Spetskompetens ska snabba på lågpriskedjans e-resa
Mer kunskap om e-handel i organisationen ska påskynda Clas Ohlsons digitala transformationsresa.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/84420500.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1000&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=662&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=437&accessToken=c5b5061c3d2801b4e873b2eb665d309c83a95b8f7197c0e7b34920b92aa20ea4)
Kristofer Tonström vill förbättra kunskaperna om e-handel i hela organisationen. Foto: Montage/ Clas Ohlson/ Colourbox
Därför investerar nu lågpriskedjan i en bred e-handelsutbildning för utvalda nyckelpersoner som inte arbetar direkt med företagets e-handel.
Syftet med programmet är att öka kunskapen, minska organisatoriska hinder och förbättra samarbetet mellan olika delar av organisationen när det gäller e-handel.
– Vi tror att investeringen i utbildning kommer att vara avgörande för vår fortsatta framgång inom e-handel och är ett viktigt steg i vår fortsatta digitala transformationsresa, säger Clas Ohlsons vd Kristofer Tonström i en kommentar.
Den skräddarsydda utbildningen omfattar ämnen som e-handelsstrategi, omnikanal, logistik, sortiment, pris, kundupplevelse och marknadsföring.
Arrangör är e-handelsexperten Beyond Retail.