23948sdkhjf

Uppstickare drar igång egen e-handel för hudvård

Med hjälp av Almi Invest och miljonbidrag från privata investerare drar nystartade skönhetsföretaget Minolei igång sin egen e-handel.

I listan på uppstickare som sökt framgångar med lanseringar av egna skönhetsprodukter på nätet sällar sig nu Uppsalaföretaget Minolei.

Med hjälp av två miljoner kronor från Almi Invest och 2,2 miljoner kronor från privata investerare vill företaget växa genom egen e-handel och utvalda återförsäljare. I dagarna tecknade Minolei bland annat kontrakt med Lyko.

– Tack vare denna investering kan vi nu ta steget att på allvar lansera våra produkter, säger Emma Filipsson, vd på Minolei, till Breakit.

Minoleis kärnprodukt är egenutvecklad hudvård för fet hud.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Nästa svenska Apple Store ska öppna i april 2024
Laitis fortsätter söderut
Stänger efter snart 60 år: ”Jag orkar inte längre”
Ny Julabutik i före detta padelhall
Stronger byter vd – ”spännande tid att ta över”
Nova växlar upp – ny barn- och babykedja öppnar första butiken

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.129