23948sdkhjf

Norska Makeup Mekka växer med hjälp av influencers

På lite mer än två år har norska Makeup Mekka vuxit starkt i den onlinebaserade svenska kosmetikhandeln.

Det meddelar företaget som kontinuerligt arbetar med att utveckla sin digitala marknadsföringsstrategi.

– Det som skiljer oss från våra konkurrenter är att vi utvecklar och säljer vårt eget sminkmärke till bra priser. Våra produkter produceras av stora, seriösa och erkända leverantörer, faktiskt på samma fabriker som internationella varumärken. Affärsmodellen är enkel utan onödiga mellanhänder vilket betyder att våra produkter går direkt från fabriken till vårt lager i Norge. Detta gör att vi kan erbjuda hög kvalitet till en mycket låg kostnad, säger Thea Hestad Kavli, vd för Makeup Mekka.

Att marknadsföra sig med hjälp av influencers uppges också vara en viktig anledning till framgångarna.

– Kontinuerlig användning av influencer marketing ger en top-of-mind-effekt på marknaden och skapar trovärdighet för vårt varumärke, säger Thea Hestad Kavli och förklarar att företaget kommer att fortsätta satsningen på den svenska marknaden.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Från Sköllersta till Europa för 30-åriga Nitton93
Efter 17 år – säljer modebutiken och flyttar till Mallorca
Nytt index för Lek- och Babybranschen
Gamestop sparkar sin vd – aktien störtdök
Nytt flaggskepp till Oslo: ”Äntligen till huvudstaden”
Clas Ohlson ska spara ytterligare 100 miljoner
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078