23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Babykrisen lämnar ett tomrum: ”Vi följer utvecklingen noga”

När babybranschen krisar ökar risken för konsolidering. Det tror Babyland som säger att de ”sett om sitt hus i tid”.

Efter tre företagskonstruktioner i babybranschen på kort tid växer frågan om hur branschen egentligen mår. Babyland, med en butik och omfattande e-handel, är jämte Jollyroom nu en av få aktörer som tuffar vidare.

– Vi har full kontroll på verksamheten och lyckades snabbt anpassa oss i tid. Med halverad personalstyrka och effektiviserade processer har vi anpassat organisationen till verkligheten. Nu fokuserar vi på lönsamhet, inte tillväxt, säger Fredrik Junefelt, vd för Babyland sedan hösten 2022.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|instance-web04