23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ellos backar: ”2022 var historiskt högt”

I redovisningen för första kvartalet backade Ellos på de flesta posterna men i summeringen ser företaget ändå att försäljningen håller i sig.

Omsättningen minskade med 5,4 procent till 816,4 miljoner kronor jämfört med samma period ifjol.

Justerad EBITA halverades nästan från förra årets 15 miljoner kronor till årets 6,8 miljoner kronor.

Rörelseresultatet för perioden förbättrades och landar i år på -16,8 miljoner kronor.

– Vi ser tecken på en fortsatt vikande efterfrågan för marknaden i stort. Mars var också en kall månad varför vårsäsongen inte kom i gång. Vår bedömning är att vi fortsätter att ta marknadsandelar och att vårt samlade erbjudande inom mode- och heminredning står starkt och är motståndskraftigt även i en utmanande marknad, säger Ellos vd Hans Ohlsson och understryker att jämförelseperioden första kvartalet 2022 låg på en historiskt hög försäljningsnivå.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089