23948sdkhjf

Babykrisen lämnar ett tomrum: ”Vi följer utvecklingen noga”

När babybranschen krisar ökar risken för konsolidering. Det tror Babyland som säger att de ”sett om sitt hus i tid”.
Efter tre företagskonstruktioner i babybranschen på kort tid växer frågan om hur branschen egentligen mår. Babyland, med en butik och omfattande e-handel, är jämte Jollyroom nu en av få aktörer som tuffar vidare.

– Vi har full kontroll på verksamheten och lyckades snabbt anpassa oss i tid. Med halverad personalstyrka och effektiviserade processer ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Nästa svenska Apple Store ska öppna i april 2024
Laitis fortsätter söderut
Stänger efter snart 60 år: ”Jag orkar inte längre”
Ny Julabutik i före detta padelhall
Stronger byter vd – ”spännande tid att ta över”
Nova växlar upp – ny barn- och babykedja öppnar första butiken

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094