23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fem tillfälliga hyresgäster och ny modeyta för SQO

Vakansgraden har enligt aktören aldrig varit så låg som den är nu.

Stockholm Quality Outlet konstaterar att allt fler varumärken vill öppna pop up-butiker och välkomnar Kids Brand Store, By Malina och Soft Goat, Kungsängen och J.Lindeberg Golf.

Butikerna öppnade i juni och medan Kids Brands Store ska ha öppet över kommande årsskiftet och fram till 31 januari 2024 så handlar det om för den övriga skaran butiker om en period över sommaren och fram till den 30 augusti respektive 30 september.

I september öppnar ytterligare en pop up-butik då Ilse Jacobsen kliver in och därtill har danska modemärket Matinique tecknat ett långt hyresavtal med öppning under månaden.

–Vi är otroligt glada att outletens lokaler är så väl uthyrda. Vi vet att en stark mix av populära varumärken och garanterade outletpriser är attraktivt hos våra besökare. Popuper är även ett sätt för varumärken att prova på att ha en outletbutik, säger centrumchef Frida Torbiörnsson i en kommentar.

– Det har också i flera fall tidigare lett till långsiktiga hyresgäster.

I höst utvecklas området vidare då fastighetsägaren Patrizia även öppnar en ny entré mot Enköpingsvägen och gör en uppgradering av övriga entréer.

Butiksöppning Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.114