23948sdkhjf

Interflora fyller 100 år: ”Full fart framåt”

Blomsterförmedlaren Interflora fyller 100 år i år och utlovar tydlig hållbarhetsagenda, ett bredare tjänsteutbud och fortsatt stark kedjeverksamhet.

100-åringen, som utsågs till Gasellföretag av Dagens Industri 2022, fortsätter att värna om sitt varumärke och utöka erbjudandet.

Med 550 anslutna blomsterhandlare har företaget en stark lokal förankring runt om i landet.

E-handelssatsningen påbörjades för 28 år sedan. Den har under senare år utökats med bland annat förvärvet av e-handeln Chokladogram.se.

2022 växte erbjudandet med en helt ny e-handel för försäljning av presenter under det fristående varumärket Skicka Presenter.

Bolaget har även breddat erbjudandet med blommor, inredningsdetaljer och gröna växter som kunden kan köpa hem till sig själv.

– Vi har tre starka tillväxtår bakom oss och har ett fortsatt högt tempo i vår digitala utveckling. Vi gör ett stort arbete inom hållbarhet med visionen att vara klimatneutrala 2040 och leda hållbarhetsutvecklingen inom vår bransch. Dessutom satsar vi på obemannade butiker, som förbättrar arbetsvillkoren för våra anslutna florister, ökar omsättningen för butik och förbättrar erbjudandet till kunderna, säger Nina Lindvall, vd för Interflora.

100-årsfirandet uppges pågå hela året med erbjudanden och aktiviteter, jubileumsbuketter i säsong samt ett exklusivt designsamarbete med en känd glaskonstnär.

Senaste verksamhetsåret 2021 omsatte Interflora drygt 819 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08