Värvas till Cellbes
Ulrika Sjövall kliver på som brand och creative director för Boråsbaserade e-handelsföretaget Cellbes of Sweden. Hon kommer senast från en liknande post hos heminredninsgföretaget Home of Ess och har förutom heminredningsbranschen även ett längre förflutet i modebranschen och har bland annat arbetat som designchef hos Ellos under tio år. Detta i en tid då Ellos gick från att vara traditionell postorder till en e-handelsaktör.
– Ulrika har den rätta bakgrunden för att ta Cellbes of Sweden vidare på vår globala resa. Hennes erfarenhet av att leda varumärkesarbete och kreativa processer är precis vad vi behöver i vårt fortsatt förändringsarbete. Ulrika är en mycket uppskattad ledare med stor ödmjukhet och har rätt egenskaper för att leda teamet på en fortsatt spännande tillväxtresa, säger Mimi Darin, CCO, försäljningschef hos Cellbes i en kommentar.
Cellbes of Sweden omsatte 620 miljoner kronor i fjol och har försäljning på 12 marknader.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.