23948sdkhjf

E-handelsjättens nya flaggskepp: ”Mer än vad som är möjligt digitalt”

Efter 20 år som modedestination online öppnar e-handlaren Nelly en flaggskeppsbutik mitt i centrala Stockholm.

Med en fysisk butik uppges ambitionen vara att öka synligheten och mötena med kunden genom att erbjuda en upplevelse som sträcker sig längre än vad som är möjligt digitalt.

”Som kund kan man förvänta sig en modeupplevelse med mervärde, med stort fokus på ett attraktivt sortiment kombinerat med personlig rådgivning”, skriver Nelly i ett pressmeddelande.

Butiken slår upp portarna på Drottninggatan under hösten 2023.

– E-handeln är fortsatt vår huvudsakliga affär – med en butik får vi ett fantastiskt komplement med ännu fler kreativa möjligheter att visa upp vårt varumärke och fördjupa relationen med våra kunder. Vi ser oändligt med möjligheter, säger Helena Karlinder-Östlundh, tillförordnad vd på Nelly.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096