och analysera enskilda transaktioner samt ladda ner smarta rapporter som ger dig nya insikter om ditt företag.
Vet du vilken tid på dagen du har flest kunder? Eller vilken veckodag som är din bästa? Med bra insikter om din försäljning kan du anpassa din verksamhet efter dina kunder. Kanske behöver du ta in extra hjälp vissa tider, eller justera dina öppettider utifrån dina kunders behov?
Tips 3: Ta reda på vilken rapportering din leverantör erbjuder och fundera på hur du kan använda den. Statistik över dina betalningar kan vara en nyckel till framgång.
Få hjälp när det verkligen gäller
Även de bästa lösningar kan ha problem ibland och då är det viktigt att få snabb och bra hjälp. Oavsett om du vill kontakta din leverantör via telefon, chatt eller e-post, är det viktigt att snabbt få tag i någon som kan hjälpa dig att lösa dina problem eller svara på dina frågor. På Worldline svarar vi inom 60 sekunder om du ringer till oss, det kallar vi snabb support.
Och sist men inte minst: Om din betalterminal skulle behöva bytas ut, hur långt tid tar det innan du har en ny? Med Worldline får du en ny ersättningsterminal inom 24 timmar.
När problem väl uppstår är det lättast att alltid ha en och samma kontakt att höra av sig till, oavsett om det är strul med din kortterminal, dina utbetalningar eller din webbshop. Därför är det alltid en stor fördel att samla alla dina betallösningar hos en leverantör. Ett kontrakt och en kontakt.
Tips 4: Var noga med att välja en leverantör med en snabb support och överväg att samla alla dina betallösningar hos en leverantör – det blir oftast både billigare och enklare för dig.
Håll koll på vad du betalar
Konkurrensen på betalningsmarknaden har ökat de senaste åren, vilket gjort att många leverantörer sänkt sina priser. Men faktum är att väldigt få handlare vet vad de betalar för sin betallösning. På Bambora erbjuder vi en enkel prissättning oavsett kanal utan dolda avgifter.
Tips 5: Var noga med att ta reda på vad som verkligen ingår i priset. Allt för ofta tillkommer det avgifter som gör att kostnaden blir betydligt högre än du förväntar dig. Se också till att välja en leverantör med en prissättning som du förstår.
Kontakta oss så hjälper vi dig med att hitta rätt betallösning för dig och ditt företag. Med Worldline kommer du igång med din nya betallösning inom 24 timmar. Skriv under avtalet idag och börja ta betalt imorgon.