23948sdkhjf

Klart med nytt kapital till Nelly

Den företrädesemission som Nelly kommunicerade i februari har övertecknats. Därmed tillförs e-handelsbolaget cirka 53 miljoner kronor, enligt ett pressmeddelande från bolaget. Syftet med emissionen är att säkerställa bolagets likviditet och skapa förutsättningar för att ställa om till lönsamhet.

– Vi är nöjda med det stöd som både befintliga och nya aktieägare visat oss i företrädesemissionen. Nu ser vi fram emot att med säkrad likviditet fortsätta bygga Nelly, ett av Nordens starkaste varumärken för unga kvinnor, säger Helena Karlinder-Östlundh, som tog över som tillförordnad vd på Nelly efter Ludvig Anderbergs avhopp i januari. 

Nelly ska göra operativa kostnadsbesparingar om cirka 20 miljoner kronor (exklusive omkostnader) utöver det kostnadsbesparingsprogram på runt 40–50 miljoner kronor som kommunicerades i augusti 2022.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Estnisk leksakskedja öppnar sin andra svenska butik
MQ om våren: ”Köper in mindre, säljer mer och öppnar nya butiker”
Blir ny marknadschef för optikkedjan
Här gör Lindex comeback – får sällskap av MQ Marqet
Inredningsvarumärkets första butik – ”en värld som måste upplevas”
Kungsängen öppnar outlet
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094