Polarn O. Pyret ligger i topp när aktörer som Blocket, Tradera och Sellpy rankar de mest populära barnkläderna att handla begagnat. Nu tar bolaget på allvar upp konkurrensen med marknadsaktörerna.
– Så länge plaggen säljs secondhand är vi glada, men självklart har vi som mål att en så stor andel av plaggen som möjligt ska säljas i våra egna kanale...
Uppåt för Polarn O. Pyrets begagnataffär – prognosen dubblas
Klädkedjan tar upp konkurrensen om försäljningen mellan privatpersoner när prognosen för begagnataffären höjs. ”Med ökade secondhandvolymer kommer lönsamheten att förbättras ytterligare”, säger bolagets hållbarhetschef Terese Persi.

Secondhandplaggen är ungefär 50 procent billigare jämfört med nypris. "Därför funkar de som en jättebra instegsprodukt i tillägg till det vanliga sortimentet eftersom vi har en ganska hög prisnivå på våra produkter", säger Polarn O. Pyrets hållbarhetschef Terese Persi. Foto: Kajsa Åström
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer