23948sdkhjf

Han ska utveckla Rizzos e-handel: ”Precis vad vi behöver”

Rizzo Group har rekryterat Staffan Nordin Söderlund som ny chef för e-handel och digital marknadsföring i Sverige och Norge.

Staffan Nordin Söderlund uppges ha lång erfarenhet från mediebranschen.

Närmast kommer han från rollen som chef för produktutveckling på Bonnier News kommersiella avdelning. På Bonnier News har Staffan Nordin Söderlund även grundat performance marketing-avdelningen.

Jag är mycket motiverad inför denna nya utmaning och ser framemot att få lära känna alla nya kollegor och leverantörer. Tror att jag har mycket att tillföra inom avancerade marknadsstrategier och analys samt djup teknisk förståelse. När bolaget kontaktade mig och presenterade uppdraget så kändes det självklart att tacka ja, säger Staffan Nordin Söderlund i en kommentar.

– Vi är väldigt glada över att få in Staffan i vårt team. Hans långa erfarenhet, driv och spetskompetens inom bland annat dataanalys är precis vad vi behöver för att ta vår e-handel och digitala marknadsföring till en högre nivå, säger Helena Morland, tf. vd på Rizzo Group.

Staffan Nordin Söderlund tillträder tjänsten den 22 maj.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Från Sköllersta till Europa för 30-åriga Nitton93
Efter 17 år – säljer modebutiken och flyttar till Mallorca
Nytt index för lek- och babybranschen
Gamestop sparkar sin vd – aktien störtdök
Nytt flaggskepp till Oslo: ”Äntligen till huvudstaden”
Clas Ohlson ska spara ytterligare 100 miljoner
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.44