23948sdkhjf

Förvärvar spanskt för att bli starkare på live commerce

Teknik- och Saas-utvecklaren Giosg förvärvar spanska videoleverantören Whisbi som hjälper varumärken inom bland annat e-handel och detaljhandel att maximera webbplatsens värde.

Genom förvärvet får Giosg, med kontor i Sverige, Finland och Storbritannien, tillgång till bland annat Whisbis plattform för liveshopping med produkter som one-to-one-videosamtal och one-to-many, så kallad live stream shopping.

– Med Giosgs och Whisbis starka produkt- och kundportfolios kommer vi att kunna förbättra våra nuvarande lösningar, och med det kunna leverera bättre kvalitet. Inom live commerce kommer våra gemensamma lösningar att stödja våra kunder och täcka bredare område. Det innebär en starkare grund samt större överblick, säger Ville Rissanen, vd för Giosg.

Giosg har utvecklat en plattform för marknadsföring, försäljning och kundengagemang. Plattformen erbjuder funktioner som livechatt, chatbots och interaktivt innehåll med riktade meddelanden för kommunikation och personlig support i realtid.

* Saas – Software as a Service

Artikeln är en del av vårt tema om TEKNIK.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Från Sköllersta till Europa för 30-åriga Nitton93
Efter 17 år – säljer modebutiken och flyttar till Mallorca
Nytt index för lek- och babybranschen
Gamestop sparkar sin vd – aktien störtdök
Nytt flaggskepp till Oslo: ”Äntligen till huvudstaden”
Clas Ohlson ska spara ytterligare 100 miljoner
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109