23948sdkhjf

Blomsterlandet växer inom B2B med restauranggrossist

Via den rikstäckande restauranggrossisten Martin och Servera kan nu trädgårdskedjan Blomsterlandet förse restauranger med fräscha växter.

Samarbetet uppges vara en del av Blomsterlandets ambition att växa på B2B-marknaden.

Restaurangkunderna får tillgång till ett färdigförhandlat och rabatterat avtal, där Blomsterlandet tar fram skräddarsydda lösningar till kunden.

– När vi pratar med kunder om hur Martin & Servera skulle kunna bli ännu mer intressanta för restaurangmarknaden så nämner de ofta just blommor och växter som ett möjligt område. Därför är vi glada att kunna presentera Blomsterlandet som ny samarbetspartner, säger Johan Granlund, chef restaurangtjänster på Martin & Servera.

– Genom samarbetet med Martin & Servera når vi ut brett till en för oss ny och intressant marknad. Hållbarhetsfrågorna är viktiga för oss, därför är de blommor och växter vi säljer certifierade. Det hänger bra ihop med Martin & Serveras tankar kring hållbart sortiment, säger Andreas Karlsson, inköpschef på Blomsterlandet.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Från Sköllersta till Europa för 30-åriga Nitton93
Efter 17 år – säljer modebutiken och flyttar till Mallorca
Nytt index för lek- och babybranschen
Gamestop sparkar sin vd – aktien störtdök
Nytt flaggskepp till Oslo: ”Äntligen till huvudstaden”
Clas Ohlson ska spara ytterligare 100 miljoner
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095