23948sdkhjf

Rullar ut e-handel för barncyklar

Med målet att stärka närvaron i Sverige lanserar österrikiska cykeltillverkaren Woom, som är specialiserad på cyklar till barn och ungdomar upp till 14 år,  webbutik med allt från balanscyklar till de minsta barnen, till allround- och sportcyklar för terräng och MTB.

–Efter rekordåret 2022, när vi tog oss över en omsättning på 100 miljoner euro för första gången någonsin, har vi nu satt upp ambitiösa mål för i år, säger Paul Fattinger, vd på woom.

– Vi accelererar nu i Sverige och på ett antal andra europeiska marknader. Vårt ethos är ständig utveckling och innovation inom alla områden, något som fortsätter att vara en stor framgångsfaktor för oss, säger Paul Fattinger vidare.

Woom grundades i Klosterneuburg utanför Wien 2013 av Christian Bezdeka och Marcus Ihlenfeld och på tio år har aktören nått en omsättning på över 100 miljoner euro och närvaro i  drygt 30 länder i världen. Woom är enligt bolaget ett marknadsledande varumärke i hemlandet Österrike, har en topp fem-position i Tyskland och Schweiz och är ett etablerat och starkt varumärke i USA. 2021 hade varumärket producerat över 500 000  cyklar. I Sverige har varumärket sedan tidigare ett stort antal återförsäljare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078