Efter tre företagskonstruktioner i babybranschen på kort tid växer frågan om hur branschen egentligen mår. Babyland, med en butik och omfattande e-handel, är jämte Jollyroom nu en av få aktörer som tuffar vidare.
– Vi har full kontroll på verksamheten och lyckades snabbt anpassa oss i tid. Med halverad personalstyrka och effektiviserade processer ...
Babykrisen lämnar ett tomrum: ”Vi följer utvecklingen noga”
När babybranschen krisar ökar risken för konsolidering. Det tror Babyland som säger att de ”sett om sitt hus i tid”.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/80991187.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=960&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=502&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=345&accessToken=39a44ce769f6ecd23561fc6fca240b68861771e1abe4d453cb1cb0b8ae7ebcb5)
Babylands vd Fredrik Junefelt tror att babyproduktsbranschen är på väg mot en konsolidering. Foto: Pressbild/ Facebook/ Linkedin/ Montage
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration